Help!! e46 116ti start niet meer maar tikt!
-
Help!! e46 116ti start niet meer maar tikt!
Goedendag mensen,
Ik zou mij eerst even voorstellen. Ik ben luciano 22 jaar en al een tijdje eigenaar van een E46. Nou zit ik met een probleem, mijn auto starte soms niet maar met aanduwen of aanslepen starte de auto gewoon. Alleen laatst had ik dus hetzelfde probleem en toen willen aanslepen maar toen deed de auto helemaal niks ook niet doormiddel van aanslepen. De auto tikte bij het proberen te starten en en de lampen gingen tegelijk met het tikken aan en uit. In eerste instantie zat ik aan de accu te denken en zodoende dus opgeladen en getest volgens de meter was de accu goed. Nou wou ik de auto met een opgeladen accu dus starten maar nou gaf de auto 1 tik en daarna werd alles donker en kon ik de auto niet opnieuw op contact zetten wat eerst wel kon. Dus sleutel eruit deur open en dicht gedaan. En weer geprobeerd toen ging de auto wel op contact en deed hij alles weer hetzelfde dus weer 1 tik en daarna geen contact meer. Maar toen ging de interieurverlichting aan en ging die knipperen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Luciano
Ik zou mij eerst even voorstellen. Ik ben luciano 22 jaar en al een tijdje eigenaar van een E46. Nou zit ik met een probleem, mijn auto starte soms niet maar met aanduwen of aanslepen starte de auto gewoon. Alleen laatst had ik dus hetzelfde probleem en toen willen aanslepen maar toen deed de auto helemaal niks ook niet doormiddel van aanslepen. De auto tikte bij het proberen te starten en en de lampen gingen tegelijk met het tikken aan en uit. In eerste instantie zat ik aan de accu te denken en zodoende dus opgeladen en getest volgens de meter was de accu goed. Nou wou ik de auto met een opgeladen accu dus starten maar nou gaf de auto 1 tik en daarna werd alles donker en kon ik de auto niet opnieuw op contact zetten wat eerst wel kon. Dus sleutel eruit deur open en dicht gedaan. En weer geprobeerd toen ging de auto wel op contact en deed hij alles weer hetzelfde dus weer 1 tik en daarna geen contact meer. Maar toen ging de interieurverlichting aan en ging die knipperen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Luciano
Re: Help!! e46 116ti start niet meer maar tikt!
99% je accu. Je kan deze wel opladen maar de kracht is er dan uit.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
- jwbakkenes
Ik denk ook de accu.
Meten is weten.
Meten is weten.
Ook mogelijk = slechte massa of een +/- kabel die niet goed vast zit. Kijk ook even goed naar de kabel die je blok met de carroserie verbindt.
-
- Contacteer:
Ik heb de zelfde symptomen gehad, was bij mij een lege accu. Inderdaad ook tikken en lichten aan en uit
-
Goedenavond,
Ik heb net even een Booster eraan gehad en ja inderdaad hij wil hem nu wel starten dus ja de accu alleen nu gooit hij hem wel rond en maakt de motor 1 slag. maar daarna hoor ik alleen nog de startmotor draaien. Kan het zijn dat mijn auto van z'n timing is afgegaan aangezien ik hem meerdere keren heb geprobeerd te sleepstarten en hij dan aan leek maar zodra ik de koppeling intrapte hij weer volledig stil viel.
Ik wil jullie in ieder geval harstikke bedanken voor alle moeite om hierop te reageren!
Groetjes
Ik heb net even een Booster eraan gehad en ja inderdaad hij wil hem nu wel starten dus ja de accu alleen nu gooit hij hem wel rond en maakt de motor 1 slag. maar daarna hoor ik alleen nog de startmotor draaien. Kan het zijn dat mijn auto van z'n timing is afgegaan aangezien ik hem meerdere keren heb geprobeerd te sleepstarten en hij dan aan leek maar zodra ik de koppeling intrapte hij weer volledig stil viel.
Ik wil jullie in ieder geval harstikke bedanken voor alle moeite om hierop te reageren!
Groetjes
-
- Contacteer:
Bij het sleep starten gaat nog steeds de krukas rond op de zelfde manier als anders dus daar gaat ie niet door van timing af. Met de booster er op loopt de motor wel gewoon goed?
-
Nee dit is het hem juist niet. met booster wil de auto in eerste instantie wel starten maar hij gaat 1x rond en daarna doet stopt hij ermee en hoor je alleen nog maar de startmotor draaien. zou dit een probleem kunnen zijn van luchtdruk of carterventilatie? aangezien ik ook een slang had die dicht geslipt was en zijn druk via een andere weg eruit heeft gegooid voor 2 weken terug daar kwam ook allemaal witte smurrie uit
-
- Contacteer:
Draait de motor zelf dan nog wel mee als je de startmotor hoort of hoor je alleen de startmotor rond gaan? zo ja dan schiet je startmotor er uit. Ik zou zelf denk toch eerst een nieuwe accu erin zetten, kan zijn dat je boosterkit niet genoeg stroom levert op de een of andere manier.
-
Oke dankje, dan zal ik dat is even proberen! Hoop dat dit het is.
Bedankt voor je tijd
Bedankt voor je tijd
Ehm..... Ik hoor alleen de startmotor draaien. Bedoel je dan een elektromotor-geluid? Ofwel het lijkt of de startmotor loos ronddraait?
De startmotor draait pas als de Bendix zijn werk heeft gedaan. Die zorgt voor het koppelen van de startmotor aan het vliegwiel. De motor moet dan dus meedraaien. Zo niet, dan heb je een paar mogelijkheden. Eén daarvan is een tand uit het vliegwiel waardoor de startmotor kan draaien zonder dat de motor meedraait. Check of er tijdens het starten lucht uit de uitlaat komt.
Draait de motor rond zonder te starten? Te weinig spanning over voor de ECU, mechanisch probleem, brandstof?
Kortom, start eens met startkabels en een andere auto. Dan sluit je de accu (of andere energiebron) uit. Nog geen succes: zoek een garagebedrijf.
Als ik het zo het topic volg heb je hulp nodig ter plekke met kennis van zake.
Succes,
Rob
De startmotor draait pas als de Bendix zijn werk heeft gedaan. Die zorgt voor het koppelen van de startmotor aan het vliegwiel. De motor moet dan dus meedraaien. Zo niet, dan heb je een paar mogelijkheden. Eén daarvan is een tand uit het vliegwiel waardoor de startmotor kan draaien zonder dat de motor meedraait. Check of er tijdens het starten lucht uit de uitlaat komt.
Draait de motor rond zonder te starten? Te weinig spanning over voor de ECU, mechanisch probleem, brandstof?
Kortom, start eens met startkabels en een andere auto. Dan sluit je de accu (of andere energiebron) uit. Nog geen succes: zoek een garagebedrijf.
Als ik het zo het topic volg heb je hulp nodig ter plekke met kennis van zake.
Succes,
Rob