zins woensdag 21-9-2016 ging steeds mijn alarm af midden in de nacht op de parkeer plaats.
buren boos en briefjes onder mijn ruitenwisser, dat ook hij graag wou slapen, nou dat geld ook voor mij, midden in de nacht in mijn onderbroek naar buiten.
Dus ik de deur op slot met mijn sleutel, ging steeds de binnen verlichting niet uit, deur weer open en knopje gedrukt naast de binnen verlichting in het dak bij de voorruit.
gooi ik deur dicht ging deze weer vrolijk branden, na wat herhalingen eindelijk uit, pfff
stap s'morgens in, natuurlijk accu leeg totaal dood, naar accu boer bij ons om de hoek advies was vervang accu.
nieuwe accu er in en kon weer naar het werk, maar tijdens rijden steeds de melding, (deur open) gestopt geen deuren open. tijdens het rijden wel steeds weer de binnen verlichting aan en uit. ook op het werk steeds weer alarm en binnen verlichting aan en uit.
sávonds thuis eerst de min pool van de auto gegooid, zo morgen kan ik wel naar mijn werk ga van het weekeind wel zoeken.
tot mijn grootte verbazing na het aansluiten van mijn accu min pool, en de sleutel in het contact slot gingen mijn ruitenwissers als een dolle pater tekeer, ook de pomp van de voorruitsproeiers gingen aan.
binnen verlichting was alleen nog maar met een hamer uit te krijgen, en de deur was ook steeds weer open.
zaterdag de grote zoek actie gestart, vind ik in de kofferbak deksel een draad boom die kapot was, dit door het jaren lang open en dicht doen van de klep, deze gemaakt en ik dacht probleem opgelost.
Niets was minder waar maandag stap ik in de auto accu leeg en weer een briefje onder de ruiten wisser van een boze buur. anwb gebeld en mij opgang geholpen, tijdens het rijden weer disco in de auto, en mijn ruiten wisser weer overspannen.
weer zoek actie gestart, en wat tips van het forum gehaald,niets hielp motorkap sensor, deuren gecontroleerd op draad breuk, niets geen corrosie op de stekkers alles schoon en droog.
radeloos een maatje gebeld die heeft de auto uitgelezen, geen fouten alleen storing geweest op een krukas censor.
dinsdag weer meten met een tip, ga je zekeringen controleren, en kijk eens hoeveel spanning de auto trekt tijdens rust.
2.4 amp na 20 min in de rust stand op alarm, volgens mij is dit iets te hoog. na het treken van zekering nummer 11 ging de spanning op de multie meter naar de 0.30 nog wel hoog, maar de tekst zij servotronic. Na wat zoek acties was deze niet aanwezig op mijn auto.
Dan maar de bmw dealer gebeld en de hele zaak uitgelegd, natuurlijk was het advies kom eens langs gaan we kijken voor je.
nou alleen uitlezen kost al 95 euro, daar heb ik niets aan was al gedaan.
nog wat rond gebeld en kom ik via een maat aan een adresje van bmw handelaar met garage.
deze man eens gebeld, en gaf het advice hooft module van het licht, die zit onder het dashboard kastje, trek deze los en meet dan je spanning,
tot mijn verbazing na het los maken van deze 3 stekers ging na 16 min de amp naar 0.03
via marktplaats deze module gekocht voor 60 € allen deze was van een touring.
na het installeren moest de sleutel ingeleerd worden, en ik had nu de melding kofferbak open.
gelukkig kon deze man ook inleren van de sleutel, en de touring instellingen in het hooft module om zetten in sedan.
tot op de dag van vandaag geen problemen meer gehad, een ding weet ik wel, je zoekt je scheel als je deze storing heb, dan is een bmw ineens niet meer zo leuk zeker niet als je de prijzen hoort bij de bmw zelf.
![smile :zwaai:](./images/smilies/zwaai.gif)
![:rolf: :rolf:](./images/smilies/rolf.gif)
![:jack: :jack:](./images/smilies/jack-1.gif)