Temperatuurwaarde duikt naar Antartica

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Markoes

Temperatuurwaarde duikt naar Antartica

Bericht door Markoes » 12 mei 2016, 10:49

Ik loop al bijna een jaar met een hardnekkig probleempje rond. Vervanging van temperatuursensor voorbumper en remsensoren heeft niet geholpen. Ook de chef werkplaats van een BMW dealer zei dat het een zoektocht zou gaan worden.

Ik denk misschien hebben jullie een idee in welke richting ik het moet zoeken? Na reset boordcomputer bleef mijn display weer een paar weken prachtig vrij van storingen. nu reed ik laatst 120-130 op de snelweg en ineens sprong de temperatuur van 13,5 naar -5,5 graad op de boordcomputer (hij gaat dan ook even warme lucht blazen). Ook ging het rode uitroepteken branden. Langzaam ging de temperatuur in een paar minuten weer terug naar 13,5 graad. vanochtend startte ik de auto en stond er ook weer de check brake linings melding in het scherm samen met het rode uitroepteken.

Deze temperatuurdrops gebeuren om de zoveel tijd (soms 2-3x per rit, dan weer een week niet). Ik kan er geen samenhangende omstandigheden uit halen, behalve dat het vooral bij hogere rijsnelheden lijkt voor te komen (120-130).. Ook lijkt de check brake linings melding samen te komen met de temperatuurdrop.. maar dat zou niet kunnen volgens de kenners omdat beide sensoren op aparte kanelen zitten.

Verder blijven enkele waarden op mijn boordcomputer steken.. consumptie en snelheid bv. Resterende rijafstand wordt wel bijgewerkt.

Ik ben benieuwd of er hier iemand wel een idee heeft wat de dader kan zijn? Of is mijn boordcomputer (half) overleden? Het gaat om een e39 sedan, 530i.

FrankB

Re: Temperatuurwaarde duikt naar Antartica

Bericht door FrankB » 14 mei 2016, 23:18

Kabelbreuk/corrosie wellicht?
Dat kan vaak bijzondere foutmeldingen geven.
BMW E39 528ia Cosmosschwarz

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”