Accu aanmelden en coderen? e60/e61
Accu aanmelden en coderen? e60/e61
Beste,
Mijn OEM accu (90A) is vervangen door een Varta Silverline die er niet is in 90A alleen in 100 of 110A. Ik heb de 100A gekozen.
Accu is aangemeld maar mijn vraag is nu moet er ook nog iets gecodeerd worden aangezien je alleen 90 of 110A kunt selecteren bij het aanmelden?
Bedankt alvast voor de reactie's
Mijn OEM accu (90A) is vervangen door een Varta Silverline die er niet is in 90A alleen in 100 of 110A. Ik heb de 100A gekozen.
Accu is aangemeld maar mijn vraag is nu moet er ook nog iets gecodeerd worden aangezien je alleen 90 of 110A kunt selecteren bij het aanmelden?
Bedankt alvast voor de reactie's
Re: Accu aanmelden en coderen?
Wanneer ik zoek op varta silverline kom ik niet uit op agm accus
Misschien nog even product nummer opgeven van je accu is het een agm of "standaard" accu?
Wanneer je agm accu hebt kun je via de Carly app tot 90ah en "standaard"accu tot 110ah dacht ik.
Wat ik op diverse fora heb gelezen zit achter elke ah instelling en accu variant een oplaad/ontlaad karakteristiek. En ik weet niet if aanvullende ah varianten te coderen zijn.
Weet niet hoe het zit met inpa e.d. (inpa moet ik als hobbyst nog uit dokteren)
De definitie standaard...neem ik over van carly app. Ik interpreteer dit alles behalve agm in dat geval...
Misschien nog even product nummer opgeven van je accu is het een agm of "standaard" accu?
Wanneer je agm accu hebt kun je via de Carly app tot 90ah en "standaard"accu tot 110ah dacht ik.
Wat ik op diverse fora heb gelezen zit achter elke ah instelling en accu variant een oplaad/ontlaad karakteristiek. En ik weet niet if aanvullende ah varianten te coderen zijn.
Weet niet hoe het zit met inpa e.d. (inpa moet ik als hobbyst nog uit dokteren)
De definitie standaard...neem ik over van carly app. Ik interpreteer dit alles behalve agm in dat geval...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Accu aanmelden en coderen?
Moet gecodeerd worden.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Accu aanmelden en coderen?
Zelfde gedaan. 100Ah kan idd niet gekozen worden.
Daarom 90Ah laten staan en gewoon accu aanmelden.
Tot op heden geen enkel probleem mee gehad.
Er van uit gaan de dat je hetzelfde type accu gestoken hebt.
Daarom 90Ah laten staan en gewoon accu aanmelden.
Tot op heden geen enkel probleem mee gehad.
Er van uit gaan de dat je hetzelfde type accu gestoken hebt.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Accu aanmelden en coderen?
De Carly app heeft een optie om in te leren.
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM
Re: Accu aanmelden en coderen?
Accu is aangemeld (via Delphi) als 90A maar laadt niet goed/volledig op, zou het een optie zijn om hem opnieuw als 110A aan te melden nadat hij volledig is opgeladen ?
Re: Accu aanmelden en coderen?
Zelfde type ?
Er is toch iets anders verkeerd hoor. Zoals ik al vermelde heb ik ook een 100Ah die op 90 ingesteld staat. En geen enkel probleem. Er zijn. Nog andere als je even zoekt op het forum die ook geen probleem hiermee hebben.
Leg je probleem eens volledig uit ?
Er is toch iets anders verkeerd hoor. Zoals ik al vermelde heb ik ook een 100Ah die op 90 ingesteld staat. En geen enkel probleem. Er zijn. Nog andere als je even zoekt op het forum die ook geen probleem hiermee hebben.
Leg je probleem eens volledig uit ?
Laatst gewijzigd door tom_il op 21 dec 2016, 06:48, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Accu aanmelden en coderen?
Mijn probleem:Koude startvermogen houdt niet over, start wel in 1x maar kost moeite, van de opgegeven startcapaciteit van 830A is na volledig laden met lader 596A over. Als de auto op contact staat gaat na 10-15 min lampje branden van accu.....en ja ik rijd vaker langere afstanden. Voelt niet lekker zo voor de wintersport......
Er zat een normale loodaccu in ,geen AGM en de Varta Silverline is ook weer een loodaccu.
Er zat een normale loodaccu in ,geen AGM en de Varta Silverline is ook weer een loodaccu.
Re: Accu aanmelden en coderen?
Idd wat tom_il zegt leg even uit
Wat voor melding geeft die exact na 10-15min?
Hoe kom je op 596a?
Wanneer die " hoge accu ontlading" melding geeft dan is je accu echt bijna leeg. En een kwartiertje op contact...met hige accu ontlading lijkt me sterk....enfin..maar ik wil niet vooruit lopen op je probleem
Het meten van een accu vermogen is vrij complex laat staan een start capciteit bepalen met een alleen voltmeter (zonder meet opstelling) please correct me if im wrong
Heb je een 530d e61 diesel? (Net even gekekn in profiel)...
Wat voor melding geeft die exact na 10-15min?
Hoe kom je op 596a?
Wanneer die " hoge accu ontlading" melding geeft dan is je accu echt bijna leeg. En een kwartiertje op contact...met hige accu ontlading lijkt me sterk....enfin..maar ik wil niet vooruit lopen op je probleem
Het meten van een accu vermogen is vrij complex laat staan een start capciteit bepalen met een alleen voltmeter (zonder meet opstelling) please correct me if im wrong
Heb je een 530d e61 diesel? (Net even gekekn in profiel)...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Accu aanmelden en coderen?
Startvermogen getest met tester, 596A staat dan op de uitdraai evenals 830A wat ook op de accu staat.......Heb "m ook getest met zo'n grote weerstandstester (op de avondschool) om te kijken wat er met de spanning gebeurt onder belasting, die daalt dan tot ong. 10V, zo ongeveer de ondergrens voor een 12V accu.....
Ik krijg geen melding van verhoogde ontlading, wel start hij dan maar net.
Ik krijg geen melding van verhoogde ontlading, wel start hij dan maar net.
Re: Accu aanmelden en coderen?
Hmmm....dan weet ik het ook niet zo snel. Maar je hebt de accu (preventief) vervangen ivm slecht starten icm startvermogen probleem...wat ik nu zo opmaak uit je berichten. Dat kan..maar het kan ook wat anders zijn...evt zoeken in de hoek van gloeibougies bij diesel. Start die wel soepel als de motor warm is? Over gloeibougies staat ook van alles geschreven den ik op dit forum wat ik zo snel gezien heb...
Ter info
Wanneer je de auto op contact hebt kan de volt ook snel dalen van 12.5 naar 10.9 -11.5 ofzo...let ook op wanneer je de spanning meet met aangesloten accu in auto dan moet de auto in rust zijn (slaapstand) Dus geen sleutels in de buurt bij comfort systemen en geen achterrklepraam open. Een achterdeur kun je openlaten. Achterbankje plat en even kruipen..heb dit laatst ook proef ondervindelijk ondervonden. (Achterklep kan evt ook...maar ik heb deze dicht gelaten ivm garage ruimte)
Ter info
Wanneer je de auto op contact hebt kan de volt ook snel dalen van 12.5 naar 10.9 -11.5 ofzo...let ook op wanneer je de spanning meet met aangesloten accu in auto dan moet de auto in rust zijn (slaapstand) Dus geen sleutels in de buurt bij comfort systemen en geen achterrklepraam open. Een achterdeur kun je openlaten. Achterbankje plat en even kruipen..heb dit laatst ook proef ondervindelijk ondervonden. (Achterklep kan evt ook...maar ik heb deze dicht gelaten ivm garage ruimte)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Accu aanmelden en coderen?
OEM accu die ik vervangen heb was van 2011, had echt z'n beste tijd gehad......
Gloeibougies en stuurapparaat heb ik al vervangen, idd logische gedachtegang om in deze richting te zoeken.
Heb nu vandaag de auto aan de lader gehad via de aansluitpunten onder de motorkap en het lijkt of hij nu wel volledig is opgeladen, rechtstreeks op de accu lukte dit niet bleef maar laden........IBS ??
Dat het moeilijk is om de accu onbelast te meten had ik ook al bemerkt hij is snel uit de slaapstand en dan zakt idd de spanning snel met 0,5-1 V
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Ik zal nog een keer een update geven over 'n paar maanden
Gloeibougies en stuurapparaat heb ik al vervangen, idd logische gedachtegang om in deze richting te zoeken.
Heb nu vandaag de auto aan de lader gehad via de aansluitpunten onder de motorkap en het lijkt of hij nu wel volledig is opgeladen, rechtstreeks op de accu lukte dit niet bleef maar laden........IBS ??
Dat het moeilijk is om de accu onbelast te meten had ik ook al bemerkt hij is snel uit de slaapstand en dan zakt idd de spanning snel met 0,5-1 V
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Ik zal nog een keer een update geven over 'n paar maanden
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09 okt 2016, 22:04
Re: Accu aanmelden en coderen? e60/e61
I.v.m accu problemen stel ik hier ook mijn vraag..
Helaas heeft mijn accu ook zijn beste tijd gehad en is aan vervanging toe. Dit viel me op omdat de auto steeds meer moeite had met starten. Nu start ie niet meer op. Dynamo laadt gewoon 14.2v.
Vandaag bestel ik http://www.accudienst.nl/prod/71436/var ... 0wodae8Fxw
deze accu.. aangezien mijne ook 110ah is neem ik aan dat ik niet hoef in te leren. Maar toch voor zekerheid wil ik dit controleren/inleren. Zijn er mensen in omg Venlo die dit even kan??
Helaas heeft mijn accu ook zijn beste tijd gehad en is aan vervanging toe. Dit viel me op omdat de auto steeds meer moeite had met starten. Nu start ie niet meer op. Dynamo laadt gewoon 14.2v.
Vandaag bestel ik http://www.accudienst.nl/prod/71436/var ... 0wodae8Fxw
deze accu.. aangezien mijne ook 110ah is neem ik aan dat ik niet hoef in te leren. Maar toch voor zekerheid wil ik dit controleren/inleren. Zijn er mensen in omg Venlo die dit even kan??
Zoekende naar een benzine.. E60 545 540 530
Verkocht BMW E60 535D
Verkocht BMW E60 535D
- BMW_Mischa
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 11 nov 2009, 15:26
Re: Accu aanmelden en coderen? e60/e61
Naar mijn weten is het verstandig altijd nieuwe accu's in de e60/61 in te leren/aanmelden. Er is mij verteld dat de manier van laden namelijk ook word aangepast aan de hand van de leeftijd van de accu. Zit helaas in de omgeving Deventer anders was je welkom geweest.
E30 325i Cabrio ('87) R.I.P.
E36 316i LPI sedan ('97) Verkocht
E46 320D sedan ('01) Verkocht
E36 325i Cabrio ('94) Verkocht
E61 520D ('07) Verkocht
F20 116D ('13) Verkocht
F31 320D ('13)
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09 okt 2016, 22:04
Re: Accu aanmelden en coderen? e60/e61
Bedankt voor je bericht.. daarom wil ik voor zekerheid laten inleren.
Zoekende naar een benzine.. E60 545 540 530
Verkocht BMW E60 535D
Verkocht BMW E60 535D