E53 X5 3.0d 2005
Geplaatst: 10 dec 2016, 16:20
Hallo,
Mijn naam is Michiel Boon, 42 jaar en recent in het bezit van een X5 3.0 diesel van bouwjaar 2005. Auto heeft 147.000 kilometer gelopen is van eerste eigenaar.
Rij via mijn werk een auto van de zaak, maar BMW hart begon toch weer sneller te kloppen en zodoende de X5 aangeschaft. Behoorlijke dikke auto, met sportonderstel, zwarte dakhemel, comfortstoelen met memory etc.
Om auto weer in goede conditie te brengen, de volgende zaken aan de auto vervangen:
- schijven rondom, met voor originele schijven en achter ATE schijven.
- olie ververst
- achter bovenste draagarmen Lemforder
- achter voorste/korte draagarmen Lemforder
- stabilisatorstangen achter Lemforder
- voor de voorste reactiearmen Lemforder
- voor stabilisatorstangen Lemforder
- ruitenwissers voor
Al met al een behoorlijk klus, maar met hulp van buurman een leuke klus. Wat wel tegenzat was aan de passagierszijde voor het vervangen van de fuseekogel ( reactiearmen toch vervangen en dacht dat kleine moeite was om gelijk de fuseekogel te doen ), fuseekogel zat muurvast en met geen mogelijkheid dus los te krijgen.
Met als gevolg alles demonteren van de draagarm -> stangen, schokbreker, steekas etc.
Auto dient nu nog te worden uitgelijnd en remolie dient ververst te worden.
Gr. Michiel
Mijn naam is Michiel Boon, 42 jaar en recent in het bezit van een X5 3.0 diesel van bouwjaar 2005. Auto heeft 147.000 kilometer gelopen is van eerste eigenaar.
Rij via mijn werk een auto van de zaak, maar BMW hart begon toch weer sneller te kloppen en zodoende de X5 aangeschaft. Behoorlijke dikke auto, met sportonderstel, zwarte dakhemel, comfortstoelen met memory etc.
Om auto weer in goede conditie te brengen, de volgende zaken aan de auto vervangen:
- schijven rondom, met voor originele schijven en achter ATE schijven.
- olie ververst
- achter bovenste draagarmen Lemforder
- achter voorste/korte draagarmen Lemforder
- stabilisatorstangen achter Lemforder
- voor de voorste reactiearmen Lemforder
- voor stabilisatorstangen Lemforder
- ruitenwissers voor
Al met al een behoorlijk klus, maar met hulp van buurman een leuke klus. Wat wel tegenzat was aan de passagierszijde voor het vervangen van de fuseekogel ( reactiearmen toch vervangen en dacht dat kleine moeite was om gelijk de fuseekogel te doen ), fuseekogel zat muurvast en met geen mogelijkheid dus los te krijgen.
Met als gevolg alles demonteren van de draagarm -> stangen, schokbreker, steekas etc.
Auto dient nu nog te worden uitgelijnd en remolie dient ververst te worden.
Gr. Michiel