BMW e39 530D tikkende/klapperende motor.
Geplaatst: 17 jul 2016, 10:14
Hallo allemaal. Ik heb een BMW e39 530D. Bouwjaar 2000 voor facelift model. 330.000 km op de teller.
Tijdje terug heb ik een groot onderhoud laten doen o.a:
luchtfilter, interieurfilter, dieselfilter, oliefilter
Nieuwe motor olie van castrol 5w-30.
Remvloeistof vervangen
Hydrolische vloeistof vervangen.
Koelvloeistof vervangen
Spanrollen en multieriemen vervangen.
Na het onderhoud heb ik 1000 km ermee gereden. Motor loopt als een trein.
MAAR sinds kort hoor ik een rare tikkend klapperend geluid onder de motorkap.
Heb nog daarna 6 injectoren eruit gehaald met zeer veel moeite. Helaas gingen er 2 injectoren stuk omdat ze ingeroest waren. 2 nieuwe besteld en andere 4 grondig schoongemaakt en naar bosch gestuurd voor onderzoek.
Injectoren waren niet meer de nieuwste natuurlijk en zijn opnieuw afgesteld.
Heb gelijk de koppaking eruit gehaald en grondig schoongemaakt en nieuwe dichting erop.
Motor verbruikt geen olie en geen koelvloeistof.
Helaas na het starten van de motor hoor ik nog steeds het zelfde klapperend geluid.
moet wel zeggen dat de motor wel start en rijdt. Geen vermogen verlies. Alleen dat het verbruik iets meer is geworden.
Of het motor koud of warm is maakt niet uit. Geluid blijft het zelfde.
Waar kan het aan liggen?
Tijdje terug heb ik een groot onderhoud laten doen o.a:
luchtfilter, interieurfilter, dieselfilter, oliefilter
Nieuwe motor olie van castrol 5w-30.
Remvloeistof vervangen
Hydrolische vloeistof vervangen.
Koelvloeistof vervangen
Spanrollen en multieriemen vervangen.
Na het onderhoud heb ik 1000 km ermee gereden. Motor loopt als een trein.
MAAR sinds kort hoor ik een rare tikkend klapperend geluid onder de motorkap.
Heb nog daarna 6 injectoren eruit gehaald met zeer veel moeite. Helaas gingen er 2 injectoren stuk omdat ze ingeroest waren. 2 nieuwe besteld en andere 4 grondig schoongemaakt en naar bosch gestuurd voor onderzoek.
Injectoren waren niet meer de nieuwste natuurlijk en zijn opnieuw afgesteld.
Heb gelijk de koppaking eruit gehaald en grondig schoongemaakt en nieuwe dichting erop.
Motor verbruikt geen olie en geen koelvloeistof.
Helaas na het starten van de motor hoor ik nog steeds het zelfde klapperend geluid.
moet wel zeggen dat de motor wel start en rijdt. Geen vermogen verlies. Alleen dat het verbruik iets meer is geworden.
Of het motor koud of warm is maakt niet uit. Geluid blijft het zelfde.
Waar kan het aan liggen?