(1998) E39 535i sedan - Scheckheftgepflegt - Schaltgetriebe
Geplaatst: 28 mei 2016, 10:48
Nieuwe aanwinst:
Naast de E46 is de E39 in mijn ogen 1 van de meest tijdloze modellen van BMW.
Daarom heb ik altijd mijn ogen open gehouden of er een mooi exemplaar te koop zou komen.
Inmiddels is mijn oog gevallen op een 'underdog' in de E39-familie.
Een wolf in schaapskleren, een 'sleeper', een rustige V8 die kan grommen maar ook kan schreeuwen.
Het betreft de klassieke (alle recht om het een youngtimer te noemen) pre-facelift E39 535i.
Naast het feit dat hij volledig origineel en niet verprutst is, vind ik de uitvoering ervan ook erg goed.
De kleur Titansilber (zilvergrijs metallic) komt mooi tot zijn recht, gezien dit ook de introductiekleur was.
Eigenlijk 'hoort' titansilber gewoon op een E39, hoewel een andere kleur uiteraard ook erg mooi was geweest.
Verder heeft de 535i praktisch alle opties, behalve elektrisch verstelbare stoelen en het dakraam.
Eigenlijk is de E39 exact uitgevoerd zoals hij destijds getoond werd op de officiële persfoto's
De elektrisch verstelbare stoelen zijn voor mij overbodige luxe (ik stel ze 1x af en laat niemand in mijn auto rijden).
De 535i heeft een schaltgetriebe, een manuele transmissie dus; dat zie je niet vaak, yes please!
De 535i is van de eerste eigenaar, die de auto dus zelf nieuw gekocht heeft en naar wens heeft samengesteld.
Daarnaast is hij volledig dealer onderhouden; dus vanaf de afleverbeurt tot aan het heden.
Wat ook wel leuk is; alle beurten vanaf de afleverbeurt in 1998 tot aan de laatste beurt, zijn uitgevoerd bij dezelfde BMW-dealer. De eerste eigenaar heeft goed zorg gedragen voor deze auto en dat is ook te zien!
De auto is nog in erg nette staat, en heeft hij ook altijd binnen gestaan in de garage van deze liefhebber.
Zelfs de instaplijstjes hebben geen krassen van het instappen, om maar een voorbeeld te noemen.
Hoewel de kilometerstand aan de hoge kant is (175.000km) valt het dus nog wel mee hoeveel de eerste eigenaar ermee gereden heeft; in de eerste jaren veel kilometers gemaakt, en sinds 2011 eigenlijk bijna niet meer gereden.cAlle documentatie is netjes bijgehouden, en alle boekjes zijn in top staat bewaard gebleven.
Daarnaast heb ik ook de originele brochures van deze e39 erbij (nu alleen de originele persfoto's nog).
Mijn plannen voor tuning en mods:
- geen
- helemaal origineel houden
- goed onderhoud geven
- netjes handwassen
- en vooral niet verprutsen
Foto's komen binnenkort!
Naast de E46 is de E39 in mijn ogen 1 van de meest tijdloze modellen van BMW.
Daarom heb ik altijd mijn ogen open gehouden of er een mooi exemplaar te koop zou komen.
Inmiddels is mijn oog gevallen op een 'underdog' in de E39-familie.
Een wolf in schaapskleren, een 'sleeper', een rustige V8 die kan grommen maar ook kan schreeuwen.
Het betreft de klassieke (alle recht om het een youngtimer te noemen) pre-facelift E39 535i.
Naast het feit dat hij volledig origineel en niet verprutst is, vind ik de uitvoering ervan ook erg goed.
De kleur Titansilber (zilvergrijs metallic) komt mooi tot zijn recht, gezien dit ook de introductiekleur was.
Eigenlijk 'hoort' titansilber gewoon op een E39, hoewel een andere kleur uiteraard ook erg mooi was geweest.
Verder heeft de 535i praktisch alle opties, behalve elektrisch verstelbare stoelen en het dakraam.
Eigenlijk is de E39 exact uitgevoerd zoals hij destijds getoond werd op de officiële persfoto's
De elektrisch verstelbare stoelen zijn voor mij overbodige luxe (ik stel ze 1x af en laat niemand in mijn auto rijden).
De 535i heeft een schaltgetriebe, een manuele transmissie dus; dat zie je niet vaak, yes please!
De 535i is van de eerste eigenaar, die de auto dus zelf nieuw gekocht heeft en naar wens heeft samengesteld.
Daarnaast is hij volledig dealer onderhouden; dus vanaf de afleverbeurt tot aan het heden.
Wat ook wel leuk is; alle beurten vanaf de afleverbeurt in 1998 tot aan de laatste beurt, zijn uitgevoerd bij dezelfde BMW-dealer. De eerste eigenaar heeft goed zorg gedragen voor deze auto en dat is ook te zien!
De auto is nog in erg nette staat, en heeft hij ook altijd binnen gestaan in de garage van deze liefhebber.
Zelfs de instaplijstjes hebben geen krassen van het instappen, om maar een voorbeeld te noemen.
Hoewel de kilometerstand aan de hoge kant is (175.000km) valt het dus nog wel mee hoeveel de eerste eigenaar ermee gereden heeft; in de eerste jaren veel kilometers gemaakt, en sinds 2011 eigenlijk bijna niet meer gereden.cAlle documentatie is netjes bijgehouden, en alle boekjes zijn in top staat bewaard gebleven.
Daarnaast heb ik ook de originele brochures van deze e39 erbij (nu alleen de originele persfoto's nog).
Mijn plannen voor tuning en mods:
- geen
- helemaal origineel houden
- goed onderhoud geven
- netjes handwassen
- en vooral niet verprutsen
Foto's komen binnenkort!










































