Verloor langzaam vermogen -> auto start nu niet meer
Geplaatst: 14 dec 2016, 21:23
Beste forumleden,
Na Mn auto een weekend aan een gezinslid te hebben uitgeleeend, ging ik er afgelopen zondag weer zelf mee rijden. Ik merkte dat er weinig kracht achter het gas zat, en dat de auto bij stationair voelbaar 'schokte'. Het toerental bleef op minieme verschuivingen echter gelijk.
Het vermogen werd binnen de periode van ongeveer een halfuur steeds minder en ik besloot een kijkje te nemen onder de kap.
Nadat ik de auto had uitgeschakeld om even onder de motorkap te kijken kreeg ik startte hij vervolgens helemaal niet meer.
De startmotor etc draait netjes rond, maar hij slaat verder totaal niet aan.
Als ik door de oliedop kijk, zie ik dat de ketting niet ronddraait/beweegt als er geprobeerd wordt te starten. Hoort dit zo?
2 maanden geleden is de ketting + geleider vervangen.
Auto is ook uitgelezen. Bij de eerste keer uitlezen kwamen nog de codes naar voren dat de nokkenassensoren waren uitgevallen. Maar na het verwijderen van deze codes en meerdere malen opnieuw uitlezen kwamen deze niet meer terug. We hebben dus geen foutcodes meer gevonden. Uitlezen is gebeurd met een professioneel snap-on apparaat.
Het gaat om een bmw e46 318i uit 2002. Motor: n42 (4 cil.)
Ik hoor graag jullie ideeën! Stel gerust vragen!
Na Mn auto een weekend aan een gezinslid te hebben uitgeleeend, ging ik er afgelopen zondag weer zelf mee rijden. Ik merkte dat er weinig kracht achter het gas zat, en dat de auto bij stationair voelbaar 'schokte'. Het toerental bleef op minieme verschuivingen echter gelijk.
Het vermogen werd binnen de periode van ongeveer een halfuur steeds minder en ik besloot een kijkje te nemen onder de kap.
Nadat ik de auto had uitgeschakeld om even onder de motorkap te kijken kreeg ik startte hij vervolgens helemaal niet meer.
De startmotor etc draait netjes rond, maar hij slaat verder totaal niet aan.
Als ik door de oliedop kijk, zie ik dat de ketting niet ronddraait/beweegt als er geprobeerd wordt te starten. Hoort dit zo?
2 maanden geleden is de ketting + geleider vervangen.
Auto is ook uitgelezen. Bij de eerste keer uitlezen kwamen nog de codes naar voren dat de nokkenassensoren waren uitgevallen. Maar na het verwijderen van deze codes en meerdere malen opnieuw uitlezen kwamen deze niet meer terug. We hebben dus geen foutcodes meer gevonden. Uitlezen is gebeurd met een professioneel snap-on apparaat.
Het gaat om een bmw e46 318i uit 2002. Motor: n42 (4 cil.)
Ik hoor graag jullie ideeën! Stel gerust vragen!