DennisV32 328i Sedan Daytona Violet: Mayor Updates P3!
Geplaatst: 04 aug 2016, 21:46
Hallo, de meeste hier zullen mij al wel kennen van me oude 318i Automaat en de zwarte 318iS:viewtopic.php?f=75&t=36255.
Maar vond het toch tijd om met de nieuwe auto een vers topic aan te maken.
Voor de niet bekenden een foto van me voorgaande BMW's naast deze en het drifthok:
Het plan was eigenlijk om in de zwarte een 2.8 te leggen, maar was toch eigenlijk al meer als een jaar stiekem aan het meekijken op diverse sites.
Als ik zocht had ik altijd drie eisen, namelijk: Het moest een 328i worden met dakraam en airco, nu worden er genoeg aangeboden op voornamelijk de duitse sites, maar weinig 328i's hebben een dakraam schijnbaar.
Maar goed ter zake!
Tijdens mijn zoektocht viel me oog op deze 328i in de kleur Daytona Violet uit 06/95 (toeval? ik kom uit 06/89) met net geen 214k op de teller.
Zoals op onderstaande foto's vond ik hem op mobile.de.
Na nog wat andere 328i gezocht in de buurt en een paar belletjes gepleegd te hebben in de bus gestapt met de ambulance erachter en op naar Duitsland!
Daar aangekomen om 10 uur 'sochtends was er nog niemand aanwezig, dus wij weer in de bus gestapt en de andere die het dichtste bij stond gaan bekijken, dit was echt 100x niks, veel schade en flink roestig. Dus wij terug naar de paarse en de man van het bedrijf gebeld, deze zou er met 10 min zijn.
Eenmaal dichtbij de auto deze eerst eens gestart en onder de kap bekeken, hier viel niks op aan te merken, zelfs de olie was nog helder terwijl deze 3000 km geleden gewisseld was.
Terwijl de auto nog aan het warmdraaien was de rest eens bekeken, klein stukje roest linksachter en rondom de krikpunten rechts een paar gaatjes, verder wat niet zo nette bijgewerkte stukjes lak.
Interieur echt strak niks op aan te merken, geen slijtage of rare dingen kunnen ontdekken en ook werkte alle elektronica naar behoren.
Boekjes netjes ingevuld en de rekeningen erbij, alle sleutels en 2 alarmkastjes aanwezig, dus toen maar eens gaan proefrijden met de verkoper erbij, eerst een stukje rustig aan gedaan beetje voelen hoe het rijdt, kan strakker maar echt niks om me eigen zorgen over te maken aangezien er nog fuseekogels met rubbers erom onder zitten, toen op een mooi stukje recht weg het gas eens ingetrapt, wat een genot die dikke 6 cilinder!
Na wat stevig onderhandelen de auto gekocht en opgeladen waarmee ik de derde eigenaar ben geworden, de eerste had hem van 95 tot 2003 en de 2de tot 2016:
Toen begonnen aan de vier en een half uur durende terugrit. Onderweg nog even de optielijst aan de hand van het chassisnr nagetrokken en die viel niet tegen, de 25% sper was een mooi extraatje!
De optielijst:
209 Limited Slip Differential (25%) Sperrdifferential 25%
243 Airbag For Front Passenger Airbag Fuer Beifahrer
296 Lt/aly Wheels/classic Lm Raeder/classic
314 Heated Windscreen Washer Nozzles Frontscheibenwaschduesen Beheizt
320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall
337 M Sport Package M Sportpaket
354 Green Stripe Windscreen Gruenkeil-frontscheibe
401 Sliding/vent Roof, Electric Schiebe-hebedach, Elektrisch
415 Sunblind For Rear Window Sonnenschutzrollo Fuer Heckscheibe
423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
428 Warning Triangle Warndreieck
473 Armrest, Front Armauflage Vorn
481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
498 Headrests In Rear, Mechanic. Adjustable Kopfstuetzen Im Fond
510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam Leuchtweitenregelung Abblendlicht
530 Air Conditioning Klimaanlage
554 On-board Computer Bordcomputer
651 Bmw Bavaria C Reverse Bmw Bavaria C Reverse
676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem
704 M Sport Suspension M Sportfahrwerk
710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
915 No Outer Skin Protection Aussenhautschutz Entfall
Eenmaal thuis gekomen de auto maar eens gewassen en nog een foto getrokken:
Oranje knipperlichten had ik nog voor de voorzijde dus die er maar gelijk in gezet:
Toen alle opties uit de zwarte gehaald die ik zelf had ingebouwd, deze had ik al verkocht aan me zus, dus hij blijft tenminste in de familie.
Één ding wat ik wel miste was die digitale climate control, hier had ik al wat onderzoek over gedaan op internet, en afgezien van het dashboard er compleet er te moeten uithalen viel dit reuze mee, dus een week later begonnen met het dashboard te demonteren:
Wat er straks in moet komen ter vervanging:
Alle delen weg gelegd en de boutjes netjes gelabeld in zakjes en bakjes:
Cruise control had ik uit de zwarte gehaald, deze had hem standaard en zat dus in de boom verwerkt, dus delen door moeten knippen en eruit getrokken, de delen binnenin de auto weer aan elkaar gesoldeerd en daarna netjes ingepakt in zwarte tape, toen de zekeringkast los gehaald en het deksel eraf, daarna de kabels naar de actuator doorgevoerd:
Alles in de motorruimte weer netjes aan elkaar gesoldeerd en voorzien van krimpkous en ingetaped, daarna de actuator gemonteerd en de kabelboom op lengte terug naar binnen gevoerd, daarna de boom bij de originele getaped tot in de zekeringkast:
Nu op zoek naar een gasklep met aansluiting voor de cruise control deze mis ik helaas! Waarschijnlijk kan ik morgen een gasklep met slang ophalen voor een model met asc+t, voor tijdelijk en dan kan ik het systeem tenminste testen.
En om de dag af te sluiten nog een foto met ze nieuwere broertje!
Vandaag het kachelhuis onder handen genomen, dus de huidige gedemonteerd:
Old vs New:
Digitale kachelhuis gemonteerd en getest op werking:
16 aug staat de afspraak voor in te voeren bij het RDW, tot die tijd nog genoeg in en terug te bouwen.
To-Do:
Roest rondom de krikpunten aanpakken
Make-up lampjes monteren
Automatisch dimmende binnenspiegel aansluiten
Voetenverlichting
PDC
M-Tech II stuur monteren
Nappa M3 interieur monteren
Bekerhouders voorzijde
En de to-do na het RDW:
Schroefset monteren icm nieuwe fuseekogels binnen en buiten
M3 excentrische bushings voorzijde
RTABS vervangen
Andere einddemper monteren
17 inch velgen monteren (nog even kijken welke van de 5 sets )
Uitlijnen
Tot de volgende!
Maar vond het toch tijd om met de nieuwe auto een vers topic aan te maken.
Voor de niet bekenden een foto van me voorgaande BMW's naast deze en het drifthok:
Het plan was eigenlijk om in de zwarte een 2.8 te leggen, maar was toch eigenlijk al meer als een jaar stiekem aan het meekijken op diverse sites.
Als ik zocht had ik altijd drie eisen, namelijk: Het moest een 328i worden met dakraam en airco, nu worden er genoeg aangeboden op voornamelijk de duitse sites, maar weinig 328i's hebben een dakraam schijnbaar.
Maar goed ter zake!
Tijdens mijn zoektocht viel me oog op deze 328i in de kleur Daytona Violet uit 06/95 (toeval? ik kom uit 06/89) met net geen 214k op de teller.
Zoals op onderstaande foto's vond ik hem op mobile.de.
Na nog wat andere 328i gezocht in de buurt en een paar belletjes gepleegd te hebben in de bus gestapt met de ambulance erachter en op naar Duitsland!
Daar aangekomen om 10 uur 'sochtends was er nog niemand aanwezig, dus wij weer in de bus gestapt en de andere die het dichtste bij stond gaan bekijken, dit was echt 100x niks, veel schade en flink roestig. Dus wij terug naar de paarse en de man van het bedrijf gebeld, deze zou er met 10 min zijn.
Eenmaal dichtbij de auto deze eerst eens gestart en onder de kap bekeken, hier viel niks op aan te merken, zelfs de olie was nog helder terwijl deze 3000 km geleden gewisseld was.
Terwijl de auto nog aan het warmdraaien was de rest eens bekeken, klein stukje roest linksachter en rondom de krikpunten rechts een paar gaatjes, verder wat niet zo nette bijgewerkte stukjes lak.
Interieur echt strak niks op aan te merken, geen slijtage of rare dingen kunnen ontdekken en ook werkte alle elektronica naar behoren.
Boekjes netjes ingevuld en de rekeningen erbij, alle sleutels en 2 alarmkastjes aanwezig, dus toen maar eens gaan proefrijden met de verkoper erbij, eerst een stukje rustig aan gedaan beetje voelen hoe het rijdt, kan strakker maar echt niks om me eigen zorgen over te maken aangezien er nog fuseekogels met rubbers erom onder zitten, toen op een mooi stukje recht weg het gas eens ingetrapt, wat een genot die dikke 6 cilinder!
Na wat stevig onderhandelen de auto gekocht en opgeladen waarmee ik de derde eigenaar ben geworden, de eerste had hem van 95 tot 2003 en de 2de tot 2016:
Toen begonnen aan de vier en een half uur durende terugrit. Onderweg nog even de optielijst aan de hand van het chassisnr nagetrokken en die viel niet tegen, de 25% sper was een mooi extraatje!
De optielijst:
209 Limited Slip Differential (25%) Sperrdifferential 25%
243 Airbag For Front Passenger Airbag Fuer Beifahrer
296 Lt/aly Wheels/classic Lm Raeder/classic
314 Heated Windscreen Washer Nozzles Frontscheibenwaschduesen Beheizt
320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall
337 M Sport Package M Sportpaket
354 Green Stripe Windscreen Gruenkeil-frontscheibe
401 Sliding/vent Roof, Electric Schiebe-hebedach, Elektrisch
415 Sunblind For Rear Window Sonnenschutzrollo Fuer Heckscheibe
423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
428 Warning Triangle Warndreieck
473 Armrest, Front Armauflage Vorn
481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
498 Headrests In Rear, Mechanic. Adjustable Kopfstuetzen Im Fond
510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam Leuchtweitenregelung Abblendlicht
530 Air Conditioning Klimaanlage
554 On-board Computer Bordcomputer
651 Bmw Bavaria C Reverse Bmw Bavaria C Reverse
676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem
704 M Sport Suspension M Sportfahrwerk
710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
915 No Outer Skin Protection Aussenhautschutz Entfall
Eenmaal thuis gekomen de auto maar eens gewassen en nog een foto getrokken:
Oranje knipperlichten had ik nog voor de voorzijde dus die er maar gelijk in gezet:
Toen alle opties uit de zwarte gehaald die ik zelf had ingebouwd, deze had ik al verkocht aan me zus, dus hij blijft tenminste in de familie.
Één ding wat ik wel miste was die digitale climate control, hier had ik al wat onderzoek over gedaan op internet, en afgezien van het dashboard er compleet er te moeten uithalen viel dit reuze mee, dus een week later begonnen met het dashboard te demonteren:
Wat er straks in moet komen ter vervanging:
Alle delen weg gelegd en de boutjes netjes gelabeld in zakjes en bakjes:
Cruise control had ik uit de zwarte gehaald, deze had hem standaard en zat dus in de boom verwerkt, dus delen door moeten knippen en eruit getrokken, de delen binnenin de auto weer aan elkaar gesoldeerd en daarna netjes ingepakt in zwarte tape, toen de zekeringkast los gehaald en het deksel eraf, daarna de kabels naar de actuator doorgevoerd:
Alles in de motorruimte weer netjes aan elkaar gesoldeerd en voorzien van krimpkous en ingetaped, daarna de actuator gemonteerd en de kabelboom op lengte terug naar binnen gevoerd, daarna de boom bij de originele getaped tot in de zekeringkast:
Nu op zoek naar een gasklep met aansluiting voor de cruise control deze mis ik helaas! Waarschijnlijk kan ik morgen een gasklep met slang ophalen voor een model met asc+t, voor tijdelijk en dan kan ik het systeem tenminste testen.
En om de dag af te sluiten nog een foto met ze nieuwere broertje!
Vandaag het kachelhuis onder handen genomen, dus de huidige gedemonteerd:
Old vs New:
Digitale kachelhuis gemonteerd en getest op werking:
16 aug staat de afspraak voor in te voeren bij het RDW, tot die tijd nog genoeg in en terug te bouwen.
To-Do:
Roest rondom de krikpunten aanpakken
Make-up lampjes monteren
Automatisch dimmende binnenspiegel aansluiten
Voetenverlichting
PDC
M-Tech II stuur monteren
Nappa M3 interieur monteren
Bekerhouders voorzijde
En de to-do na het RDW:
Schroefset monteren icm nieuwe fuseekogels binnen en buiten
M3 excentrische bushings voorzijde
RTABS vervangen
Andere einddemper monteren
17 inch velgen monteren (nog even kijken welke van de 5 sets )
Uitlijnen
Tot de volgende!