Motoroliedruk en vanos foutcode 2A87 2A99
Geplaatst: 05 sep 2016, 20:35
Hallo allemaal...
Ik rijd al sinds 6 maanden in een bmw 3 serie e90 2010 (318i). Sinds ik de auto heb rijd ik alleen maar lange ritten van 130km per dag.
2 maanden trug had ik opeens op de snelweg een melding gekregen op de.scherm dat de.motoroliedruk te laag is. Doorrijden niet mogelijk. Kans op motorschade. Ik natuurlijk geschrokken en direct aan de kant gezet. Auto uitgezet en na 5 min weer gestart. Ik kreeg geen melding meer dus ben doorgereden. Vervolgens diezelfde dag auto uit laten lezen en er is niks aan de hand. Kreeg te horen dat het mss een sensor is die niet goed zat of een vies deeltje in de motor.. daarna nooit een melding gehad..
Afgelopen week na een lange rit auto uitgezet en ma 5.min weer gestart..krijg ik een foutmelding.. ( vollemotorkracht niet beschikbaar. Vermogensverlies)
Gele motorlampje brand op dit moment.
De auto trekt niet meer op. Hij trilt heel erg als ik stop met rijden. Als ik gas indruk en loslaat blijft de toerental hoog terwijl deze normaal zakte.
Heb dit laten uitlezen en krijg foutcode:
2A87 vanos uitlaat mechanica
2A99 uitlaat nokkenas correlatie
de garage eigenaar gaf als advies om de motor te flushen enkel met het merk van forte. Vervolgens de olie de vervangen. En de vanos magneetventiel eruit te halen en schoon te maken met remreiniger. Dit heb ik gedaan maar het heeft niet geholpen. De auto trilt nog steeds en heeft geen vermogen.
Komt dit omdat hij nog op een noodprogramma rijd en ik de storing eerst moet reseten om hier achter te komen??
Of is de vanos magneetventiel echt aan vervaning toe?
Wat ik ook heel vreemd vind is dat als ik de motoroliedop eraf haal er veel lucht wordt geblazen en behoorlijk olie spettert.. toen ik dit kocht was dit niet zo. heeft het toch iets met de motoroliedruk te maken?
Ik rijd al sinds 6 maanden in een bmw 3 serie e90 2010 (318i). Sinds ik de auto heb rijd ik alleen maar lange ritten van 130km per dag.
2 maanden trug had ik opeens op de snelweg een melding gekregen op de.scherm dat de.motoroliedruk te laag is. Doorrijden niet mogelijk. Kans op motorschade. Ik natuurlijk geschrokken en direct aan de kant gezet. Auto uitgezet en na 5 min weer gestart. Ik kreeg geen melding meer dus ben doorgereden. Vervolgens diezelfde dag auto uit laten lezen en er is niks aan de hand. Kreeg te horen dat het mss een sensor is die niet goed zat of een vies deeltje in de motor.. daarna nooit een melding gehad..
Afgelopen week na een lange rit auto uitgezet en ma 5.min weer gestart..krijg ik een foutmelding.. ( vollemotorkracht niet beschikbaar. Vermogensverlies)
Gele motorlampje brand op dit moment.
De auto trekt niet meer op. Hij trilt heel erg als ik stop met rijden. Als ik gas indruk en loslaat blijft de toerental hoog terwijl deze normaal zakte.
Heb dit laten uitlezen en krijg foutcode:
2A87 vanos uitlaat mechanica
2A99 uitlaat nokkenas correlatie
de garage eigenaar gaf als advies om de motor te flushen enkel met het merk van forte. Vervolgens de olie de vervangen. En de vanos magneetventiel eruit te halen en schoon te maken met remreiniger. Dit heb ik gedaan maar het heeft niet geholpen. De auto trilt nog steeds en heeft geen vermogen.
Komt dit omdat hij nog op een noodprogramma rijd en ik de storing eerst moet reseten om hier achter te komen??
Of is de vanos magneetventiel echt aan vervaning toe?
Wat ik ook heel vreemd vind is dat als ik de motoroliedop eraf haal er veel lucht wordt geblazen en behoorlijk olie spettert.. toen ik dit kocht was dit niet zo. heeft het toch iets met de motoroliedruk te maken?