///M5 E60 VRKOCHT
Geplaatst: 31 dec 2015, 11:27
Na met veel plezier in een M3 E46 te hebben gereden werd ik onverwacht overvallen door een bod op de M3 wat ik niet kon weigeren. Tenminste dat vond ik. Groot dilemma, wat na de M3 gaan rijden. De M5 E60 heb ik altijd al een machtige machine gevonden. Het is voor mij naast de M3 E46 één van de iconen uit de M-serie. Totaal anders dan mijn aangepaste M3 maar op een andere manier ook een wolf in schaapskleren.
Als ik interesse in een auto heb volgt er eerst een avondstudie mbt mogelijke aandachtpunten van een auto, in dit geval de M5 E60. Daar zijn veel avondjes in gaan zitten. Mijn conclusie was: zoek er eentje waar alle mogelijke pijnpunten zijn aangepakt of een M5 met zo weinig kilometers dat dit voorlopig niet nodig is.
Een aantal M5's bekeken tot ik bij Procar in Zwolle kwam. De M5 was van de eugenaar en deze is het geworden
De reden dat deze het is geworden ? Er was het een en ander gedaan de laatste 20dkm
- koppeling
- drijfstanglagers
- vanosleiding
- alle vanos ventielen
- gasklepregelaars
- schijven en blokken rondom
- carterpan met twee aftappluggen
- zuigersproeiers
- benzinepomp en filter
- motorsteunen
- versnellingsbak uit 2010 (gemodificeerde versie)
En wat ik nog vergeten ben.........
Eigenaar heeft het hele blok er een paar maanden geleden uitgehaald en op de bok o.a. alle pakkingen vervangen waar je niet bij kan als het in de auto zit. Heeft toen ook de andere gemodificeerde zuigersproeiers geplaatst.
Al met al een M5 waar aandacht aan onderhoud is besteed. Tijdens de proefrit klapte de oliekoeler, die is inmiddels ook nieuw. Bij controle voor aflevering bleek de claxon niet te werken, zit inmiddels een nieuwe schakelkast in de stuurkolom dus die werkt ook.
De auto was bij de proefrit voorzien van een RVS Evolve uitlaatsysteem. De eindstukken van 110mm vond ik niet om aan te gluren. Is systeem met kleppen die je kan bedienen met een ab. Ik heb het standaard uitlaatsysteem laten plaatsen. Zoek je dus een Evolve uitlaat voor de M5 E60 en vind je 110mm eindstukken mooi, kijk eens in Zwolle.
De M5 is niet verlaagd, heeft wel spoorverbreders. Ga eerst eens rijden, maar ben wel van plan er een Eibach verenset onder te zetten op termijn. Eerst maar een beetje wennen aan de auto.
Gr Ron
Als ik interesse in een auto heb volgt er eerst een avondstudie mbt mogelijke aandachtpunten van een auto, in dit geval de M5 E60. Daar zijn veel avondjes in gaan zitten. Mijn conclusie was: zoek er eentje waar alle mogelijke pijnpunten zijn aangepakt of een M5 met zo weinig kilometers dat dit voorlopig niet nodig is.
Een aantal M5's bekeken tot ik bij Procar in Zwolle kwam. De M5 was van de eugenaar en deze is het geworden
De reden dat deze het is geworden ? Er was het een en ander gedaan de laatste 20dkm
- koppeling
- drijfstanglagers
- vanosleiding
- alle vanos ventielen
- gasklepregelaars
- schijven en blokken rondom
- carterpan met twee aftappluggen
- zuigersproeiers
- benzinepomp en filter
- motorsteunen
- versnellingsbak uit 2010 (gemodificeerde versie)
En wat ik nog vergeten ben.........
Eigenaar heeft het hele blok er een paar maanden geleden uitgehaald en op de bok o.a. alle pakkingen vervangen waar je niet bij kan als het in de auto zit. Heeft toen ook de andere gemodificeerde zuigersproeiers geplaatst.
Al met al een M5 waar aandacht aan onderhoud is besteed. Tijdens de proefrit klapte de oliekoeler, die is inmiddels ook nieuw. Bij controle voor aflevering bleek de claxon niet te werken, zit inmiddels een nieuwe schakelkast in de stuurkolom dus die werkt ook.
De auto was bij de proefrit voorzien van een RVS Evolve uitlaatsysteem. De eindstukken van 110mm vond ik niet om aan te gluren. Is systeem met kleppen die je kan bedienen met een ab. Ik heb het standaard uitlaatsysteem laten plaatsen. Zoek je dus een Evolve uitlaat voor de M5 E60 en vind je 110mm eindstukken mooi, kijk eens in Zwolle.
De M5 is niet verlaagd, heeft wel spoorverbreders. Ga eerst eens rijden, maar ben wel van plan er een Eibach verenset onder te zetten op termijn. Eerst maar een beetje wennen aan de auto.
Gr Ron