Luchtfilter vervangen, hoe precies?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Martijn

Luchtfilter vervangen, hoe precies?

Bericht door Martijn » 19 dec 2015, 14:26

Hoi Allemaal,

Betreft een 523i/2006/177pk

Ik wil mijn luchtfilter vervangen. Hiervoor haal ik twee klepjes los boven op de kap maar dan wilt de kap er nog niet af. De kap zit vast met een metalen schroefring aan een inlaat die richting de motor gaat en er zit ook nog een sensor? aan vast met twee zeskant boutjes, de sensor zelf lijkt wel na er voorzichtig aan te hebben getrokken vast te zitten.

Afbeelding

Voordat ik iets doe waar ik het niet zeker van weet. Is hier iemand die mij kan helpen die dit weet en kan ik dit gewoon zonder problemen loshalen en weer aansluiten of denken jullie hier anders over?

Super bedankt alvast!

525i

Re: Luchtfilter vervangen, hoe precies?

Bericht door 525i » 19 dec 2015, 14:52

je kunt die kap gewoon loshalen zonder gereedschap hoor.
alleen de clipje loseklikken en je pakt het filter eruit.

kijk anders even in deze DIY:

http://www.pelicanparts.com/techarticle ... cement.htm

Martijn

Bericht door Martijn » 21 dec 2015, 10:39

Hoi 525i, deze DIY heb ik al bekeken. Maar zo makkelijk als het hier staat beschreven gaat het bij mij niet.

Heb je zelf al eens de luchtfilter verwijderd?

Zit het bij jouw hetzelfde als bij mij of als bij de DIY. Volgens mij zit er een verschil tussen een 523i vanaf 2005 of een 525i 192pk tot en met 2004.

Ovanjole

Bericht door Ovanjole » 21 dec 2015, 11:38

Hey,
Ja ik denk wel dat je het gewoon los en vast kan maken. Bij mij zit er aan de filter ook een sensor, die klik je wat makkelijker los maar geeft geen problemen. Zolang je de auto ook niet start of aanzet zal het ook niet in het fout geheugen komen denk ik. Heb inmiddels al zoveel los en vast gezet qua sensors en nooit problemen gehad!
Succes :duim:

525i

Bericht door 525i » 21 dec 2015, 12:28

Martijn schreef:Hoi 525i, deze DIY heb ik al bekeken. Maar zo makkelijk als het hier staat beschreven gaat het bij mij niet.

Heb je zelf al eens de luchtfilter verwijderd?

Zit het bij jouw hetzelfde als bij mij of als bij de DIY. Volgens mij zit er een verschil tussen een 523i vanaf 2005 of een 525i 192pk tot en met 2004.
ja zelf doe ik het onderhoud van mijn auto zelf, bij de e60 van mij is het alleen de cipjes losklikken en dan pak je de behuizing er zo vanaf.
zal bij de LCI dan waarschijnlijk anders zijn.
ik denk dat je alleen de Luchtmassameter moet losschroeven van de luchtfilterbehuizing en dan de luchtfilter behuizing kunt lospakken.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”