Raam gaat open als je de deur open doet
Raam gaat open als je de deur open doet
Hey bimmervrienden,
Sinds een tijdje rij ik in een 1 Serie coupe, waarbij als je de deur opent het raam een stukje opent.
Echter, sinds een aantal dagen zakt het raam tot de helft open als je de deur opent. Als je de deur dichttrekt gaat hij weer dicht.
Geen ramp, wel vaag, en het hoort niet.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Sinds een tijdje rij ik in een 1 Serie coupe, waarbij als je de deur opent het raam een stukje opent.
Echter, sinds een aantal dagen zakt het raam tot de helft open als je de deur opent. Als je de deur dichttrekt gaat hij weer dicht.
Geen ramp, wel vaag, en het hoort niet.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Re: Raam gaat open als je de deur open doet
Heb ik ook gehad,wat bij mij hielp was om alle ramen geheel te openen,dan deuren dicht doen en met je sleutel auto afsluiten...houd dan je sluitknop op je sleutel ingedrukt en als het goed is gaan je ramen dan dicht.
Heb het daarna nooit meer gehad,misschien was het toeval,of een reset...geen idee,maar je kan het proberen!
Spy.
Heb het daarna nooit meer gehad,misschien was het toeval,of een reset...geen idee,maar je kan het proberen!
Spy.
mijn album : viewtopic.php?f=134&t=47790
Zelfde hier, ook een 1 serie coupé!
Gebeurd heel soms, tot nu toe 2-3 keer sinds aankoop 1,5 jaar geleden.

- Firefighter97
Dit heet comfort ontgrendelen/instappen of easy entry
Ik heb een E81, als ik op mijn sleutel 2x achter elkaar op open druk, dan gaat het raam tot ongeveer de helft open bij het openen van het portier.
Als ik gewoon 1 keer op open druk, dan gaat die maar 1 cm zoals die altijd doet.
Ik kan in mijn I-drive comfort instappen/ easy entry wel uitzetten.
Test het maar uit:
2x op ''open'' drukken = raam tot de helft
1x op ''open'' drukken = 1 cm omlaag
Hoop dat dit je vraag beantwoord
Ik heb een E81, als ik op mijn sleutel 2x achter elkaar op open druk, dan gaat het raam tot ongeveer de helft open bij het openen van het portier.
Als ik gewoon 1 keer op open druk, dan gaat die maar 1 cm zoals die altijd doet.
Test het maar uit:

Follow now! IG: Dutch.X1
If you don't look back at your car after you parked it, you own the wrong car.
If you don't look back at your car after you parked it, you own the wrong car.
Haha, en ik maar denken dat het een glitch was in de firmware van de auto. Daar is uiteraard weer goed over nagedacht door de engineers bij BMW 
De coupe deuren zijn natuurlijk vrij groot en dan is dat wel makkelijk als je in een krappe ruimte staat geparkeerd..

De coupe deuren zijn natuurlijk vrij groot en dan is dat wel makkelijk als je in een krappe ruimte staat geparkeerd..
Short throw dipstick bro.
Bedankt!!! Ik vroeg mij ook al af wat dit was...
Het gebeurt bij mij ook wel eens. Ik dacht dat ik gek werd maar het was te onregelmatig om echt serieus zorgen over te maken.
Het gebeurt bij mij ook wel eens. Ik dacht dat ik gek werd maar het was te onregelmatig om echt serieus zorgen over te maken.

Nee, dit is wat anders. Ik heb easy entry UIT staan en toch doet hij dit ... heel soms. Iets 'heel soms' doen is niet een instelling, maar een fout. Dit is een bekend probleem dat vaker bij E8* modellen voorkomt heb ik begrepen. Helaas jongens, geen feature!Firefighter97 schreef:Dit heet comfort ontgrendelen/instappen of easy entry
Test het maar uit: