520d Inhouden stotteren.
Geplaatst: 04 okt 2015, 17:20
Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Het gaat om een 520D uit 2006 Handgeschakeld met 188.000 km.
Heb een half jaar geleden het roetfilter laten verwijderen icm een OBD tuning en egr softwarematig dicht laten zetten bij Erwin in Borne.
Ook is de hoofdthermostaat en egr thermostaat vervangen, de auto word nu altijd netjes om de 90 graden.
Voorheen ook de gloeistiften vervangen.
Heb twee weken terug mijn originele egr klep verwijderd en een bypass terug geplaatst,besteld via bimmertune.de waardoor ik kan uitsluiten dat de klep nu 100% dicht is.
Maar nu dus het probleem dat de auto tijdens volgas optrekken vermogen verliest.
Hij begint dan een soort van zagende beweging te maken wanneer de auto op snelheid komt.
Denk nu zelf aan de LMM of misschien een defecte raildruksensor??
Is het ook normaal dat de auto een stationar toerental heeft met ingetrapte koppeling van 880 tpm en zodra de koppeling word losgelaten in de neutraal het stationare toerental met precies 100 tpm zakt naar 780 tpm??
Kan dit iets met elkaar te maken hebben??
Wie zou een idee hebben wat dit zou kunnen zijn?
Met vr gr
Edwin
Het gaat om een 520D uit 2006 Handgeschakeld met 188.000 km.
Heb een half jaar geleden het roetfilter laten verwijderen icm een OBD tuning en egr softwarematig dicht laten zetten bij Erwin in Borne.
Ook is de hoofdthermostaat en egr thermostaat vervangen, de auto word nu altijd netjes om de 90 graden.
Voorheen ook de gloeistiften vervangen.
Heb twee weken terug mijn originele egr klep verwijderd en een bypass terug geplaatst,besteld via bimmertune.de waardoor ik kan uitsluiten dat de klep nu 100% dicht is.
Maar nu dus het probleem dat de auto tijdens volgas optrekken vermogen verliest.
Hij begint dan een soort van zagende beweging te maken wanneer de auto op snelheid komt.
Denk nu zelf aan de LMM of misschien een defecte raildruksensor??
Is het ook normaal dat de auto een stationar toerental heeft met ingetrapte koppeling van 880 tpm en zodra de koppeling word losgelaten in de neutraal het stationare toerental met precies 100 tpm zakt naar 780 tpm??
Kan dit iets met elkaar te maken hebben??
Wie zou een idee hebben wat dit zou kunnen zijn?
Met vr gr
Edwin