530i LMM probleem ???
Geplaatst: 30 okt 2015, 18:03
Hallo iedereen
Ik zal me even voorstellen
Ik ben wesley 24 jaar en sinds juni in het bezit van een bmw 530i high executive uit sept. 2006
Ik had net een heel mooi uitgebreid vergaal klaar, maar dat was ineens pleite dus zal ik het probleem opnieuw uitleggen
Ik zit met een probleem waar ik maar niet uitkom.
Als ik met mijn auto een bocht nam of een afslag van een rotonde en ik wou gas geven sloeg de motor dood om het zo maar te zeggen. Het probleem deed zich alleen voor bij accelereren en lage snelheid tussen de 1000 en 2000 toeren.
Ik kon gas geven wat ik wou maar dat had geen effect. Pas als ik het pedaal helemaal losliet en opnieuw gas gaf kon ik weer verder rijden. Het probleem deed zich nidt voor met een koude motor en op hoge snelheden. Bij het uitlezen bij een lokale garage kwam niets uit.
Na veel op dit forum te zoeken zag ik een topic van iemand die radeloos was en exact dezelfde problemen had als die ik nu heb. Die man heeft er toen een hele hoop aan laten doen maar niets hielp en bij uitlezen kwam ook niets uit . Totdat een mede forumlid tegen hem zei dat hij dezelfde problemen had en vertelde dat het bij hem de nokkenassensor was en hij al een half jaar geen problemen meer had. De topic starter heeft daarna ook die sensor laten vervangen en het probleem was ook bij hem verholpen.
Ik dus ook de nokkenassensor laten vervangen, maar helaas.. ik ben weer de pechvogel bij wie het niet helpt.
Ik zoeken op het forum, waarna ik las dat het kon liggen aan de vanos solenoids dus had ik ze gereinigd maar ook geen resultaat. Ik ben toen naar een bmw specialist in leiderdorp gegaan om te laten uitlezen, maar ook daar kwam niets uit.
Uiteindelijk als laatste poging de luchtmassameter gereinigd en ja hoor !!!! Probleem was weg. Waar ik normaal 3x op een dag last had van de doodvallen van de toeren had ik nu al een aantal weken geen problemen meer.
Ik had op dit forum ergens al gelezen dat het reinigen van de lmm een tijdelijke oplossing zou zijn en dat de problemen terug zullen komen, maar dat je wel zo kon weten of het de lmm zou zijn.
Maar inderdaag na een week of 3 kwamen de problemen beetje bij beetje weer opspelen. Ik de lmm weer gereinigd en weg waren de problemen weer, maar deze kwamen 10x zo snel dit keer terug. Ik direct de dag erna een nieuwe lmm gekocht maar de problemen zijn er nog steeds:'(
Wie kan mij hiermee helpen. Is het zo dat de auto moet wennen aan de nieuwe lmm? De reden dat ik dit vraag is omdat de nieuwe lmm best veel verschilt met de oude. (Nieuwe lmm is met de dikke behuizing) hij is niet ingeleerd want dat hoefde niet volgens de bmw dealer
Wie o wie kan mij helpen.
De auto heeft een brc lpg installatie maar de problemen doen zich zowel op lpg als op benzine voor.
De auto heeft ook pas een grote beurt gehad.
Alvast bedankt
Groetjes wesley
Ik zal me even voorstellen
Ik ben wesley 24 jaar en sinds juni in het bezit van een bmw 530i high executive uit sept. 2006
Ik had net een heel mooi uitgebreid vergaal klaar, maar dat was ineens pleite dus zal ik het probleem opnieuw uitleggen
Ik zit met een probleem waar ik maar niet uitkom.
Als ik met mijn auto een bocht nam of een afslag van een rotonde en ik wou gas geven sloeg de motor dood om het zo maar te zeggen. Het probleem deed zich alleen voor bij accelereren en lage snelheid tussen de 1000 en 2000 toeren.
Ik kon gas geven wat ik wou maar dat had geen effect. Pas als ik het pedaal helemaal losliet en opnieuw gas gaf kon ik weer verder rijden. Het probleem deed zich nidt voor met een koude motor en op hoge snelheden. Bij het uitlezen bij een lokale garage kwam niets uit.
Na veel op dit forum te zoeken zag ik een topic van iemand die radeloos was en exact dezelfde problemen had als die ik nu heb. Die man heeft er toen een hele hoop aan laten doen maar niets hielp en bij uitlezen kwam ook niets uit . Totdat een mede forumlid tegen hem zei dat hij dezelfde problemen had en vertelde dat het bij hem de nokkenassensor was en hij al een half jaar geen problemen meer had. De topic starter heeft daarna ook die sensor laten vervangen en het probleem was ook bij hem verholpen.
Ik dus ook de nokkenassensor laten vervangen, maar helaas.. ik ben weer de pechvogel bij wie het niet helpt.
Ik zoeken op het forum, waarna ik las dat het kon liggen aan de vanos solenoids dus had ik ze gereinigd maar ook geen resultaat. Ik ben toen naar een bmw specialist in leiderdorp gegaan om te laten uitlezen, maar ook daar kwam niets uit.
Uiteindelijk als laatste poging de luchtmassameter gereinigd en ja hoor !!!! Probleem was weg. Waar ik normaal 3x op een dag last had van de doodvallen van de toeren had ik nu al een aantal weken geen problemen meer.
Ik had op dit forum ergens al gelezen dat het reinigen van de lmm een tijdelijke oplossing zou zijn en dat de problemen terug zullen komen, maar dat je wel zo kon weten of het de lmm zou zijn.
Maar inderdaag na een week of 3 kwamen de problemen beetje bij beetje weer opspelen. Ik de lmm weer gereinigd en weg waren de problemen weer, maar deze kwamen 10x zo snel dit keer terug. Ik direct de dag erna een nieuwe lmm gekocht maar de problemen zijn er nog steeds:'(
Wie kan mij hiermee helpen. Is het zo dat de auto moet wennen aan de nieuwe lmm? De reden dat ik dit vraag is omdat de nieuwe lmm best veel verschilt met de oude. (Nieuwe lmm is met de dikke behuizing) hij is niet ingeleerd want dat hoefde niet volgens de bmw dealer
Wie o wie kan mij helpen.
De auto heeft een brc lpg installatie maar de problemen doen zich zowel op lpg als op benzine voor.
De auto heeft ook pas een grote beurt gehad.
Alvast bedankt
Groetjes wesley