3.38 dif vervangen voor een 2.93
Geplaatst: 04 jan 2016, 02:03
Beste mensen mijn BMW 318i heeft standaard een 3.38dif waarmee hij zo'n 3400rpm draait bij 120km/h
Nu las ik dat je een final drive kunt veranderen door middel van een ander dif. Zodoende kwam ik bij de 3.07 dif ( 323i ) en 2.93 dif ( 3.28i ) uit.
Na het raadplegen van een calc zie de link zag ik dat je zo'n 3000rpm gaat draaien bij 120km/h.
Is dit een beetje goed te doen en wat vinden jullie hier van? Een gechipte 2.0 met K&N filter en zo'n 220 nm moet aan 3000rpm bij 120 toch genoeg hebben. Als ik hard wil optrekken schakel ik wel terug.
Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben?
http://www.cargister.com/calculator-gea ... =&teeths[2][]=
Nu las ik dat je een final drive kunt veranderen door middel van een ander dif. Zodoende kwam ik bij de 3.07 dif ( 323i ) en 2.93 dif ( 3.28i ) uit.
Na het raadplegen van een calc zie de link zag ik dat je zo'n 3000rpm gaat draaien bij 120km/h.
Is dit een beetje goed te doen en wat vinden jullie hier van? Een gechipte 2.0 met K&N filter en zo'n 220 nm moet aan 3000rpm bij 120 toch genoeg hebben. Als ik hard wil optrekken schakel ik wel terug.
Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben?
http://www.cargister.com/calculator-gea ... =&teeths[2][]=