Goede avond beste forum leden,
Als ik u beiden een zeer goed advies mag geven, begin er niet aan, met dat spoelen!
Er is meer narigheid, dan dat het voordelen heeft!
Ik ben lid van de VAG fora, en van de Audi fora, van de MB fora, en van de BMW fora.
Ik heb echt al meer narigheid gezien met betrekking van het spoelen van een automatische versnellingsbak.
Ik heb gezien, het niet meer willen schakelen, het bonken met het schakelen.
Dit alles kan te maken hebben met achter gebleven chemische troep, waar mee gespoeld is.
Door dit chemisch zooi, word de emulsie die ontstaat met het gebruik van de automaat, die probeert men op te lossen met die chemische rommel.
Dat lukt vaak gedeeltelijk, dus blijft er nog voldoende residu achter, en dat kan dus los komen door het spoelen.
Die rommel die los komt, die gaat weer tussen de klepjes zitten, en dat veroorzaakt al die ellende.
Ik heb al forum leden gezien, die een andere automaatbak hebben moeten vervangen!
En dat kost echt veel geld.
De garantie die men krijgt, die kan echt nooit voor de volle 100% gegeven worden.
De prijzen die ik u beiden zie noemen, dat kan weggegooid geld zijn.
Ik heb echt een veel betere remedie, die echt top is.
Neem bijvoorbeeld eens contact op met ZF in Delfgauw bij Delft.
U kunt dit allemaal Googlen.
ZF is de fabrikant van de automatische versnellingsbak van BMW, soms kan het mogelijk zijn, dat er een GM bak gemonteerd is, en die zal men enkel verversen bij ZF.
De ZF bak van BMW die word na een afspraak geserviced bij ZF.
Dat houd dus in, dat de carterpan van de automaatbak gedemonteerd word.
De oliefilter van de bak word gedemonteerd.
Het mechanische brein, het kleppenblok, dat word gedemonteerd uit de bak.
Het kleppenblok word op zijn beurt ook weer helemaal gedemonteerd, alle klepjes, wat eigenlijk een hoop kleine veertjes zijn, met een hoop kleine balletjes.
Heel dat kleppenblok, dat word dus netjes op een hele goede en zeer vertrouwde manier gereinigd in een speciale machine.
De veertjes worden bekeken, en de balletjes ook, of er slijtage of veerkracht verlies is opgetreden.
Bij ZF kijkt men ook, of er updates zijn voor de automaat van uw BMW, als dat zo is, dan word dat ook uitgevoerd, dat ligt trouwens wel aan het type BMW.
Ik weet zeer zeker, dat dit de juiste manier van service is, het is immers de fabrikant van de automaatbak.
Ik weet dus ook zeker, dat u goedkoper uit bent, vorig jaar koste deze service rond de € 600,00
U kunt er zelfs op wachten, neem wel iets mee om de tijd door te brengen, het duurt rond de 5 uur dacht ik.
Er is WIFI aanwezig, waar u gratis gebruik van kunt maken.
U kunt ook genieten van een heerlijk kopje koffie of thee, of soep.
Ik zag zelfs een lunch voorbij komen! Maar vraag er gerust naar, dan kunt u er rekening mee houden.
U kunt indien u belangstelling vragen, of u even een blik mag werpen op deze service beurt, wat vaak ook mag.
Ik zou zeggen, heeft u interesse, neemt u dan contact op met ZF in Delfgauw bij Delft.
Dat kan middels een e-mail of gewoon telefonisch, u kunt dan ook vragen naar de prijs die men vraagt voor deze uitmuntende service!
Er word dus eerst gekeken naar de aard van uw klachten van de automaatbak, er word dus eerst een testrit gemaakt, die u zelf mee mag beleven, de automaatbak word geserviced, en daarna word er weer een testrit gemaakt.
Ik zal nog even de moeite doen voor u, om wat adres gegevens te verzamelen, dat zal ik nog bijsluiten, als ik het heb opgezocht, uit een ander topic.
Mijn belofte:
De adres gegevens van ZF Delfgauw:
ZF services
Distributieweg 7
2645 EG Delfgauw
Tel: 015-2702350
Fax: 015 2702351
E-mail:
corinda.bosman@zf.com
nlinfo@zf.com
http://www.zf.nl
U kunt rechtstreeks e-mailen naar mevrouw Bosman, zij zal u alle informatie geven.
U dient wel de gegevens van uw BMW te vermelden.
Zoals:
Merk auto.
Het volledig type van de BMW.
De inhoud van de motor.
Het bjr. van de BMW.
Het aantal versnellingen van de automaatbak.
En de eventuele problemen van de automaatbak.
Of gewoon de service voor de automaatbak, als er geen problemen zijn.
Als er al defecten aanwezig zijn, dan zal het spoelen en het servicen geen nut meer hebben, let daar wel goed op!
dan moeten er onderdelen vervangen worden, pof misschien zelfs de gehele automaatbak.
Blijf dus nooit te lang doorrijden, als er iets mis is met de automaatbak.
IK hoop dat ik u hier mee een groot plezier heb gedaan, het is echt veel beter dan het spoelen met dat chemische spul!
ZF raad het dus echt niet aan, en zegt dat het beter voor de automaatbak is om het ook echt niet te laten doen!
Succes, beste forumleden.
Met vriendelijke groet,
Ad