Pagina 1 van 1

Inhouden 320D HELP IK WORDT GEK!!

Geplaatst: 09 dec 2015, 22:27
door emiel320ci
Hallo mede forummers

Ik heb een 320d van 2003 origineel heeft dit blok 150pk en een 6 bak

Mijn auto is getuned bij van vught tuning
Turbo upgrade garret gt2260
535d verstuivers
330d uitlaat systeem
Versterkte koppeling
Egr compleet verwijderd en uitgeschreven
Swirlflaps afgedopt
Flinke front mount intercooler

Dit resulteert in 255pk en 510nm

Maar nu komt het hij houd in (niet altijd) bij vollast en al helemaal boven de 3000 tpm trekt die helemaal niet meer in alle verzetten, enige wat dan helpt is auto uit en opnieuw starten en dan gaat die weer als een raket.

Ik kamp al een tijd met dit probleem en heb al een hoop vervangen op hoop van zege maar het probleem blijft aanhouden.

Turbo is nog geen 20000km oud en is in perfecte staat
Vacuumleidingen + reservoir
Drukregelaar van de wastegate
Luchtmassameter + waardes gereset
Gloeispiralen
Brandstof filter
Verstuivers 535d

Hebben een van jullie de uitkomst voor me want ik weet het ff niet meer (en dan ben ik automonteur)

Auto sist ook niet op turbo slangen ofzo

Wie de oplossing heeft krijgt van mij persoonlijk een krat bier

Mvg emiel

Re: Inhouden 320D HELP IK WORDT GEK!!

Geplaatst: 09 dec 2015, 22:32
door Quadrantz
Ik heb hiervoor ook een 320D facelift (150pk) gehad die getuned was naar 180pk, maar 255pk?? DAMN das niet mis :duim:

Ik zou toch denken dat er iets met de vacuumslangen is, ik heb exact hetzelfde gehad met die van mij. Zo af en toe hield hij in, op vakantie was het echt irritant dat ik soms maar net de 120 haalde. Ik was bang dat het de turbo was maar achteraf bleek het dus de vacuumslangen te zijn :)

Re: Inhouden 320D HELP IK WORDT GEK!!

Geplaatst: 09 dec 2015, 22:39
door Edward2
Ben ook geen automonteur, maar het feit dat de motor na uitzetten en opnieuw opstarten wel goed loopt wijst volgens mij op een software/noodloop probleem, en niet op een mechanisch probleem.

Is het probleem er sinds de Tuning of heeft de motor met tuning eerst dit probleem niet gehad? Is er een specifieke toestand waardoor hij in de noodloop gaat? Bijvoorbeeld altijd na volgas acceleratie of iets dergelijks?

Re: Inhouden 320D HELP IK WORDT GEK!!

Geplaatst: 09 dec 2015, 22:42
door emiel320ci
Ik heb ze vanaf die druk doos naar de wastegate vervangen en vanaf de druk doos naar de vacuüm pot ik kan morgen even die andere ook nog mee pakken heb toch een rol liggen

Ja die 255 pk is echt niet normaal (als je ze ter beschikking hebt) een 330d is geen concurrentie blaas je echt vierkant eruit

Als die het weer goed doet mag je altijd eens komen kijken wat dat doet

Mvg emiel

Re: Inhouden 320D HELP IK WORDT GEK!!

Geplaatst: 09 dec 2015, 22:45
door emiel320ci
Ja of een kleine lekkage waardoor die na een paar keer denkt oké nu is t mooi geweest ik ga in noodloop

Het is een hele tijd met tuning goed geweest is iets wat de laatste 3 maanden is zeg maar

Het komt het meeste voor als ik een tijdje gewoon rustig 120 rijd ofzo en dan weer ff wil door jagen

(oplossing is altijd gewoon vol gas) :gek:

Re: Inhouden 320D HELP IK WORDT GEK!!

Geplaatst: 10 dec 2015, 13:02
door Quadrantz
emiel320ci schreef:Ik heb ze vanaf die druk doos naar de wastegate vervangen en vanaf de druk doos naar de vacuüm pot ik kan morgen even die andere ook nog mee pakken heb toch een rol liggen

Ja die 255 pk is echt niet normaal (als je ze ter beschikking hebt) een 330d is geen concurrentie blaas je echt vierkant eruit

Als die het weer goed doet mag je altijd eens komen kijken wat dat doet

Mvg emiel
Zou ik idd wel vervangen want een klein scheurtje is moeilijk te ontdekken.

Ik mag ook niet klagen met 275pk maar heb wel wat meer kilo's te verplaatsen dan jij dus ik verwacht dat die van jou wel sneller is ;).

Re: Inhouden 320D HELP IK WORDT GEK!!

Geplaatst: 10 dec 2015, 13:40
door Robbrand89
Dat is wel dik vermogen :) Kan me ook voorstellen dat het allemaal een stuk nauwer luistert nu, waar een standaard motor nog niet echt heel erg op reageert (klein scheurtje in inlaat oid) zou je bij jouw motor de gevolgen al goed kunnen merken omdat je 100% nodig hebt.

Re: Inhouden 320D HELP IK WORDT GEK!!

Geplaatst: 10 dec 2015, 17:49
door emiel320ci
Ja inderdaad maar heb de inlaat eraf gehad en visueel niks aan te zien qua scheurtjes of beschadigingen vacuüm ga ik ik denk zaterdag allemaal nieuw trekken wat ik nog niet gehad heb mochten er nog meer opties zijn hoor ik t graag

Groeten emiel

Re: Inhouden 320D HELP IK WORDT GEK!!

Geplaatst: 10 dec 2015, 20:32
door Franky
Heb je al is gekeken naar de druk converters voor de turbo druk? Er zitten er geloof ik 2 in serie met de vacuum slangetjes die naar de turbo gaan.

Re: Inhouden 320D HELP IK WORDT GEK!!

Geplaatst: 17 dec 2015, 18:17
door emiel320ci
Ja die heb ik vervamgen samen met het vacuüm reservoir enige wat nog kan zijn is de inlaatdruk sensor
Die af en toe loopt te kloten is dit veel voorkomend

Groeten emiel

Re: Inhouden 320D HELP IK WORDT GEK!!

Geplaatst: 29 jan 2016, 02:35
door e46 b10
vraagje ik heb dit ook met mijn 320d van 2001 facelift 150pk 330nm koppel
op het moment dat i boven de 140 km/h per uur kom en moet onverwacht remmen en wil hem weer op ze staart trappen
ben ik me vermogen volledig kwijt
dan moet ik hem inderdaad ook opnieuw starten en dan is tie er weer maar probleem komt gewoon terug boven de 140km/h
wie o wie kan mij helpen

mij is vertelt dat het me turbodruk sensor is

Re: Inhouden 320D HELP IK WORDT GEK!!

Geplaatst: 29 jan 2016, 10:51
door JWtje
In een geval als dit is het makkelijker zoeken naar wat het allemaal niet is dan wat het wel is. Als ik het zelf op zou moeten lossen zou ik beginnen met het plaatsen van een analoge drukmeter om te kunnen zien wat je turbodruk is in het geval van perfect functioneren alsook wanneer je dus het vermogen mist. Ik ken deze motor niet goed maar er zal vast wel ergens een aansluiting op je spruitstuk zitten waar je een slangetje van een drukmeter aan kan hangen. Drukmeter gewoon even tijdelijk met duct tape op je voorruit plakken en rijden.
Tijdje geleden eenzelfde probleem verholpen met een Merc Sprinter. Die had een vacuum gestuurde wastegate en de solenoid die hem aanstuurde deed het soms wel en soms niet. Als je dan ziet dat de reden van vermogensverlies de turbodruk is dan kun je wat gerichter gaan zoeken.