E46 323i sedan ATL
Geplaatst: 09 aug 2016, 04:20
Hallo, hierbij een voorstelronde aangezien ik al een tijdje meekijk op deze paginas.
Ik ben Tristan, 20jaar en kom uit de buurt van arnhem.
Na voor een jaar een volkswagen Polo te hebben gereden begon ik te kijken naar een andere auto, via mijn baas(e90M3 indvidual), vader(ex e39 540i) en een collega(e36 328Cabrio) wist ik wel dat het een Bmw moest worden.
Na een tijdje rond te hebben gezocht naar 328 en 330 kwam ik er al gauw achter dat de kilometerstanden me niet aanstonden(minimaal230k voor mijn budget). En uiteindelijk kwam ik uit bij een Bmw 323i die bij AutoTechniek Luttenberg stond. via het werk hebben wij al eerder zaken gedaan met het bedrijf dat prima te boek staat als bosch car service en Bmw specialist/liefhebber.
De opties van het voertuig waren niet helemaal waar ik naar op zoek was, maar je moet ook ergens doorheen kunnen kijken, vooral omdat ik gevallen was voor de prima staat van het exterieur, onderhoud en algemene staat van de motor.
Oke back to business,
na de aankoop heb ik een lijst gemaakt van de noodzakelijke punten, en de punten die in de loop van tijd gaan gebeuren.
Het was een echte bmw als je de problemen bekijkt haha:
-Klepdekselpakking lekkage
- Draagarmrubbers voorzijde recent vervangen
- Bonk bij schakelen
-roestvorming achterscherm links
- instapschade bestuurdersstoel
- telefoon werkt niet
-gecupte achterbanden
-speling pook
Dus direct maar even wat onderdelen besteld om hem zo goed mogelijk te maken.
Als eerste begonnen met de klepdekselpakking, het zal volgens mij niet de eerste bmw zijn die vlam vat na een tijdje goed gereden te worden met olie op de uitlaat(Stond erbij toen een kennis zijn 320 liep af te raggen in de sneeuw)
verder nog de hardyschijf en een draagarmrubber van de achterzijde vervangen i.c.m een onderhoudsbeurt
het andere draagarmrubber wordt een deze dagen nog vervangen, alleen zit ik nu in het buitenland en ik had te tijd niet om beide te vervangen om 11uur s'avonds
Roestvorming aan de achterzijde is prima weggewerkt
Ik ben Tristan, 20jaar en kom uit de buurt van arnhem.
Na voor een jaar een volkswagen Polo te hebben gereden begon ik te kijken naar een andere auto, via mijn baas(e90M3 indvidual), vader(ex e39 540i) en een collega(e36 328Cabrio) wist ik wel dat het een Bmw moest worden.
Na een tijdje rond te hebben gezocht naar 328 en 330 kwam ik er al gauw achter dat de kilometerstanden me niet aanstonden(minimaal230k voor mijn budget). En uiteindelijk kwam ik uit bij een Bmw 323i die bij AutoTechniek Luttenberg stond. via het werk hebben wij al eerder zaken gedaan met het bedrijf dat prima te boek staat als bosch car service en Bmw specialist/liefhebber.
De opties van het voertuig waren niet helemaal waar ik naar op zoek was, maar je moet ook ergens doorheen kunnen kijken, vooral omdat ik gevallen was voor de prima staat van het exterieur, onderhoud en algemene staat van de motor.
Oke back to business,
na de aankoop heb ik een lijst gemaakt van de noodzakelijke punten, en de punten die in de loop van tijd gaan gebeuren.
Het was een echte bmw als je de problemen bekijkt haha:
-Klepdekselpakking lekkage
- Draagarmrubbers voorzijde recent vervangen
- Bonk bij schakelen
-roestvorming achterscherm links
- instapschade bestuurdersstoel
- telefoon werkt niet
-gecupte achterbanden
-speling pook
Dus direct maar even wat onderdelen besteld om hem zo goed mogelijk te maken.
Als eerste begonnen met de klepdekselpakking, het zal volgens mij niet de eerste bmw zijn die vlam vat na een tijdje goed gereden te worden met olie op de uitlaat(Stond erbij toen een kennis zijn 320 liep af te raggen in de sneeuw)
verder nog de hardyschijf en een draagarmrubber van de achterzijde vervangen i.c.m een onderhoudsbeurt
het andere draagarmrubber wordt een deze dagen nog vervangen, alleen zit ik nu in het buitenland en ik had te tijd niet om beide te vervangen om 11uur s'avonds
Roestvorming aan de achterzijde is prima weggewerkt