535i E39 valt soms uit stationair.
Geplaatst: 26 jul 2016, 18:51
Betreffende auto:
BMW 535i V8 E39 Automaat uit 1997
Beste forum-leden,
Sinds een paar dagen ben ik voor het eerst eigenaar geworden van een Bimmer, hij bevalt prima behalve het feit dat ie soms uitvalt als ik stil sta bij rood licht bijvoorbeeld(tot nu toe altijd als de motor warm is en nooit op koude motor).
Wat me wel opvalt is elke keer als hij uitvalt, de ASR lichtje gaat branden en ook niet meer uit gaat als ik de ASR knop indruk. De ASR kan pas weer aan als ik de auto een beetje rust heb gegeven.
Het gebeurt niet altijd maar ik word er toch wel nerveus van want ik wil het beste voor mijn BMW.
Handig om te weten:
-Als hij in D staat dan loopt hij stationair ongeveer 600 toeren per minuut, maar als ik hem in zijn N zet loopt ie rond 800-850 toeren per minuut, hoort dit zo?
-Hij valt nooit uit tijdens het rijden, maar als je stilstaat en ietwat stevig gas geeft om te voorkomen dat ie uitvalt hapert/verslikt hij zich en pakt ie 't daarna weer op.
Bekende problemen bij mijn Bimmer (die nog gemaakt moeten worden):
-Koelvloeistof lekt af en toe door een kleine scheur bij slang of radiateur.
-Soms tijdens het rijden 'verslikt' ie zich en valt de ASC uit en gaat de ASC ook niet meer aan tot je hem uit doet en beetje de rust geeft.
-Niet zo zeer een probleem maar mijn Lucht- en interieur filter zijn aan vervanging toe, en mijn motorolie en filter ook. (Deze worden morgen, 27 juli vernieuwd, als dit het probleem is laat ik dit weten!)
-Ik ga er niet van uit dat de transmissie en differentieel olie helemaal vers zijn maar ik ga er niet van uit dat dit de mogelijke oorzaak is.
Sorry als ik een beetje onduidelijk ben geweest, als je vragen hebt kan je ze gerust stellen.
Alvast bedankt,
E39V8
UPDATE 27 JULI: Ik heb vandaag de olie, oliefilter en luchtfilter laten vervangen (+ een kleine gat bij mijn radiateur slang laten dichtkitten) en nu lijkt hij stabiel, de toeren zijn stationair ook weer wat hoger (was ~600 rpm en nu ~750rpm). Hij is nog niet uitgevallen maar mocht dat nog gebeuren laat ik het weten!
UPDATE 28 JULI: Vandaag is ie toch wel weer uitgevallen, wel bijzonder lang volgehouden zonder uit te vallen.
Ik heb maar toch de stationairschroef opengedraaid zodat hij nu 800-900 toeren draait stationair. Als hij toch mocht uitvallen laat ik het wederom weten..
UPDATE 30 JULI: Vandaag laten uitlezen, foutcodes: 139 en 245/P245
UPDATE 16 AUGUSTUS: PROBLEEM OPGELOST D.M.V. NIEUWE LUCHTMASSAMETER
BMW 535i V8 E39 Automaat uit 1997
Beste forum-leden,
Sinds een paar dagen ben ik voor het eerst eigenaar geworden van een Bimmer, hij bevalt prima behalve het feit dat ie soms uitvalt als ik stil sta bij rood licht bijvoorbeeld(tot nu toe altijd als de motor warm is en nooit op koude motor).
Wat me wel opvalt is elke keer als hij uitvalt, de ASR lichtje gaat branden en ook niet meer uit gaat als ik de ASR knop indruk. De ASR kan pas weer aan als ik de auto een beetje rust heb gegeven.
Het gebeurt niet altijd maar ik word er toch wel nerveus van want ik wil het beste voor mijn BMW.
Handig om te weten:
-Als hij in D staat dan loopt hij stationair ongeveer 600 toeren per minuut, maar als ik hem in zijn N zet loopt ie rond 800-850 toeren per minuut, hoort dit zo?
-Hij valt nooit uit tijdens het rijden, maar als je stilstaat en ietwat stevig gas geeft om te voorkomen dat ie uitvalt hapert/verslikt hij zich en pakt ie 't daarna weer op.
Bekende problemen bij mijn Bimmer (die nog gemaakt moeten worden):
-Koelvloeistof lekt af en toe door een kleine scheur bij slang of radiateur.
-Soms tijdens het rijden 'verslikt' ie zich en valt de ASC uit en gaat de ASC ook niet meer aan tot je hem uit doet en beetje de rust geeft.
-Niet zo zeer een probleem maar mijn Lucht- en interieur filter zijn aan vervanging toe, en mijn motorolie en filter ook. (Deze worden morgen, 27 juli vernieuwd, als dit het probleem is laat ik dit weten!)
-Ik ga er niet van uit dat de transmissie en differentieel olie helemaal vers zijn maar ik ga er niet van uit dat dit de mogelijke oorzaak is.
Sorry als ik een beetje onduidelijk ben geweest, als je vragen hebt kan je ze gerust stellen.
Alvast bedankt,
E39V8
UPDATE 27 JULI: Ik heb vandaag de olie, oliefilter en luchtfilter laten vervangen (+ een kleine gat bij mijn radiateur slang laten dichtkitten) en nu lijkt hij stabiel, de toeren zijn stationair ook weer wat hoger (was ~600 rpm en nu ~750rpm). Hij is nog niet uitgevallen maar mocht dat nog gebeuren laat ik het weten!
UPDATE 28 JULI: Vandaag is ie toch wel weer uitgevallen, wel bijzonder lang volgehouden zonder uit te vallen.
Ik heb maar toch de stationairschroef opengedraaid zodat hij nu 800-900 toeren draait stationair. Als hij toch mocht uitvallen laat ik het wederom weten..
UPDATE 30 JULI: Vandaag laten uitlezen, foutcodes: 139 en 245/P245
UPDATE 16 AUGUSTUS: PROBLEEM OPGELOST D.M.V. NIEUWE LUCHTMASSAMETER