320D voorgloeisysteem en afwijking nieuwe verstuiver.
Geplaatst: 03 nov 2016, 15:04
Ik heb een drietal problemen waarvan ik niet zo goed weet waar ik verder moet zoeken om deze op te lossen.
Voorgloeisysteem: Gloeibougies + gloeimodule is nieuw, toch blijf ik bij het uitlezen (Delphi) storing houden op alle vier de gloeibougies. Auto start nog prima, maar we hebben ook nog geen winterse temperaturen. Iemand enig idee waar ik verder naar kan kijken?
Verstuivers: verstuiver 1 & 4 zijn vervangen (Nieuw van Bosch), toch lees ik een afwijking van 80+mg/slag uit op cillinder 1. Hoe kan dat? Compenseert die dan voor cillinder 2 of 3 bijvoorbeeld? Bij de retourtest leken verstuiver 2 & 3 nog wel goed. Auto rijdt verder prima. Alleen bij stationair draaien begint ie wel wat te 'walmen' uit de uitlaat.
Olie zweten: Olieverbruik is ongeveer een liter per 15.000-20.000km, zijkant van het blok is echter wel nat van de olie. Hij zweet het tussen de pakking van het inlaatspruitstuk weg. Ik heb een nieuw setje pakkingen besteld, maar is het normaal dat er olie in het inlaatspruitstuk zit?
Het betreft een E46 320D uit 2003 (M47 150pk) met 274.XXX op de klok. De turbo is bij 170.000 vervangen.
Ik hoor graag van jullie!
Voorgloeisysteem: Gloeibougies + gloeimodule is nieuw, toch blijf ik bij het uitlezen (Delphi) storing houden op alle vier de gloeibougies. Auto start nog prima, maar we hebben ook nog geen winterse temperaturen. Iemand enig idee waar ik verder naar kan kijken?
Verstuivers: verstuiver 1 & 4 zijn vervangen (Nieuw van Bosch), toch lees ik een afwijking van 80+mg/slag uit op cillinder 1. Hoe kan dat? Compenseert die dan voor cillinder 2 of 3 bijvoorbeeld? Bij de retourtest leken verstuiver 2 & 3 nog wel goed. Auto rijdt verder prima. Alleen bij stationair draaien begint ie wel wat te 'walmen' uit de uitlaat.
Olie zweten: Olieverbruik is ongeveer een liter per 15.000-20.000km, zijkant van het blok is echter wel nat van de olie. Hij zweet het tussen de pakking van het inlaatspruitstuk weg. Ik heb een nieuw setje pakkingen besteld, maar is het normaal dat er olie in het inlaatspruitstuk zit?
Het betreft een E46 320D uit 2003 (M47 150pk) met 274.XXX op de klok. De turbo is bij 170.000 vervangen.
Ik hoor graag van jullie!