Hardnekkig probleem: Fail/Save mode bij warm weer
Geplaatst: 19 jul 2016, 22:25
Al een hele tijd heb ik het volgende voor:
Bij warm weer gaat de temperatuur sensor recht naar het rode deel en de motor wil niet starten, soms lukt het door de het contact wat aan- en uit te doen, soms moet ik ettelijke uren wachten tot de wagen volledig is afgekoeld (pech als ie in de zon staat!).
De motor raakt zeker niet oververhit, daar ligt het niet aan, foutcodes komen ook niet naar boven die aanleiding kunnen geven tot dit probleem. Als de fout zich voordoet komt er geen stroom toe aan de brandstofrelais.
Volgende zaken zijn reeds aangepakt:
-Nieuwe temperatuursensor geplaatst
-Brandstoffilter werd vevangen (want kreeg foutcode dat de brandstofdruk te laag was)
-ECU werd volledig gereviseerd en gecontroleerd door gespecialiseerde firma (bij het opwarmen komt de fout tevoorschijn, kon dus een slechte soldering geweest zijn)
-Relais werden allen uitgemeten (blauwe hoofdrelais aan ECU en relais brandstofpomp, werken perfect, laatste krijgt geen stroom indien fout zich voordoet)
Ondertussen al enkele honderden euro's en heel veel uren werk kwijt maar nog altijd geen oplossing, iemand enig idee waar ik kan verder zoeken want ben zo stilletjes aan ten einde raad en wil mijn Beemer terug zoals voorheen!
Betreft een BMW E83 2.0D, heb dit draadje ook hier geplaatst daar het om een M47 motor gaat die ook in de 3 reeks wordt gebruikt.
Alvast bedankt voor de aangeboden tips!!!!
Bij warm weer gaat de temperatuur sensor recht naar het rode deel en de motor wil niet starten, soms lukt het door de het contact wat aan- en uit te doen, soms moet ik ettelijke uren wachten tot de wagen volledig is afgekoeld (pech als ie in de zon staat!).
De motor raakt zeker niet oververhit, daar ligt het niet aan, foutcodes komen ook niet naar boven die aanleiding kunnen geven tot dit probleem. Als de fout zich voordoet komt er geen stroom toe aan de brandstofrelais.
Volgende zaken zijn reeds aangepakt:
-Nieuwe temperatuursensor geplaatst
-Brandstoffilter werd vevangen (want kreeg foutcode dat de brandstofdruk te laag was)
-ECU werd volledig gereviseerd en gecontroleerd door gespecialiseerde firma (bij het opwarmen komt de fout tevoorschijn, kon dus een slechte soldering geweest zijn)
-Relais werden allen uitgemeten (blauwe hoofdrelais aan ECU en relais brandstofpomp, werken perfect, laatste krijgt geen stroom indien fout zich voordoet)
Ondertussen al enkele honderden euro's en heel veel uren werk kwijt maar nog altijd geen oplossing, iemand enig idee waar ik kan verder zoeken want ben zo stilletjes aan ten einde raad en wil mijn Beemer terug zoals voorheen!
Betreft een BMW E83 2.0D, heb dit draadje ook hier geplaatst daar het om een M47 motor gaat die ook in de 3 reeks wordt gebruikt.
Alvast bedankt voor de aangeboden tips!!!!