E46 Coupe PFL M54B22
Geplaatst: 29 sep 2016, 02:37
Hoi Allemaal,
Zal mijzelf ook eens gaan voorstellen. Ben Jeffrey, 25 jaar en kom uit Waalwijk.
In eerste instantie zou ik een 323ti gaan aanschaffen vanwege de funfactor.
Echter heb ik toch besloten voor mijn all-time favourite te gaan en wat meer geld uit te geven.
Het zou en moest een coupe worden, een handbak en het liefst in de kleur titansilber!
Na een tijdje zoeken kwam ik er een tegen, bouwjaar 2002 en 250.xxx KM op de klok. Na een korte onderhandeling heb ik dan ook vrijwel direct de auto overgenomen. ( April 2016 )
Auto tijdens aanschaf.
Ik heb de auto gelijk onder handen genomen en de auto naar de Dealer in Waalwijk gebracht.
Volgende is uitgevoerd.
- BMW Inspectie I & II
- Olie + Filters
- Versnellingsbak Olie
- Bougies
- Uitlaat steunen
- Nieuwe Logo's motorkap en kofferbak
Direct veel aan gedaan, kostenplaatje was een slordige 1000,- euro.
Gelijk ook wat spulletjes gekocht om de auto op te fraaien.
- Titansilber M Pook OEM
- Lederen pookhoes OEM
- ISO fix kapje miste
- Raambediening knopje was kapot, gelijk nieuwe gekocht
- Nieuwe speakers voor + achter ( Rainbow )
Aantal weken erna heb ik ook gelijk PMotorsport benaderd voor een VANOS revisie.
Patrick had het klusje snel geklaard en het blokje liep erna iets zuiniger! Hij was verbaasd over de staat van het blok, de olie was helder en de motor liep soepel en reageerde vlot op het gas.
FOTO's Volgen
Ook telleringen geplaatst, maakt hem zoveel moderner! Best een aardige klus, indien je een beetje handig bent is het binnen een uurtje gedaan.
Before!
Ringetjes
After!
Vervolgens werd het tijd om de verlichting onderhanden te nemen, standaard halogeen is maar zo saai.
Heb van Retrofitlab een complete retrofit set xenon verlichting en LED angel eyes besteld met dimfunctie.
Het aansluiten hiervan was een enorm drama, ik had nog nooit zo iets gedaan en de bijgeleverde instructies klopten gewoon niet. Na veel gekloot en gecustomize lukte het eindelijk toch en het resultaat is daadwerkelijk top!
FOTO's volgen.
De velgen mochten ook welleens vervangen worden. Had via marktplaats een leuke set velgen op de kop getikt. Ze hadden wel veel schade en waren ook krom, maar dat maakte voor mij niet uit.
Ik ben de velgen zelf gaan herstellen, heb de schade weg gewerkt met ijzerplamuur en vervolgens opnieuw gespoten. Het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf.
Verder direct 4 nieuwe naafkapjes bij de dealert gekocht.
Inmiddels heb ik ongeveer 13.000KM gereden en de auto rijdt nog steeds prima. Olie verbruik is hoog, maar daar staan de M54 blokjes bekend om. Ik vul elke 1000km 1L castrol EDGE 0w30 bij.
Eind Juni startte het beeste niet meer! Ik had hem geparkeerd voor de deur en kwam 5 minuten later terug. De startmotor sloeg duidelijk aan, maar er gebeurde niks. Ik dacht direct aan de benzinepomp in de tank ( Veel voorkomende kwaal ) en die was inderdaad overleden. De dealert zij dat ik met een hamer een paar keer op de bovenkant van de pomp moest slaan, waarschijnlijk zou die dan nog een laatste keer werken. Ik de bank los getrokken en met een rubberen hamer een paar keren gemept. De auto startte weer en heb hem vervolgens naar mijn loods gereden. Heb in de dagen erna een nieuwe benzine pomp gekocht en zelf gemonteerd, zeer simpel klusje gelukkig!
Aankomende zaterdag wordt het beestje weer flink onderhanden genomen. Het onderstel krijgt een complete revisie bij de dealer in waalwijk!
- Draagarmen + Rubbers voor OEM
- Spoor & Stabilisator stangen voor OEM
- Hardyschijf OEM
- Kachelweerstand
- Remblokken
Verder zit ik in dubio betreft schokbrekers. Wellicht kan iemand mij advies geven. Momenteel denk ik zelf aan sachs veren + Billstein B4 schokdempers.
Van al mijn progessie heb ik foto's en beeldmateriaal. Volgt snel!
Zal mijzelf ook eens gaan voorstellen. Ben Jeffrey, 25 jaar en kom uit Waalwijk.
In eerste instantie zou ik een 323ti gaan aanschaffen vanwege de funfactor.
Echter heb ik toch besloten voor mijn all-time favourite te gaan en wat meer geld uit te geven.
Het zou en moest een coupe worden, een handbak en het liefst in de kleur titansilber!
Na een tijdje zoeken kwam ik er een tegen, bouwjaar 2002 en 250.xxx KM op de klok. Na een korte onderhandeling heb ik dan ook vrijwel direct de auto overgenomen. ( April 2016 )
Auto tijdens aanschaf.
Ik heb de auto gelijk onder handen genomen en de auto naar de Dealer in Waalwijk gebracht.
Volgende is uitgevoerd.
- BMW Inspectie I & II
- Olie + Filters
- Versnellingsbak Olie
- Bougies
- Uitlaat steunen
- Nieuwe Logo's motorkap en kofferbak
Direct veel aan gedaan, kostenplaatje was een slordige 1000,- euro.
Gelijk ook wat spulletjes gekocht om de auto op te fraaien.
- Titansilber M Pook OEM
- Lederen pookhoes OEM
- ISO fix kapje miste
- Raambediening knopje was kapot, gelijk nieuwe gekocht
- Nieuwe speakers voor + achter ( Rainbow )
Aantal weken erna heb ik ook gelijk PMotorsport benaderd voor een VANOS revisie.
Patrick had het klusje snel geklaard en het blokje liep erna iets zuiniger! Hij was verbaasd over de staat van het blok, de olie was helder en de motor liep soepel en reageerde vlot op het gas.
FOTO's Volgen
Ook telleringen geplaatst, maakt hem zoveel moderner! Best een aardige klus, indien je een beetje handig bent is het binnen een uurtje gedaan.
Before!
Ringetjes
After!
Vervolgens werd het tijd om de verlichting onderhanden te nemen, standaard halogeen is maar zo saai.
Heb van Retrofitlab een complete retrofit set xenon verlichting en LED angel eyes besteld met dimfunctie.
Het aansluiten hiervan was een enorm drama, ik had nog nooit zo iets gedaan en de bijgeleverde instructies klopten gewoon niet. Na veel gekloot en gecustomize lukte het eindelijk toch en het resultaat is daadwerkelijk top!
FOTO's volgen.
De velgen mochten ook welleens vervangen worden. Had via marktplaats een leuke set velgen op de kop getikt. Ze hadden wel veel schade en waren ook krom, maar dat maakte voor mij niet uit.
Ik ben de velgen zelf gaan herstellen, heb de schade weg gewerkt met ijzerplamuur en vervolgens opnieuw gespoten. Het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf.
Verder direct 4 nieuwe naafkapjes bij de dealert gekocht.
Inmiddels heb ik ongeveer 13.000KM gereden en de auto rijdt nog steeds prima. Olie verbruik is hoog, maar daar staan de M54 blokjes bekend om. Ik vul elke 1000km 1L castrol EDGE 0w30 bij.
Eind Juni startte het beeste niet meer! Ik had hem geparkeerd voor de deur en kwam 5 minuten later terug. De startmotor sloeg duidelijk aan, maar er gebeurde niks. Ik dacht direct aan de benzinepomp in de tank ( Veel voorkomende kwaal ) en die was inderdaad overleden. De dealert zij dat ik met een hamer een paar keer op de bovenkant van de pomp moest slaan, waarschijnlijk zou die dan nog een laatste keer werken. Ik de bank los getrokken en met een rubberen hamer een paar keren gemept. De auto startte weer en heb hem vervolgens naar mijn loods gereden. Heb in de dagen erna een nieuwe benzine pomp gekocht en zelf gemonteerd, zeer simpel klusje gelukkig!
Aankomende zaterdag wordt het beestje weer flink onderhanden genomen. Het onderstel krijgt een complete revisie bij de dealer in waalwijk!
- Draagarmen + Rubbers voor OEM
- Spoor & Stabilisator stangen voor OEM
- Hardyschijf OEM
- Kachelweerstand
- Remblokken
Verder zit ik in dubio betreft schokbrekers. Wellicht kan iemand mij advies geven. Momenteel denk ik zelf aan sachs veren + Billstein B4 schokdempers.
Van al mijn progessie heb ik foto's en beeldmateriaal. Volgt snel!