Wat rare probleempjes

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Rene88

Wat rare probleempjes

Bericht door Rene88 » 09 mei 2016, 18:13

Hallo allemaal

ik heb met mijn E46 330D sedan uit 2000 wat rare probleempjes.

-als ik gewoon rij dan voel ik af en toe gebonk, net of er iets van links naar rechts beweegd en ergens tegen aan komt dus echt van bonk bonk. op hogere snelheid lijkt het minder te zijn.
en of ik nu bochten neem of recht rij maakt geen verschil
heb ook harde bonken gehad maar dat waren me top lagers van me schokdempers. en zijn ook vervangen.

-er zat toen ik hem kocht een schroefset onder van AP. deze heb ik vervangen voor weer een orginele set veren en schokdempers maar na mijn gevoel lijken ze achter wat aan de slappe kant. voor zit wel goed en veert goed maar niet te slap. ook vind ik hem achter wat aan de lage kant in de wielkasten vergeleken met voor. is dat standaard en normaal? en kan ik de veren vervangen voor touring veren? die zijn even hoger en stugger.
heb nu ook even alleen me verlagings veren achter er weer onder gezet maar voelt wel wat stugger maar lijkt of hij met een hoge hobben wel helemaal indeukt en dan soms en zachte bonk hoor net of de veer dus helemaal inveert tot op het einde.

-ook heb ik een raar probleem met me climate control, toen het nog koud was en ik temp gewoon op 18 of 19 graden had staan blaast hij na ongeveer een half uurtje opeens alleen maar koude lucht. begint dus wel met warm zodra de motor beetje warm is maar na half uur gaat hij opeens alleen maar koude lucht blazen en als ik hem dan op ongeveer 25 graden zet gaat hij pas weer beetje warm blazen ook al is het gewoon koud in de auto en lang geen 18 graden.

heb zins kort ook dat hij op lagere snelheid tot ongeveer 80km per uur dat het lijkt of hij beetje hobbelt de auto. terwijl het dan geen hobbelige weg is en ook nooit last van gehad.

Hopelijk hebben jullie nog tips of oplossingen. want ben eer beetje einde raat mee.
en is misschien erg veel problemen of misschien dat de problemen samen hangen.

JojoE46

Re: Wat rare probleempjes

Bericht door JojoE46 » 09 mei 2016, 20:27

Ik blijf dit even volgen.
Ik heb hetzelfde probleem met de climate control.
Wanneer ik hem op 19 of 20 graden zet blijft hij netjes warme lucht blazen totdat hij op temperatuur is.
Hierna blijft hij gewoon koude lucht blazen, ook wanneer de temperatuur behoorlijk gezakt is in de auto.
Wanneer je hem dan op 25 of hoger zet begint die weer zachtjes warme lucht te blazen.

Rene88

Bericht door Rene88 » 16 mei 2016, 21:22

Ja precies hetzelfde inderdaad met climate control hopelijk heeft iemand een idee.
en ook op mijn andere puntjes.

Sans318ti

Bericht door Sans318ti » 18 mei 2016, 13:10

kachelweerstand naar de klote?

JojoE46

Bericht door JojoE46 » 18 mei 2016, 21:15

Kachelweerstand is bij mij net een week geleden vervangen, even afwachten of het probleem weg is als het weer wat kouder word.

Rene88

Bericht door Rene88 » 05 jul 2016, 22:48

JojoE46 schreef:Kachelweerstand is bij mij net een week geleden vervangen, even afwachten of het probleem weg is als het weer wat kouder word.
Ben wel benieuwd naar je bevindingen. hopelijk is het gefixt.

(andere problemen zijn opgelost, rechts voor wiel lager naar de kloten :( is nu vervangen en weg getril en raar gebonk)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”