Hulp in Nunspeet brandstofpomp

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
adjev

Hulp in Nunspeet brandstofpomp

Bericht door adjev » 14 jan 2017, 12:55

Beste Forum leden,

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een 530i Touring 2001. Heerlijke bak maar ik heb een groot probleem nu.
Ik kreeg gisteren terwijl ik onderweg was naar een vriendin een check engine light melding. De auto loopt op lpg en er leek niet veel benzine meer in de tank te zitten. Heb wat benzine getankt en check engine light verdween ook.

Echter toen ik gisterenavond weer wilde vertrekken kwam er een schrapen geluid van achteren vandaan. De auto starte wel maar sloeg na een poosje weer af. Daarna wilde de auto niet meer starten. Startmotor draait wel rond.

Ik vermoed dat de motor geen brandstof krijgt. Ik heb de zekeringen van de pomp bekeken en die zijn goed. Het zou natuurlijk ook nog het relais kunnen zijn maar ik weet niet waar het relais van de pomp zich bevindt. Maar gezien het schrapen geluid vermoed ik dat de pomp het begeven heeft. Ik heb al een klap onder tegen de tank gegeven maar geen resultaat.

Ik heb hier geen mogelijkheid om te sleutelen want mijn vriendin heeft geen gereedschap...

Is er misschien een forumlid in de buurt van Nunspeet die me zou kunnen helpen. Uiteraard tegen betaling.
Ik zou je eeuwig dankbaar zijn!

adjev

Re: Hulp in Nunspeet brandstofpomp

Bericht door adjev » 16 jan 2017, 15:50

Auto heb ik inmiddels af laten slepen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”