Pagina 1 van 1

Foutcode P0420/P430 en temperatuurnaald E92 325I

Geplaatst: 02 nov 2016, 19:42
door Garra432
Hallo mede bimmers,

ik heb reeds een E92 325I N52 uit 2007 opgehaald en ben er zeer tevreden mee!
Alleen had ik een paar vragen.

Tijdens het rijden is het motormanagement lampje gaan branden. Ik heb de auto uitgelezen met een OBD adapter en een OBD app. Geen verlies van vermogen of vreemd rijgedrag geconstateerd.
De foutcode die hieruit volgde zijn P0420 en P0430. Ik heb gelezen dat dit meestal de lambdasondes zijn, maar hoe weet ik dit zeker?

Daarnaast heb ik gemerkt dat ik ongeveer 20 km moet rijden voordat de temperatuur naald de 90 graden heeft bereikt. Met andere auto's heeft het nooit zo lang geduurd om op temperatuur te komen. Is dit normaal?

Bij voorbaat dank,

:zwaai:

Re: Foutcode P0420/P430 en temperatuurnaald E92 325I

Geplaatst: 02 nov 2016, 20:23
door montana81
Wat betreft je temperatuur word als ik het goed heb de olie temp aangegeven bij een coupe 6 cilinder. Dit klopt wel dat het langer duurt voordat het 90 graden is.

Wat betreft de storing zou natuurlijk een defecte lambda kunnen zijn maar ook een injector of kat die niet goed werkt.

Succes

Re: Foutcode P0420/P430 en temperatuurnaald E92 325I

Geplaatst: 03 nov 2016, 12:53
door Garra432
Klopt het dat de temperatuur op de snelweg rond de 100 graden is en af en toe als je in de bebouwde kom rijdt het zakt naar 90? Ik twijfel of mijn thermostaat aan zijn einde is, want ik heb dat een keer gehad bij een e90 maar daarbij werd de auto niet warmer dan 70 graden..
Auto rijdt wel een litertje zuiniger als de olie temp rond de 100 graden blijft.