Brandstofmeter op nul, stekker sensor geen spanning

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
ronhuls1983

Brandstofmeter op nul, stekker sensor geen spanning

Bericht door ronhuls1983 » 31 jan 2016, 19:21

Hallo,

Op mijn trackday E36 328i blijft de brandstofmeter op 0 staan en brand het lampje. De meter zelf werkt. Dit heb ik met de test met de dagteller gecheckt. De motor loopt en start prima, dus de brandstofpomp en stekker daarvan zijn prima.
De stekkers voor de brandstofsensor aan beide kanten geven echter minimale (0,2v-0,4v) tot geen spanning. Ik heb het idee dat ik aan het begin van de dag wel 1 keer spanning had, maar dat weet ik niet zeker meer. Ik heb de zekeringen (21 en 31 kwam ik op google tegen) doorgemeten en daarop heb ik wel spanning. Mijn vermoeden is dus dat het ergens in het circuit mis gaat.
De bedrading aan de rechter stekker ligt een klein beetje bloot. Dus de stekker is niet al te goed meer, maar heb er een beetje aan getrokken en lijkt verder nog goed vast te zitten (en dus contact te maken).
Kan iemand mij verder op weg helpen, waar nu te kijken? Aangezien het dus lijkt op een fout ergens in de bedrading, wil ik nog niet direct de vlotters eruit halen en eerst het spannings probleem oplossen. Het is een trackday auto waar alle bekleding uit is, dus alle bekabeling ligt bloot en is dus relatief makkelijk te bereiken.
Doordat de auto maar enkele uurtjes per maand rijdt, is de accu wel vaak (bijna) leeg, maar tijdens het rijden slaat de meter ook niet uit.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ronald

frankyman

Re: Brandstofmeter op nul, stekker sensor geen spanning

Bericht door frankyman » 31 jan 2016, 21:09

bij mij was er een draadje gebroken welke op je vlotter in je tank zit... misschien moet je het toch daar zoeken..
E46 320D sedan
E36 328I cabrio

victory san

Re: Brandstofmeter op nul, stekker sensor geen spanning

Bericht door victory san » 16 feb 2016, 10:00

Bij mij ook, is een algemeen probleem met dat draadje bij de vlotter, het gaat om het zwarte draadje ook al lijkt hij heel maar laat niks door. Staat hier genoeg over op internet. Vlotter vindt je onder je achterbank een soort draai deksel

Mvg

Victor
Go Like The Wind

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”