Pagina 1 van 3
Slecht starten
Geplaatst: 29 jan 2009, 17:48
door toond
Af en toe start mijn 320d 2002 150pk niet goed. :?
Dan slaat hij niet rap aan.
Iemand al voorgehad?
De gloeibougies zijn in orde, is al nagekeken.
Zal hem morgen nog eens uitlezen.
Dus bv vandaag kom ik onder de middag terug van het werk en vertrek ik na een halfuurtje terug na het werk en dan wil hij niet meteen aanslaan. Terwijl de motor nog op temperatuur was.
Af en toe heeft de wagen dat, soms niet???

Re: Slecht starten
Geplaatst: 29 jan 2009, 21:04
door bjornc
Wanneer is het luchtfilter voor het laatst vervangen?
Anders eens luisteren of de hulppomp (ongeveer onder de bestuurder) wel loopt.
Re: Slecht starten
Geplaatst: 30 jan 2009, 07:39
door toond
Luchtfilter is vorige week vv.
Je bedoelt de opvoerpomp, zal ik eens op letten. thx
Re: Slecht starten
Geplaatst: 30 jan 2009, 07:42
door Fabian79
Ik had dit probleem altijd met een audi a3 tdi.
Bleek dat de accu eigenlijk net niet groot genoeg was. Koude start probleemloos, warme start moest ik altijd doorstarten. Inderdaad grotere accu er in en probleem opgelost.
Het klinkt simpel, waarom het zo is :?
Het werkte en ik wou je alleen deze ervaring meedelen.
Re: Slecht starten
Geplaatst: 10 feb 2009, 07:48
door toond
toond schreef:Luchtfilter is vorige week vv.
Je bedoelt de opvoerpomp, zal ik eens op letten. thx
Opvoerpompvv en hij heeft het nog steeds, iemand al aan de hand gehad?
Re: Slecht starten
Geplaatst: 10 feb 2009, 14:00
door Mario TT
soms vraag ik me af waarom dingen vervangen worden? Gebruik eens injector reiniger.. wellicht dat je injectoren niet goed zijn.
Ik neem aan dat als hij het doet hij het goed doet? Verbruikte hij veel? Rookte de auto erg? Als een pomp kapot is dan moet hij ook niet goed rijden..Controleer inderdaad je accu, en anders zet er eens een ander in en kijk wat er dan gebeurd.
Re: Slecht starten
Geplaatst: 10 feb 2009, 18:21
door toond
heb navraag gedaan, nu zou wss een sensor die op de mazoutpomp zit slecht zijn/versleten.
Sensor zou mazoutdruk of nulpunt zoeken... dat weet ik niet goed...
In de week eens een ander pomp opzetten.
Accu is doorgemeten met weerstand meter en met sae meter en die was sterk genoeg...
Die andere opvoerpomp die ik eraf heb gehaald, is niet verloren die wissel ik gewoon ff trg om...
Re: Slecht starten
Geplaatst: 10 feb 2009, 19:11
door BoMeWm
toond schreef:
Accu is doorgemeten met weerstand meter en met sae meter en die was sterk genoeg...
Dat verbaast me niets, accu als schuldige aanwijzen vond ik al vreemd, een koude motor rondtornen is voor de accu moeilijker dan een warme motor. En dat deed hij wel goed bij koude motor dus 8P
Re: Slecht starten
Geplaatst: 10 feb 2009, 19:53
door Mario TT
wat is een mazoutpomp?? Als ik zoek op internet dan vind ik het als een brandstofpomp?? Zou kunnen maar lijkt me ook niet hoor.. Heb je je injectoren wel getest?? Ik denk echt dat het daar aan ligt...
Volgens BMW moet je de retourdruk controleren en de pompdruk.
Re: Slecht starten
Geplaatst: 11 feb 2009, 13:00
door toond
diesel noemen ze hier in belgie ook wel mazout daarmee mazoutpomp
wat op de brandstofpomp neerkomt.
Raildruk gecontroleerd via computer en was goed.
Hoe bedoel je met injectoren? Ergens lucht trekken/een lek?
Maar hij heeft het af en toe net alsof iets soms geen gegevens doorgeeft...
Re: Slecht starten
Geplaatst: 11 feb 2009, 13:32
door Mario TT
Nou ik denk dat een van je injectoren wel eens niet goed kan zijn, dat betekend volgens mij dat ze eruit moeten en nagekeken moeten worden. Je kan ook een injector cleaner gebruiken en eens naar Duitsland rijden om hem open te gooien.. Of alleen dat eerste.. maar voordat je dan uitsluitsel hebt kan het nog wel even duren. Als de raildruk goed is dan is het absoluut niet de pomp want dan moet je daar tijdens het rijden heeeel veel problemen mee krijgen.
Re: Slecht starten
Geplaatst: 17 feb 2009, 01:48
door Fabian79
BoMeWm schreef:toond schreef:
Accu is doorgemeten met weerstand meter en met sae meter en die was sterk genoeg...
Dat verbaast me niets, accu als schuldige aanwijzen vond ik al vreemd, een koude motor rondtornen is voor de accu moeilijker dan een warme motor. En dat deed hij wel goed bij koude motor dus 8P
Wie zegt dat een koude motor moeilijker rond te tornen is?? Buiten de iets dikker olie door de temperatuur is er volgens mij wienig verschil. Ook een warme motor maakt gebruik van de gloeistiften (al brandt het lampje op het dashboard niet) De gloeistiften werken zelfs af en toe bij een draaiende motor.
Als je goed gelezen had, dan had je gezien dat ik dit uit ervaring mee heb gemaakt. De accu was nieuw, maar bleek ondergedimensioneerd te zijn. Het blijkt dus dat een warme start ook aardig wat vraagt van een accu.
Mijn A3 had dus dit probleem ook en startte na het vergroten van de accu capaciteit bij een warme start dus wel goed.
Het bleek een bekend euvel te zijn bij audi en op probolemcar.
Re: Slecht starten
Geplaatst: 17 feb 2009, 17:52
door toond
Vandaag nog eens compleet uitgelezen en alle waarden nagekeken.
Alle injectors zijn nog goed en geven groen aan
de rest van de druk enz... was ook alemaal goed.
Nu heb ik me wel laten vertellen dat de injecteurs wel eens zouden kunnen leeglopen?
Iemand ervaring ermee?
Dus nu zou ik de injecteurs eruit moeten draaien en enkele uren laten liggen en kijken of ze niet beginnen te lekken...
Ma een injecteur zet zijn eigen dan dicht ofzo... want dan is de druk er toch af?
Re: Slecht starten
Geplaatst: 17 feb 2009, 18:11
door gejeeke
een injector moet je gewoon testen door middel van de retou te meten en de gene met de meeste retour is gewoon defect
En als je ze eruit haalt heeft geen nut want een injector wert groten deels op de brandstof druk door middel van plunjers en druk veren en kanaaltje met gecalibreerde openingen dus als jij hem demonteerd ga je daar nix aan zien laat even een verstuiverlektest bij de dealer of eventueel bij een andere garage maar uitlezen heeft geen nut voor de verstuivers want je uitlees apparatuur ziet dus niet of een verstuiver een lek verlies heeft of na druppeld of wat dan ook
Mvg René
Re: Slecht starten
Geplaatst: 17 feb 2009, 18:38
door toond
Hey Rene, merci voor het antwoord.
En hoe kan ik het beste de retour testen?
Gewoon de motor stationair laten draaien en alle retour leidingen los?
Of hoe doen jij dat?