525d m57 lucht in brandstofleidingen
Geplaatst: 15 nov 2016, 22:00
Hallo iedereen, het gaat dit keer om mijn eigen auto,
Ik weet niet of het samen hangt,,, in de zomervakantie begon het met tanken dat de pomp steeds bij ongeveer 30 liter stopte tot de brandstof in de vulslang weer een half minuutje zakte en kon ik weer 3 liter tanken,,, dit heeft 15 min geduurd, dat overkomt mij nu nog wel eens maar niet altijd,, vorige maand merkte ik op bij contact aan gaat de inline pomp en denk ook een in de tank pompen, dit hoor je, er wordt heeeel veel lucht aangezogen richting de hogedrukpomp dit hoor je en zie je in de doorzichtige leiding vooraan na de brandstoffilter,, ook hoor je de inline pomp vol lucht zitten, dit duurd dan ongeveer 10 sec en dan slaat de motor iets langer dan normaal pas aan,, dit komt natuurlijk dooor de lucht wat er in zit,, bij koude motor start hij soms beter dan wanneer ik even gereden heb en even naar de winkel ga en terug kom moet ik soms wel echt 30 sec door starten.,
Gisteren in de mc drive stationair afgeslagen en niet meer aan de gang gekregen (natuurlijk ook net daar tijdens mijn bestelling) ,, direct aan de iline pomp gevoeld en deze liep,, volgende dag even doorstarten weer veel lucht door de leiding maar toen wel lopen,,, vol vermogen ook,, tijdens rijden houd hij nooit in, uitgelezen storing opvoedruk en raildrukcontrole storing,,, maar natuurlijk nu tijdens uitlezen en verder diagnose pad te doorlopen is alles goed, alle drukken perfect,
Ik vermoed dat deze problemen allemaal met elkaar te maken hebben,,,
Ik heb vandaag de brandstoffilter nieuw geplaatst en alles gecontroleerd op evt lekkage maar alles kurk droog en geen diesel geur,,
Iemand enig idee? Ik was vanplan eigenlijk om het hele leiding pakket in de tank eens er uit te halen en te controleren,,, wellicht dat dit uitkomst bied,
Mvgr
Ik weet niet of het samen hangt,,, in de zomervakantie begon het met tanken dat de pomp steeds bij ongeveer 30 liter stopte tot de brandstof in de vulslang weer een half minuutje zakte en kon ik weer 3 liter tanken,,, dit heeft 15 min geduurd, dat overkomt mij nu nog wel eens maar niet altijd,, vorige maand merkte ik op bij contact aan gaat de inline pomp en denk ook een in de tank pompen, dit hoor je, er wordt heeeel veel lucht aangezogen richting de hogedrukpomp dit hoor je en zie je in de doorzichtige leiding vooraan na de brandstoffilter,, ook hoor je de inline pomp vol lucht zitten, dit duurd dan ongeveer 10 sec en dan slaat de motor iets langer dan normaal pas aan,, dit komt natuurlijk dooor de lucht wat er in zit,, bij koude motor start hij soms beter dan wanneer ik even gereden heb en even naar de winkel ga en terug kom moet ik soms wel echt 30 sec door starten.,
Gisteren in de mc drive stationair afgeslagen en niet meer aan de gang gekregen (natuurlijk ook net daar tijdens mijn bestelling) ,, direct aan de iline pomp gevoeld en deze liep,, volgende dag even doorstarten weer veel lucht door de leiding maar toen wel lopen,,, vol vermogen ook,, tijdens rijden houd hij nooit in, uitgelezen storing opvoedruk en raildrukcontrole storing,,, maar natuurlijk nu tijdens uitlezen en verder diagnose pad te doorlopen is alles goed, alle drukken perfect,
Ik vermoed dat deze problemen allemaal met elkaar te maken hebben,,,
Ik heb vandaag de brandstoffilter nieuw geplaatst en alles gecontroleerd op evt lekkage maar alles kurk droog en geen diesel geur,,
Iemand enig idee? Ik was vanplan eigenlijk om het hele leiding pakket in de tank eens er uit te halen en te controleren,,, wellicht dat dit uitkomst bied,
Mvgr