bmw e46 316i ontluchten
Geplaatst: 16 jan 2016, 09:15
beste bmw kenners,
ik heb gisteravond de thermostaat van mijn bimmer vervangen, de oude bleef constant open staan waardoor de motor niet op themperatuur kwam.
nu weet ik niet zeker of ik het ontluchten goed gedaan heb want ik heb het volgende " probleem "
ik heb voor het bijvullen de ontluchtingsschroef naast de radiatordop eruit gedraait en tijdens het bijvullen goed opgelet of er een volle straal koelvloeistof uitkwam zonder bubbels. tevens onder het bijvullen de kachel op maximale themperatuur gezet en de ventilator laag.
onder het bijvullen heb ik de auto ook op de brug met de voorwielen van de grond getilt zodat mijn radiator het hoogste punt is.
na het bijvullen de auto gestart en de radiator dop eraf gelaten. ik zie hier een klein straaltje uitkomen waardoor ik weet dat er circulatie is.
nu heb ik alleen het probleem dat de slang rechtsboven wel warm word. en links onder niet. de radiator zelf ook niet. zelfs na 20 min stationeer draaien, dan zal hij toch wel langzaam warm genoeg moeten zijn zodat de thermostaat open gaat? bij welke themperatuur opent deze normaal?
ook als ik de radiatordop er weer op schroef onder het lopen word de slang links onder redelijk hard door drukopbouw, is dit normaal?
graag jullie advies.
Mike
ik heb gisteravond de thermostaat van mijn bimmer vervangen, de oude bleef constant open staan waardoor de motor niet op themperatuur kwam.
nu weet ik niet zeker of ik het ontluchten goed gedaan heb want ik heb het volgende " probleem "
ik heb voor het bijvullen de ontluchtingsschroef naast de radiatordop eruit gedraait en tijdens het bijvullen goed opgelet of er een volle straal koelvloeistof uitkwam zonder bubbels. tevens onder het bijvullen de kachel op maximale themperatuur gezet en de ventilator laag.
onder het bijvullen heb ik de auto ook op de brug met de voorwielen van de grond getilt zodat mijn radiator het hoogste punt is.
na het bijvullen de auto gestart en de radiator dop eraf gelaten. ik zie hier een klein straaltje uitkomen waardoor ik weet dat er circulatie is.
nu heb ik alleen het probleem dat de slang rechtsboven wel warm word. en links onder niet. de radiator zelf ook niet. zelfs na 20 min stationeer draaien, dan zal hij toch wel langzaam warm genoeg moeten zijn zodat de thermostaat open gaat? bij welke themperatuur opent deze normaal?
ook als ik de radiatordop er weer op schroef onder het lopen word de slang links onder redelijk hard door drukopbouw, is dit normaal?
graag jullie advies.
Mike