Pagina 1 van 1
scheef hangen
Geplaatst: 21 dec 2015, 10:53
door rens914
vanochtend geconstateerd dat de e61 links achter lager staat (scheef dus).
afgelopen week wel een metaalachtige click gehoord
vermoed een gebroken veer.
vanavond er even onder duiken.
weet dat dit bij mercedes aan de orde van de dag is maar heet iemand dit hier eerder gehad ?
Re: scheef hangen
Geplaatst: 21 dec 2015, 11:34
door Ovanjole
Hoi Rens,
Het is even belangrijk of ke luchtvering hebt of niet? Ik geloof dat alle Nederlandse BMW's hier mee geleverd zijn. Zou het niet eerder je luchtvering zijn, kapotte balg? Dan een veer?
Re: scheef hangen
Geplaatst: 21 dec 2015, 12:16
door tom_il
E61 heeft altijd standaard luchtvering achteraan.
Mogelijk balg lek of een van de aansluitingen die lekken.
Re: scheef hangen
Geplaatst: 21 dec 2015, 13:56
door Ovanjole
heb het nog even nagecheckt... volgens mij inderdaad de e61 altijd luchtvering.. e60 kan ook andere vering hebben:)
Re: scheef hangen
Geplaatst: 21 dec 2015, 14:06
door markprinsen
Re: scheef hangen
Geplaatst: 21 dec 2015, 14:37
door rens914
ik ga vanavond even aan de onderkant kijken.
heb idd luchtbalgen maar kan de link niet maken met het metalen geluid (alsof er iets brak) en het daarna scheefhangen.
wellicht zijn het 2 problemen
bedankt voor de link
Re: scheef hangen
Geplaatst: 21 dec 2015, 15:42
door tom_il
Ovanjole schreef:heb het nog even nagecheckt... volgens mij inderdaad de e61 altijd luchtvering.. e60 kan ook andere vering hebben:)
E60 heeft nooit luchtvering

Re: scheef hangen
Geplaatst: 21 dec 2015, 15:44
door HarkoB
niet af fabriek in ieder geval
Re: scheef hangen
Geplaatst: 21 dec 2015, 20:11
door rens914
nou ja, hij staat gewoon weer recht en er is ook niets te vinden.
maandag ochtend ziekte ??
Re: scheef hangen
Geplaatst: 21 dec 2015, 20:27
door tom_il
Compressor heeft hem recht gepompt. Kans is groot dat hij morgen vroeg terug scheef hangt.
Re: scheef hangen
Geplaatst: 21 dec 2015, 21:43
door Jonaserv
En als ie morgen nog steeds recht staat, zou ik meteen na het starten toch even luisteren of de compressor niet extra lang loopt. Als je even weet waar je op moet letten, hoor je hem best wel goed. Normaal loopt ie max. zo'n 10 sec aan een stuk (als m'n moeder achterin gaat zitten iets langer viel me laatst op

- Subtiele hint van BMW

?).
Ow, en er schiet mij net iets geruststellends te binnen: het vervangen van zo'n balgje is eigenlijk een werkje van niks. Dat zou je misschien wel zelf kunnen (Weet niet hoe graag je sleutelt). Durf je dat niet aan, dan bij een vriendelijke BMW-specialist voor een zacht prijsje. De kwik-fit of dealert zou ik afraden (die eerste omdat het niet echt standaard techniek is. Met die laatste is op zich nix mis, maar je wil een balg van rubber, niet van goud

).
En nog een Edit: kijk eens hier:
viewtopic.php?f=125&t=41629. U wordt op uw wenken bediend! Al hoop ik nog steeds voor je dat het niet nodig is, hoor!