Aankoopadvies E90 335i.
Geplaatst: 21 nov 2016, 20:19
Beste forum leden,
Na mijn E92 320i verkocht te hebben, ben ik weer opzoek naar een ''nieuwe'' bolide. Na lang zoeken en oriƫnteren heb ik besloten om een E90 335i te kopen met de motorcode N54, niet zo zeer dat ik deze motor specifiek wil maar de N55 die in de LCI modellen zitten zijn nog aardig boven mijn budget.
Na lang rondgekeken te hebben op internet naar "N54 problems"' ben ik achter wat ''kwaaltjes'' gekomen. Hierbij heb ik mijn conclusie kunnen trekken dat met name de HPFP ( High Pressure Fuel Pump) snel de geest kan geven en de wastegate kwam ik ook vaak tegen deze kun je soms aanhoren bij stationair draaien van de auto of even gas te geven je hoort dan een soort geratel bij de uitlaten wat misschien hierdoor kan komen.
Nu is mijn vraag hebben jullie ervaring met de 335I N54 motor wat zijn de aandachtspunten waar goed opgelet moet worden specifiek bij deze motor. Ik ben namelijk van plan om de komende week bij een 335i te kijken, deze is deels onderhouden bij de dealer en later bij een erkend bmw bedrijf. Na wat gesprekken met de eigenaar van de auto is tot op heden nog geen problemen ontstaan m.b.t de HDFP of de wastegate. De 335i waar ik graag langs wil gaan heeft op moment 120k (NAP) gedraaid en is van het jaar 2007.
Ik hoor graag van jullie waar ik goed op moet letten.
Vriendelijke groeten.
Na mijn E92 320i verkocht te hebben, ben ik weer opzoek naar een ''nieuwe'' bolide. Na lang zoeken en oriƫnteren heb ik besloten om een E90 335i te kopen met de motorcode N54, niet zo zeer dat ik deze motor specifiek wil maar de N55 die in de LCI modellen zitten zijn nog aardig boven mijn budget.
Na lang rondgekeken te hebben op internet naar "N54 problems"' ben ik achter wat ''kwaaltjes'' gekomen. Hierbij heb ik mijn conclusie kunnen trekken dat met name de HPFP ( High Pressure Fuel Pump) snel de geest kan geven en de wastegate kwam ik ook vaak tegen deze kun je soms aanhoren bij stationair draaien van de auto of even gas te geven je hoort dan een soort geratel bij de uitlaten wat misschien hierdoor kan komen.
Nu is mijn vraag hebben jullie ervaring met de 335I N54 motor wat zijn de aandachtspunten waar goed opgelet moet worden specifiek bij deze motor. Ik ben namelijk van plan om de komende week bij een 335i te kijken, deze is deels onderhouden bij de dealer en later bij een erkend bmw bedrijf. Na wat gesprekken met de eigenaar van de auto is tot op heden nog geen problemen ontstaan m.b.t de HDFP of de wastegate. De 335i waar ik graag langs wil gaan heeft op moment 120k (NAP) gedraaid en is van het jaar 2007.
Ik hoor graag van jullie waar ik goed op moet letten.
Vriendelijke groeten.