E46 320i (m54) touring stuurbekrachtigingspomp stuk?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Mishav

E46 320i (m54) touring stuurbekrachtigingspomp stuk?

Bericht door Mishav » 21 jan 2017, 11:25

HELP!! Oke,en toen had ik mijn eerste echte probleem met de touring. Gisteravond viel mijn stuurbekrachtiging uit en trilde het stuur. Verder maakte het een vreselijk geluid. Toen ik gas gaf was alles weer normaal dus ik dacht. Stuurbekrachtigings vloeistof peil laag. Ik ga kijken. Potje zit helemaal vol maar de vloeistof hoort rood of groen te zijn en deze is zwart met metaal slijpsel erin. Ben nog langs een garage geweest en die zei hetzelfde als ik dacht. Namelijk dat mijn stuurbekrachtigings pomp aan het overlijden is. Maar zou het niet ook het stuurhuis zelf kunnen zijn? De goedkoopste nieuwe pomp die ik tot nu toe heb gevonden kost al 280ex btw dus het is een duur grapje. Maar ik ben heel wijs met deze auto en ga hem er zeker niet voor weg doen. Dus als iemand mij kan helpen of ideeën heefthoor ik het graag!

Mvg Misha

Steffos

Re: E46 320i (m54) touring stuurbekrachtigingspomp stuk?

Bericht door Steffos » 21 jan 2017, 20:06

Mijn pomp is vorig jaar ook stuk gegaan, ineens op een ochtend maakte die lawaai en begon het erger en erger te worden. Direct vervangen, bij mij was er nog geen sprake van ijzerstukjes in de vloeistof. De stukjes komen van de pomp, als ze in het stuurhuis komen en ze verstoppen de boel... Ik zou de pomp vervangen als ik het zo lees! En eens goed doorspoelen.

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 21 jan 2017, 22:33

De pomp breekt vaak de as van in twee. Systeem spoelen en een nieuwe pomp en je bent weer het mannetje.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Mishav

Bericht door Mishav » 22 jan 2017, 11:55

Dit zijn de reacties waar ik wat mee kan haha!
Ik laat zsm de pomp vervangen en het systeem spoelen !

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”