Distributieketting 525D 3.0 F10/F11 2011
Geplaatst: 05 feb 2017, 21:20
Beste BMW liefhebbers,
Zoals ik al in het voorsteltopic aangegeven heb, ben ik me aan het oriënteren op de aanschaf van een BMW 525D 3.0 F10 of F11 bouwjaar 2011. Het moet dus een van de eerste type's F10 of F11 worden aangezien BMW later over is gegaan om de 525D te voorzien van een 2.0 motorblok.
Nu heb ik reeds het forum afgespeurd hoe het zit met de duurzaamheid van de distributieketting van het 3.0 diesel motorblok, maar ben dit alleen van de 2.0 diesel tegen gekomen.
Reden dat ik een voorkeur heb voor de 3.0 diesel is dat dit een 6 cylinder is, en ik al jaren Audi's heb gereden met 2.5 en 2.7 6 cylinder diesel motoren, vanwege het rustige lopen van de motor.
Kan iemand mij een advies geven betreffende deze motor en de vervangingsfrequentie van de distributieketting + spanners? Bij de Audi 2.7 en 3.0 motoren is het een enorme klus om de ketting te vervangen aangezien deze op de achterzijde van het motorblok ligt. Hoe zit dat bij de 525 3.0d?
Audi's hebben een slechte reputatie betreffende distributiekettingen dus hoop dat ik met de aanschaf van mijn volgende auto, een 525 3.0d een goede keuze maak.
Bij voorbaat dank voor uw reactie\advies !!
Zoals ik al in het voorsteltopic aangegeven heb, ben ik me aan het oriënteren op de aanschaf van een BMW 525D 3.0 F10 of F11 bouwjaar 2011. Het moet dus een van de eerste type's F10 of F11 worden aangezien BMW later over is gegaan om de 525D te voorzien van een 2.0 motorblok.
Nu heb ik reeds het forum afgespeurd hoe het zit met de duurzaamheid van de distributieketting van het 3.0 diesel motorblok, maar ben dit alleen van de 2.0 diesel tegen gekomen.
Reden dat ik een voorkeur heb voor de 3.0 diesel is dat dit een 6 cylinder is, en ik al jaren Audi's heb gereden met 2.5 en 2.7 6 cylinder diesel motoren, vanwege het rustige lopen van de motor.
Kan iemand mij een advies geven betreffende deze motor en de vervangingsfrequentie van de distributieketting + spanners? Bij de Audi 2.7 en 3.0 motoren is het een enorme klus om de ketting te vervangen aangezien deze op de achterzijde van het motorblok ligt. Hoe zit dat bij de 525 3.0d?
Audi's hebben een slechte reputatie betreffende distributiekettingen dus hoop dat ik met de aanschaf van mijn volgende auto, een 525 3.0d een goede keuze maak.
Bij voorbaat dank voor uw reactie\advies !!