Vraag ecopro/comfort/sport

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
Maxf20

Vraag ecopro/comfort/sport

Bericht door Maxf20 » 14 dec 2016, 20:38

Hoi allemaal,

Ik ben al een tijdje erg benieuwd, en heb de volgende vraag:
Mijn F20 114i heeft zoals elke F20 een eco pro/comfort/sport stand.

Nu heb ik een aantal keer gelezen dat er bij het chippen pk's zijn verbonden aan de rijmodus, bijv:
Eco pro: 80pk
Normal: 100pk
Sport: 120pk

Nu ben ik benieuwd of dat bij mijn originele 114i ook zo is? De auto heeft standaard 102pk.

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Vraag ecopro/comfort/sport

Bericht door mieske90 » 14 dec 2016, 21:20

Afbeelding
Volgende evenement:

Super 7

Re: Vraag ecopro/comfort/sport

Bericht door Super 7 » 16 dec 2016, 12:04

Het vermogen is in alle programma's hetzelfde. Ze hebben de gasresponse verschillend gemaakt, hierdoor lijkt de auto sneller op het gas te reageren en dus krachtiger.
Ik heb mijn BMWM135i laten tunen bij Vmax.de (in Duitsland - Borken) compleet met een run op de dyno (vermogenstestbank) voor- en na de tuning. Dan zie je ook wat er gebeurd is i.p.v, prachtige beloftes zonder test voor- en achteraf.
Na de tuning gaan ze er mee rijden en controleren op de laptop of de auto binnen alle parameters blijft. De EGR klep is uit geprogrammeerd om vervuiling van het inlaattraject te voorkomen, De begrenzer is eraf (dat zal bij jouw auto niet nodig zijn) en de automaat is opnieuw geprogrammeerd. Bij elkaar heeft alles een uur of 5 geduurd. Echte professionals die weten waar ze mee bezig zijn.
Inmiddels een 5000 km verder en de auto rijdt perfect, heeft een veel en veel hoger koppel. Hierop is het programma ook geschreven. Veel toegevoegde waarde dus!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Techniek”