Motor te warm bij 130km/u
Geplaatst: 29 jan 2017, 01:18
beste liefhebbers.
Al tijden lees ik mee, meestal alles problemen kunnen oplossen dmv de search functie.
Maar nu toch het volgende:
de ketting van mijn F20 heeft 9 maanden geleden gesprongen. Na de reparatie is er een nieuwe motor erin gezet die 20000 km heeft gereden.
Nu ben ik afgelopen week een lange rit gaan maken. (langer dan normaal) ritje naar Parijs.
Na 150km ben ik 130 gaan rijden(boven de 2500rpm). Toen kreeg ik een melding dat motor te warm werd en werd de motor automatisch uitgeschakeld, dus met knipperlichten langs de snelweg.
Anwb langsgekomen en kon niet echt iets vinden, wel koelvloeistof op een lage peil en heeft er 1 liter bijgegooid.
na een uurtje stilstaan ben ik verder gaan rijden en na 100km verder ben ik weer 130 gaan rijden. En weer valt mijn motor uit met dezelfde melding.
Ik heb na 5 minuten wachten weer de auto gestart en weggereden. Ik heb Parijs gehaald met continue 120-125 maximaal. De volgende dag kreeg ik wel een melding dat koelvloeistof te laag is. Ik dacht wat raar want er is net 1 liter bijgegooid (heb wel de dop eraf gehaald toen dat ding nog warm was en veel stoom eruit kwam)
Dus heb 1,5 liter erbij gegooid in Parijs (tot nu toe nog op max streepje)
De terugweg heb ik helemaal uitgereden met max 125km p/u omdat ik het gevaarlijk vond om het te testen met een baby in de auto.
Maar wat kan het zijn? Toch iets met die vervangende motor? Of software probleem? of radiator die niet goed gekoeld wordt?
Al tijden lees ik mee, meestal alles problemen kunnen oplossen dmv de search functie.
Maar nu toch het volgende:
de ketting van mijn F20 heeft 9 maanden geleden gesprongen. Na de reparatie is er een nieuwe motor erin gezet die 20000 km heeft gereden.
Nu ben ik afgelopen week een lange rit gaan maken. (langer dan normaal) ritje naar Parijs.
Na 150km ben ik 130 gaan rijden(boven de 2500rpm). Toen kreeg ik een melding dat motor te warm werd en werd de motor automatisch uitgeschakeld, dus met knipperlichten langs de snelweg.
Anwb langsgekomen en kon niet echt iets vinden, wel koelvloeistof op een lage peil en heeft er 1 liter bijgegooid.
na een uurtje stilstaan ben ik verder gaan rijden en na 100km verder ben ik weer 130 gaan rijden. En weer valt mijn motor uit met dezelfde melding.
Ik heb na 5 minuten wachten weer de auto gestart en weggereden. Ik heb Parijs gehaald met continue 120-125 maximaal. De volgende dag kreeg ik wel een melding dat koelvloeistof te laag is. Ik dacht wat raar want er is net 1 liter bijgegooid (heb wel de dop eraf gehaald toen dat ding nog warm was en veel stoom eruit kwam)
Dus heb 1,5 liter erbij gegooid in Parijs (tot nu toe nog op max streepje)
De terugweg heb ik helemaal uitgereden met max 125km p/u omdat ik het gevaarlijk vond om het te testen met een baby in de auto.
Maar wat kan het zijn? Toch iets met die vervangende motor? Of software probleem? of radiator die niet goed gekoeld wordt?