Goedemorgen beste M43,
Dan zou het goed kunnen, dat de armen krom zijn, maar toch voor de echte zekerheid het subframe eens goed inspecteren.
Dan wonen wij aardig dicht bij elkaar in de omgeving.
Want Wim Verhoeven is een hele bekende naam voor mij.
Voor de onderdelen die je eventueel nodig hebt, die zouden best eens bij van der Ven aan de Ettensebaan kunnen liggen!
Daar staan of staat nog een of meerdere E39!
Daar kom ik ook regelmatig voor de onderdelen.
Ze vragen geen echte hoge prijzen voor de onderdelen, en een jaar garantie, ook op de electronica is er garantie.
Dus wie weet, heb je dan nog wat geluk.
Ja, bij een schuiver tegen een stoeprand, dan kan de wiel ophanging wel eens flink krom zijn.
Soms valt het mee, en soms kan de schade behoorlijk zijn, dat ligt aan de hoek van de klap tegen de stoeprand, en de snelheid.
Hopelijk valt het mee, en zijn de onkosten niet hoog.
Deze schade kan zeer goed verholpen worden, zonder dat het ten koste gaat van de E39.
Je hoeft je er geen zorgen over te maken.
Als de draagarmen vervangen zijn, en het subframe achter is nog goed, dan is alles weer goed.
Deze onderdelen hebben de klap opgevangen, en is het chassis niet beschadigd.
De reparatie op zich is niet zo erg moeilijk, enkel steekt er wat tijd in.
En uiteraard de onderdelen.
Er is geen specialistisch gereedschap voor nodig, om deze schade te repareren.
Doe het eventueel wel op een brug, maar als de BMW hoog genoeg staat op goede bokken, dan kan het ook op deze manier gedaan worden.
Zorg dan wel voor een goede garagekrik.
Het enige wat aan het gewicht zit, dat is het diff, maar ook dit kan zo onder de BMW weg gehaald worden op spierkracht.
Het subframe is van aluminium, en weeg dus niet zwaar. ( Als dit vervangen dient te worden ).
Het wiellager dient wel gecontroleerd te worden of vervangen, deze heeft natuurlijk ook een aardige tik gehad.
Ik zelf heb het al gezien, dat de buitenkooi van het wiellager gebarsten was, door dit soort ongelukjes.
Ik hoop dat het zal meevallen.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad