e36 320i 1992 non-vanos
Geplaatst: 17 jun 2016, 08:11
Goedemorgen allemaal 
Sindskort ben ik trotse eigenaar van een auto met het zelfde geboortejaar als ik, 1992
Het is een 320i automaat met 156k op de teller en vrij complete historie. Gekocht van 2e eigenaar.
Sinds kinds af aan altijd een e30 willen hebben maar als student zijnde is dat op dit moment echt niet te betalen, helaas. Vandaar dat ik via marktplaats op een e36 uitkwam uit 1992 met m50b20 (nonvanos) motor, die me (op een tik uit de motor na, later meer
) erg goed bevalt! Vooral het diepe geluid, wauw
Dit is zoveel beter dan de 3 cilinders (polo 1.2tdi en momenteel Skoda Fabia 1.4 TDI) waar ik ook in heb gereden!
Het werk waarvoor ik een diesel nodig had, heb ik dus niet meer. Tijd voor benzine
Op zoek gegaan naar een VW Lupo, dit was immers mijn eerste auto toen ik 18 werd en ik heb daar altijd met veel lol in gereden. Helaas kon ik niks leuks vinden waar ik bereid was nog meer geld in te gaan steken en ik kwam toen een e36 tegen uit 1992 die op op een krikpunt na, zoals mij is verteld, keihard is. Vorige week de auto op gehaald (180km verderop) en meteen een heerlijk ritje naar huis gehad, zoals ik al zei; wat een geluid! Voor jullie fervent BMW liefhebbers is dit natuurlijk de normaalste zaak van de wereld maar ik kreeg meteen een glimlach op mijn gezicht die er niet meer van af is gegaan!
Voordat ik de auto kocht had ik een aantal dingen gevonden waar ik rekening mee moest houden. Ik werd vooral gewaarschuwd voor roest, iets dat deze auto - op een krikpunt na - gelukkig niet heeft! Ik had meteen een afspraak gemaakt met een lasser voor het dichtlassen van het krikpunt en de dorpel zodra ik groen licht had van mijn garage. Ik wilde niet laten lassen aan een auto die waarschijnlijk de 25 niet zou halen, dit viel gelukkig allemaal mee!
Ik heb van allerlei plannen met de auto, mooie velgen, degelijke schroefset (geen budget, maar KW hoeft ook niet, wat vinden jullie van AP?) en van de sloop moet ik bumpers in kleur vinden (calypso red
). Daarnaast is de hemel los en heeft de auto precies 0 opties (geen AC, elektrische ramen e.d.), ik vind het wel leuk, alsof ik in een tijdmachine stap 
Dan kom ik meteen bij mijn volgende puntje, de motor tikt af en toe. Gisteren is de auto op de brug gegaan en heel toevallig tikte de motor toen precies niet, heel de tijd niet dat hij daar heeft gestaan. Omdat de olie al 23k in de auto zat is er forte in de motor gegooid en moest ik een half uurtje door het dorp en over landwegen rijden. Daarna is de olie afgetapt en is nieuwe 5w40 erin gegaan, ik hoopte dat het daarmee af zou zijn maar helaas.
Ik ben geen monteur en heb bizar weinig verstand van auto's maar ik had online al gevonden dat het wellicht de hydraulische klepstoters kunnen zijn. Hij tikt en het lijkt alsof hij dit alleen doet bij lage toeren (kan dit?) En zoals ik al zei doet hij het soms wel en soms niet. Iedere keer als ik blij ben dat hij gestopt is met tikken en ik de auto aan de kant zet begint hij toch te tikken (zo'n 2 tikken per seconde).
Ik wil deze auto goed gaan onderhouden en loop echt niet weg voor een kostenpost maar 24 nieuwe hydraulische klepstoters a 15e de stuk excl. werkuren e.d. lijkt me niet echt tof om mee te beginnen. Er zijn hier al meerdere berichten over geplaatst maar ik ben een beetje het overzicht verloren m.b.t. wat nou goede vervolgstappen zouden zijn.
Ik hoop nog lange tijd lid te mogen zijn van dit forum en dat er nog vele BMW's mogen volgen (hopelijk eerdaags een e30
)
P.S. ik kan wel foto's plaatsen maar momenteel is dit de saaiste e36 die je zult kunnen vinden: calypso rood (na polijsten denk ik want zo ziet het er nu niet uit, haha!) op zwart staal (stond nog op wieldoppen
) en ongespoten bumpers
Groeten!

Sindskort ben ik trotse eigenaar van een auto met het zelfde geboortejaar als ik, 1992

Sinds kinds af aan altijd een e30 willen hebben maar als student zijnde is dat op dit moment echt niet te betalen, helaas. Vandaar dat ik via marktplaats op een e36 uitkwam uit 1992 met m50b20 (nonvanos) motor, die me (op een tik uit de motor na, later meer


Het werk waarvoor ik een diesel nodig had, heb ik dus niet meer. Tijd voor benzine

Voordat ik de auto kocht had ik een aantal dingen gevonden waar ik rekening mee moest houden. Ik werd vooral gewaarschuwd voor roest, iets dat deze auto - op een krikpunt na - gelukkig niet heeft! Ik had meteen een afspraak gemaakt met een lasser voor het dichtlassen van het krikpunt en de dorpel zodra ik groen licht had van mijn garage. Ik wilde niet laten lassen aan een auto die waarschijnlijk de 25 niet zou halen, dit viel gelukkig allemaal mee!
Ik heb van allerlei plannen met de auto, mooie velgen, degelijke schroefset (geen budget, maar KW hoeft ook niet, wat vinden jullie van AP?) en van de sloop moet ik bumpers in kleur vinden (calypso red


Dan kom ik meteen bij mijn volgende puntje, de motor tikt af en toe. Gisteren is de auto op de brug gegaan en heel toevallig tikte de motor toen precies niet, heel de tijd niet dat hij daar heeft gestaan. Omdat de olie al 23k in de auto zat is er forte in de motor gegooid en moest ik een half uurtje door het dorp en over landwegen rijden. Daarna is de olie afgetapt en is nieuwe 5w40 erin gegaan, ik hoopte dat het daarmee af zou zijn maar helaas.
Ik ben geen monteur en heb bizar weinig verstand van auto's maar ik had online al gevonden dat het wellicht de hydraulische klepstoters kunnen zijn. Hij tikt en het lijkt alsof hij dit alleen doet bij lage toeren (kan dit?) En zoals ik al zei doet hij het soms wel en soms niet. Iedere keer als ik blij ben dat hij gestopt is met tikken en ik de auto aan de kant zet begint hij toch te tikken (zo'n 2 tikken per seconde).
Ik wil deze auto goed gaan onderhouden en loop echt niet weg voor een kostenpost maar 24 nieuwe hydraulische klepstoters a 15e de stuk excl. werkuren e.d. lijkt me niet echt tof om mee te beginnen. Er zijn hier al meerdere berichten over geplaatst maar ik ben een beetje het overzicht verloren m.b.t. wat nou goede vervolgstappen zouden zijn.
Ik hoop nog lange tijd lid te mogen zijn van dit forum en dat er nog vele BMW's mogen volgen (hopelijk eerdaags een e30

P.S. ik kan wel foto's plaatsen maar momenteel is dit de saaiste e36 die je zult kunnen vinden: calypso rood (na polijsten denk ik want zo ziet het er nu niet uit, haha!) op zwart staal (stond nog op wieldoppen


Groeten!