Nick E39 530iA Executive cosmoszwart
Geplaatst: 18 nov 2015, 23:58
Beste allemaal,
Nieuw hier! Wie ben ik? Nick, 25 jaar oud, filiaalmanager bij een juwelier, liefhebber van horloges, klassieke muziek en uiteraard BMW.
Ben de trotse eigenaar van een cosmoszwarte 2001 E39 530iA Executive. Gekocht met net 2ton op de klok, vandaag de 277.000 overschreden.
Mijn auto is een enorm project. Ik dacht een puntgave te kopen. Bleek niet helemaal te kloppen, maar de E39 is zo fijn dat investeren in verbetering meteen van start ging. Om een idee te geven wat ik in mijn vrije tijd doe:
- draagarmen vervangen
- wiellager vervangen
- kleppendekselpakking (2x)
- veerpootlagers links + rechts vervangen
- stabilisatorstangen vervangen
- nieuwe xenonlampen
- nieuwe hoogtesteller xenon (afgebroken!)
- nieuwe accu
- nieuwe egel
- revisie cd-wisselaar
- nieuwe thermostaat
- nieuwe nokkenassensor
- nieuwe krukassensor
- nieuwe AUC sensor
- nieuwe voorruit
- nieuw deurrubber
- stabilisatorstangen achter links + rechts
- lagerbus rechtsachter vervangen
- fuseekogelhoesjes
- olielekkage achterzijde cylinderkop verholpen
- ruitensproeierpomp hogedrukreiniging
- carterventilatie zat potjedicht
Uiteraard allemaal naast alle filters, airco onderhoud, leer behandelingen, remmen, flushen van motor + bak, enz enz! Wat is er nog te doen?:
- mijn rempedaal kraakt
- hij trilt als een malle rechtsvoor
- polijsten
- pakking oliefilterhuis
- ik hoor een soort 'klokjes' bij draaien stuurwiel (sleepring?)
Het is mijn tweede Beemer na mijn Aspenzilvere 523i, die had 411.000 gelopen en na twee keer over de kop was het nog starten en lopen.
Hoop leuke verhalen te kunnen gaan lezen hier!
Nick
Nieuw hier! Wie ben ik? Nick, 25 jaar oud, filiaalmanager bij een juwelier, liefhebber van horloges, klassieke muziek en uiteraard BMW.
Ben de trotse eigenaar van een cosmoszwarte 2001 E39 530iA Executive. Gekocht met net 2ton op de klok, vandaag de 277.000 overschreden.
Mijn auto is een enorm project. Ik dacht een puntgave te kopen. Bleek niet helemaal te kloppen, maar de E39 is zo fijn dat investeren in verbetering meteen van start ging. Om een idee te geven wat ik in mijn vrije tijd doe:
- draagarmen vervangen
- wiellager vervangen
- kleppendekselpakking (2x)
- veerpootlagers links + rechts vervangen
- stabilisatorstangen vervangen
- nieuwe xenonlampen
- nieuwe hoogtesteller xenon (afgebroken!)
- nieuwe accu
- nieuwe egel
- revisie cd-wisselaar
- nieuwe thermostaat
- nieuwe nokkenassensor
- nieuwe krukassensor
- nieuwe AUC sensor
- nieuwe voorruit
- nieuw deurrubber
- stabilisatorstangen achter links + rechts
- lagerbus rechtsachter vervangen
- fuseekogelhoesjes
- olielekkage achterzijde cylinderkop verholpen
- ruitensproeierpomp hogedrukreiniging
- carterventilatie zat potjedicht
Uiteraard allemaal naast alle filters, airco onderhoud, leer behandelingen, remmen, flushen van motor + bak, enz enz! Wat is er nog te doen?:
- mijn rempedaal kraakt
- hij trilt als een malle rechtsvoor
- polijsten
- pakking oliefilterhuis
- ik hoor een soort 'klokjes' bij draaien stuurwiel (sleepring?)
Het is mijn tweede Beemer na mijn Aspenzilvere 523i, die had 411.000 gelopen en na twee keer over de kop was het nog starten en lopen.
Hoop leuke verhalen te kunnen gaan lezen hier!
Nick