Pagina 1 van 1
Distributieketting BMW 520d f10 - 11/2010
Geplaatst: 24 okt 2015, 11:43
door yuriy
Hallo iedereen , ik wil wat vragen ..
Ik rij met een BMW 520d F10, bouwjaar 11/2010 met een E47 motor.
Met nu 148.000 km op. Nu is mijn vraag , wanneer moet ik mijn distributieketting vervangen ? Wordt die wel vervangen? Als ja , wanneer weet ik dat ik die moet vervangen? Aan bepaalde geluiden uit de motor? Of wordt dat bepaald aan de hand van de km ? Heeft er iemand al ervaring met distributieketting en zou een antwoord kunnen geven op mijn vraag.
Ik heb ook een ratelend geluid rechts van mijn motor , ik zet een filmpje op dat jullie het zelf kunnen horen.
Alvast Bedankt , Yuriy .
https://m.youtube.com/watch?v=MoXh1Xlx7CA
Re: Distributieketting BMW 520d f10 - 11/2010
Geplaatst: 25 okt 2015, 08:37
door avdakker
Ik hoor te slecht om hier onderscheid in te kunnen maken. Ik heb wel begrepen dat de 2 liters bij redelijke km standen ketting problemen kunnen hebben. Bij gerede twijfel zou je eens langs 2 garages kunnen rijden en hen om een mening vragen. Indien beide zeggen dat het bijvoorbeeld een kettingspanner is heb je een redelijk betrouwbaar antwoord.
Re: Distributieketting BMW 520d f10 - 11/2010
Geplaatst: 25 okt 2015, 09:57
door Source
E47 moet N47 zijn en daarachter staat nog een letter.
De 2010 modellen hebben nog last van het ketting probleem maar wel in mindere mate. Volg het advies op van hierboven en we horen graag de uitkomst.
Re: Distributieketting BMW 520d f10 - 11/2010
Geplaatst: 25 okt 2015, 11:59
door yuriy
Heel hartelijk bedankt ! Ik moet binnenkort 1000km om onderhoud en laat het zeker aan jullie weten
Groetjes Yuriy.
Re: Distributieketting BMW 520d f10 - 11/2010
Geplaatst: 18 nov 2015, 13:43
door yuriy
Goeiedag iedereen sorry voor het lange wachten , maar ik moest wachten tot het groot onderhoud.
Dus er is gebleken dat het ratel geluid die uit de motor kwam , een oliepomp was . Als de auto koud staat en wordt gestart , dan hoort men altijd dit soort geratel uit de oliepomp , omdat de olie nog niet warm is en niet genoeg door de pomp loopt..
Als het al warm staat dan verdwijnt het geratel.
Als het bij koude temperaturen bij "min -1 , -2" dan ga je het meer horen zei de BMW dealer..
Dus de BMW dealer zegt dat ik me geen zorgen moet maken.
Allemaal goed , maar na 2 dagen te rijden na mijn groot onderhoud en dat probleem , ben ik een raar geluid beginnen horen soort geschuur, direct naar de dealer gereden en die heeft vastgesteld dat het hoogstwaarschijnlijk de "distributie ketting" is .
Waarbij hij nog zei , als het geluid harder begint te worden dan breng je hem is binnen en dan gaan we beginnen kijken om mischien de ketting spanner te vervangen , als het dan bij het openen van de motor blijkt dat het erger is dan volledig de ketting..
Ik vind het heel bizar , omdat ik er heel rustig mee rij , "de auto niet verkracht" elke onderhoud gebeurt om de 15.000km " klein dan groot" enzovoort. 30.000 km vindt ik veel te veel . Dus ik doe men onderhoud veel vroeger .. voila , dat is verlopig wat ik kan zeggen daarover. Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte
Mijn excuses als er iets niet duidelijk was.
Vriendelijke groeten Yuriy.

Re: Distributieketting BMW 520d f10 - 11/2010
Geplaatst: 20 nov 2015, 07:15
door jvdheuvel
Ben benieuwd…. en misschien in de tussentijd jezelf even voorstellen in het daarvoor bestemde topic ?

Re: Distributieketting BMW 520d f10 - 11/2010
Geplaatst: 23 nov 2015, 13:30
door yuriy
Dat is al gedaan , in daarvoor bestemde topic.
Alleen is er nog geen foto geplaatst van de wagen

Re: Distributieketting BMW 520d f10 - 11/2010
Geplaatst: 24 nov 2015, 17:14
door Source
Het gaat niet goedkomen als je het negeert. Ik zou de motor open laten maken.
Re: Distributieketting BMW 520d f10 - 11/2010
Geplaatst: 26 nov 2015, 19:48
door Patrick11021979
Laat je dealer de kettingrek opmeten, weet je meteen of het geluid door de ketting of door de geleiders veroorzaakt wordt.
Re: Distributieketting BMW 520d f10 - 11/2010
Geplaatst: 12 mar 2016, 19:26
door Luciano
Onlangs is in mijn 520D (02-2011) beide distributiekettingen vervangen bij 98.000 km. Er was blijkbaar bij het koudstarten heel kort een ratel te horen. Ik hoorde niets maar de dealer wel toen ik de auto voor een beurt bracht. De dealer besloot alles te vervangen. Auto drie dagen kwijt en volledig onder garantie. Voor de duidelijkheid, het gaat hier om de 24 maanden garantie van de BMW dealer toen ik de auto vorig jaar kocht! Blij dat het is gebeurt en ik niet voor de kosten had moeten opdraaien

Re: Distributieketting BMW 520d f10 - 11/2010
Geplaatst: 12 mar 2016, 19:53
door welderke
als je da geratel begint te horen is het teken dat er rek op je ketting staat en dat kan catastrofale gevolgen hebben
het is een welbekende ziekte dat dees jaartallen een zwakke ketting hebben is een erkend probleem dus tussenkomst van bmw is verzekerd het hoeft zelfs geen hoge km standen e hebben is al voor gekomen rond de 30 a 40.000km
grz