Bmw f20 116i problemen

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
Dylanvd93

Bmw f20 116i problemen

Bericht door Dylanvd93 » 18 okt 2016, 12:36

Hallo,

Mijn naam is dylan en ben 23 jaar oud. Ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een bmw 1 serie 116i uit 2013 ( ingerolen tegen me bmw 320i e90 uit 2008 )

Heb sinds een maandje me auto gechipt en dit rijd echt superr !! Wereld van verschil in alles!

Heb afgelopen weekend een sportieve uitlaat op maat laten plaatsen en daarbij begonnen wat probleempjes. Ben naar het plaatsen maar huis gereden zonder probleem, heb de auto thuis neergezet en wilde een uurtje later weer gaan. Hierbij starte de auto niet en gaf naar hulp van de anwb aan dat me accu leeg was, wat ik heel vreemd vond. Hierna een goed half uurtje gereden om de accu wat op te laden vervolgens de auto thuis gezet. De volgende morgen wilde ik vertrekken waarop me auto weer niet starte, dus hup de startkabels eraan en starten maar. Echter heb ik nu anderhalf uur gereden waarna tot op heden de auto nog steeds gestart heeft!! Iemand enig idee hoe dit kan?

Wat ik ook vreemd vind is dat als ik de auto op slot doe en bijvoorbeeld een uur later bij de auto kom hij soms beslagen is aan de binnenkant en apart ruikt ( vieze luchtwegen denk ik zelf ). Iemand hier ervaring mee?

En nog een dingetje dat het soms lijkt als ik snel optrek ( wat leuk is sinds die gechipt is ) het lijkt alsof me achterruit beslaat en bij gas los laten weer weg gaat?! Kan dit komen door me nieuwe uitlaat dat deze bijvoorbeeld meer rookt of iets?

Ben benieuwd of iemand hier iets op weet ?

Mvg. Dylan

Super 7

Re: Bmw f20 116i problemen

Bericht door Super 7 » 29 okt 2016, 11:34

Hebben ze de accupool losgehaald bij het lassen? Of een overbrugging op je accu gemaakt? Door laswerk aan de auto kan de dynamo kapot gaan als je deze maatregelen niet neemt. Meet de laadstroom en accu even door. Staat de ventilatie wel op vrije instroom en niet op de recirculatie stand? Kan veel condens schelen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Techniek”