Zwakke prestaties
Geplaatst: 28 mar 2016, 16:01
Hallo iedereen,
Ik ben in het bezit van een 525d met automaat. Deze presteert echter niet
zoals zou moeten.
Een paar symptomen:
* 0-100 duurt meer dan tien seconden ipv de opgegeven acht (komma...).
* Hernemingen op de autosnelweg waarbij de auto in zesde blijft zorgen er
beschamend genoeg voor dat antiekere diesels (Opels met 1.7 diesels) me
gewoon kunnen bijhouden. Dit zou niet mogen.
* Als ik een stoplichtsprintje uitvoer, dan gaat gebeurt er de eerste meters
niet veel. Volgens mij gaat daar flink wat tijd verloren om de 0-100 af te leg-
gen. Eens de 2000 toeren bereikt worden, gaat het plots wel vooruit.
De turbo is "slechts" 120.000 km oud. Op en tijd en stond wordt er doorge-
kacheld als ook een additief gebruikt dat alle vastgekoekte roet losmaakt,
verstuivers reinigt enzomeer.
Een vervelend symptoom is ook de aanwezigheid van een trilling rond 1500 rpm.
Deze is opgetreden na het vervangen van de motorsteunen en automaatsteun
met OEM BMW spul. De trilling is zowel stilstaand als rijdend voelbaar. De trilling
verzwakt wel sterk na het rijden van een 40 tal km.
Ik heb de auto uitgelezen met een degelijk uitleesprogramma. Daar kwamen
fouten uit als de gloeistiften. Die laatste lijkt me niet de veroorzaker, want
zelfs na een rit van een paar honderd km blijven de symptomen van het gebrek-
kige vermogen.
Eveneens kwam er een fout uit van het gasklephuis alsook de luchtmassameter.
De fout van de luchtmassameter heeft als commentaar dat de signaalafwijking
te groot is bij vollast.
Mijn eerste gevoel zegt dat ik al de bovenvermelde onderdelen dien te vervangen,
maar mijn tweede gevoel zegt dat het wel eens zou kunnen dat dit het probleem
niet zal oplossen en het misschien wel gevolgfouten zijn ipv oorzaken.
Wie heeft een idee?
Met vriendelijke groet,
Ik ben in het bezit van een 525d met automaat. Deze presteert echter niet
zoals zou moeten.
Een paar symptomen:
* 0-100 duurt meer dan tien seconden ipv de opgegeven acht (komma...).
* Hernemingen op de autosnelweg waarbij de auto in zesde blijft zorgen er
beschamend genoeg voor dat antiekere diesels (Opels met 1.7 diesels) me
gewoon kunnen bijhouden. Dit zou niet mogen.
* Als ik een stoplichtsprintje uitvoer, dan gaat gebeurt er de eerste meters
niet veel. Volgens mij gaat daar flink wat tijd verloren om de 0-100 af te leg-
gen. Eens de 2000 toeren bereikt worden, gaat het plots wel vooruit.
De turbo is "slechts" 120.000 km oud. Op en tijd en stond wordt er doorge-
kacheld als ook een additief gebruikt dat alle vastgekoekte roet losmaakt,
verstuivers reinigt enzomeer.
Een vervelend symptoom is ook de aanwezigheid van een trilling rond 1500 rpm.
Deze is opgetreden na het vervangen van de motorsteunen en automaatsteun
met OEM BMW spul. De trilling is zowel stilstaand als rijdend voelbaar. De trilling
verzwakt wel sterk na het rijden van een 40 tal km.
Ik heb de auto uitgelezen met een degelijk uitleesprogramma. Daar kwamen
fouten uit als de gloeistiften. Die laatste lijkt me niet de veroorzaker, want
zelfs na een rit van een paar honderd km blijven de symptomen van het gebrek-
kige vermogen.
Eveneens kwam er een fout uit van het gasklephuis alsook de luchtmassameter.
De fout van de luchtmassameter heeft als commentaar dat de signaalafwijking
te groot is bij vollast.
Mijn eerste gevoel zegt dat ik al de bovenvermelde onderdelen dien te vervangen,
maar mijn tweede gevoel zegt dat het wel eens zou kunnen dat dit het probleem
niet zal oplossen en het misschien wel gevolgfouten zijn ipv oorzaken.
Wie heeft een idee?
Met vriendelijke groet,