330ci cabrio M tech II gemonteerd pag. 3
Geplaatst: 27 jul 2016, 00:02
Na lange tijd afwezig geweest te zijn op dit forum (omdat ik geen BMW meer had) een aantal maanden geleden weer een BMW aangeschaft. Het moest een gezinsauto worden. Dus ben ik gaan zoeken naar een leuke BMW 5 touring. Uiteindelijk een leuke auto gevonden, en gekocht. Aangezien we net een zoontje gekregen hadden en hij toch wel een beetje in stijl vervoerd moest worden natuurlijk. Mijn vrouw was niet de grootste BMW fan helaas. Maar toch een BMW aangeschaft naast haar Opel Corsa uit 2006. Toch kon ik niet helemaal wennen aan een touring. Ik ben daar nu eenmaal nooit echt de grootste fan van geweest, begon het al heel snel te kriebelen om weer een coupé aan te schaffen. Helemaal toen we in Breda de dealer binnen liepen om naar een eerste generatie 1 serie te gaan kijken. Die hadden ze natuurlijk niet staan. Maar mijn vrouw werd op slag verliefd op een f20 in de kleur Midnightbleu met een Koralrood interieur. De volgende dag een proefrit ermee gaan maken, en we waren allebei verkocht. Toen kwamen de kriebels helemaal terug. We hadden nu namelijk 2 gezinsauto's. Dus na een paar weken zeuren over een mooie coupé (ik denk dat ze het gezeur wel heel erg zat was) En de keuze ook nog eens was gevallen op een cabrio, zijn we gaan zoeken. Ik had 3 potentiële kandidaten gevonden, verschilden wel in opties, maar dat mocht de pret niet drukken.
Toen was de dag aangebroken dat we een rondje zouden maken langs de auto's.
Aangekomen bij het eerste bedrijf, kreeg mijn vriendin al een niet al te beste indruk. Maar goed, toch maar gekeken wat we voor de Corsa terug zouden krijgen. Dat was niet wat we verwacht hadden. De Corsa zou hoe dan ook mee terug naar huis gaan. Ze reden de auto voor ons buiten, en meteen viel het lampje van een motorstoring op. Ook werkte het knopje om alle ramen te bedienen niet. Er werd ons ook nog even verteld dat we niet langer als een kwartier mochten proefrijden, want dat kostte brandstof. De auto reed verder heel goed, maar de verkoper was niet al te vriendelijk en wilde in onze ogen ook niet echt verkopen. Nadat ik verteld had wat mijn bevindingen waren, vertelde de koper dat het niets uitmaakte dat het motormanagement lampje brandde de auto was scherp geprijsd volgens hem. Toen zijn we ook maar gewoon in de auto gestapt en naar de volgende auto gaan kijken. Dat was een hele mooie auto, alleen slipte de automaatbak in de achteruit versnelling. En konden we het niet eens worden over de prijs. Dus op naar de derde auto. Eigenlijk in mijn ogen ook de laatste optie, de eerste 2 hadden een M-pakket, en de laatste had dat niet. Maar toen ik de auto zag, wist ik het meteen. Deze zou het gaan worden. Na de proefrit waren we het heel snel eens over de prijs. Dus alles in orde gemaakt, en kon de reis naar huis beginnen.
De eerste indruk van de 330 was dat hij veel vlotter was als mijn 328ci en vele malen beter klonk. Ook was het weer een heerlijk gevoel om het dak open te hebben. In mijn ogen is er niets zo fijn rijden als in een cabrio.
De volgende dag de auto eens lekker gewassen. Want de 1 serie moest die dag ook opgehaald worden bij de dealer. Dus met heel het gezin, in de cabrio de volgende BMW ophalen. Meteen even bij de dealer de optie lijst uit laten printen. En daarna lekker met de auto's rondjes gaan rijden. Inmiddels is mijn vrouw ook besmet met het BMW virus, maar geeft ze dat niet toe. De 1 serie zal origineel blijven, al denk ik daar heel anders over. Maar de 3 zal in de loop van de tijd wel wat veranderen.
Zo, nu heb ik genoeg gezegd, 3 sigaretten verder, en nog steeds geen foto's? Hier komen ze dan:
Inmiddels het front ook wat aangepast. Was vanaf het begin al geen fan van al dat chrome. Dus langzaam zal dat van de auto verdwijnen.
Ik vind de velgen heel mooi, maar ik denk dat BBS Le Mans nog vele malen beter zullen staan.
Verder misschien nog een Dension Gateway of een Dynavin. Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Het scherm heeft wat pixel uitval, en heb nog niet gekeken of daar nog iets aan te doen valt.
Omdat ik het toch over de 1 heb gehad, ook nog wat plaatjes:
En nog 1 van de BMW's samen:
Toen was de dag aangebroken dat we een rondje zouden maken langs de auto's.
Aangekomen bij het eerste bedrijf, kreeg mijn vriendin al een niet al te beste indruk. Maar goed, toch maar gekeken wat we voor de Corsa terug zouden krijgen. Dat was niet wat we verwacht hadden. De Corsa zou hoe dan ook mee terug naar huis gaan. Ze reden de auto voor ons buiten, en meteen viel het lampje van een motorstoring op. Ook werkte het knopje om alle ramen te bedienen niet. Er werd ons ook nog even verteld dat we niet langer als een kwartier mochten proefrijden, want dat kostte brandstof. De auto reed verder heel goed, maar de verkoper was niet al te vriendelijk en wilde in onze ogen ook niet echt verkopen. Nadat ik verteld had wat mijn bevindingen waren, vertelde de koper dat het niets uitmaakte dat het motormanagement lampje brandde de auto was scherp geprijsd volgens hem. Toen zijn we ook maar gewoon in de auto gestapt en naar de volgende auto gaan kijken. Dat was een hele mooie auto, alleen slipte de automaatbak in de achteruit versnelling. En konden we het niet eens worden over de prijs. Dus op naar de derde auto. Eigenlijk in mijn ogen ook de laatste optie, de eerste 2 hadden een M-pakket, en de laatste had dat niet. Maar toen ik de auto zag, wist ik het meteen. Deze zou het gaan worden. Na de proefrit waren we het heel snel eens over de prijs. Dus alles in orde gemaakt, en kon de reis naar huis beginnen.
De eerste indruk van de 330 was dat hij veel vlotter was als mijn 328ci en vele malen beter klonk. Ook was het weer een heerlijk gevoel om het dak open te hebben. In mijn ogen is er niets zo fijn rijden als in een cabrio.
De volgende dag de auto eens lekker gewassen. Want de 1 serie moest die dag ook opgehaald worden bij de dealer. Dus met heel het gezin, in de cabrio de volgende BMW ophalen. Meteen even bij de dealer de optie lijst uit laten printen. En daarna lekker met de auto's rondjes gaan rijden. Inmiddels is mijn vrouw ook besmet met het BMW virus, maar geeft ze dat niet toe. De 1 serie zal origineel blijven, al denk ik daar heel anders over. Maar de 3 zal in de loop van de tijd wel wat veranderen.
Zo, nu heb ik genoeg gezegd, 3 sigaretten verder, en nog steeds geen foto's? Hier komen ze dan:
Inmiddels het front ook wat aangepast. Was vanaf het begin al geen fan van al dat chrome. Dus langzaam zal dat van de auto verdwijnen.
Ik vind de velgen heel mooi, maar ik denk dat BBS Le Mans nog vele malen beter zullen staan.
Verder misschien nog een Dension Gateway of een Dynavin. Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Het scherm heeft wat pixel uitval, en heb nog niet gekeken of daar nog iets aan te doen valt.
Omdat ik het toch over de 1 heb gehad, ook nog wat plaatjes:
En nog 1 van de BMW's samen: