Pagina 1 van 1

Laag toerental stationair

Geplaatst: 07 nov 2015, 15:06
door BMW-318i
Hallo bmwers,

Het volgende probleem doet zich voor.
Mijn motorstoringslamp gaat branden. kan 1 of 2 dagen duren na het wissen.
Ik krijg de codes: P0171 en P0174 System to lean...
Ik zat te denken aan te weinig brandstof misschien. Dus heb het benzinefilter vervangen. Deze was erg vervuild. Was sinds 2010 niet meer vervangen. daarna heeft de auto veel vermogen gekregen, maar helaas het lampje blijft nog steeds branden. Als de auto warm is en een tijdje heeft stil gestaan, wil hij slecht starten. lijkt erop dat hij verzuipt. Als hij na een paar keer starten eindelijk aan slaat, loopt hij erg slecht stationair. 3 cilinders lijkt het wel. Dus ook maar de bobines vervangen.. Helaas geen resultaat.
Ik ben inmiddels met remreiniger rond het gehele spruitstuk geweest en daar reageert de motor niet op.
De motor loopt ongeveer tussen de 684 tot 711 toeren stationair en schud daarbij ook een beetje. Met de koude start lijkt er niks aan de hand. Als ik de stekker van de MAF sensor trek tijdens stationair draaien, hoor ik haast geen verandering. Is dit normaal of moet de motor juist duidelijk reageren?

Heeft iemand een idee?
Hoop dat ik eruit kan komen.

Groet Herman

Re: Laag toerental stationair

Geplaatst: 07 nov 2015, 18:23
door rob75
Toch ergens valse lucht of vervuilde injectoren en de carterventialtie is ook verdacht.
Ik ga er even vanuit dat je een FL model hebt dus met N42 (of latere) motor.

Niet alleen het spruitstuk is verdacht, maar ook alle buizen en slangen na de LMM moet je goed controleren.

Succes,
Rob

Re: Laag toerental stationair

Geplaatst: 14 nov 2015, 19:57
door BMW-318i
Hallo,

Ik heb vandaag de auto laten uitlezen bij een bmw specialist. Daar kwam naar voren dat de variable klepbediening referentie sensor een storing gaf. en hij vertelde mij dat de auto in noodloop liep. vandaar dat hij stationair slecht loopt en met warme motor slecht wil starten. De sensor zit echter in het kleppen deksel. De stekker zit achter de olievul dop onder de beschermkap. Kleppendeksel moet los en achter de distributie ketting zit die sensor. Die moet de stand van de inlaat kleppen zien. Deze word komende week vervangen en ingeleerd.

Hier een paar foto's van de sensor:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet herman