schokbreker upgrade
Geplaatst: 24 feb 2017, 01:06
Hallo forumleden,
ik heb van de week voor de grap eens de hoogte gemeten van de velg en de binnenkant van de spatborden.
Rechtsachter staat de auto zeker een cm lager dan linksachter, linksvoor weer hoger dan rechtvoor, wat logisch is als rechtsachter lager staat, het geheel staat dus eigenlijk scheef!
Hebben meer mensen hier last van? Het gaat om een BMW E92 met zo'n 130.000km uit 2007
Nu ben ik van plan andere schokbrekers aan te schaffen of een schroefset, maar weet nog niet precies welke!
Het zal een Eibach Pro Street S of Billstein B14 gaan worden. Ik wil dus dat de voorkant wat omlaag komt, niet extreem, maar een cm of 3 a 4. Mijn idee is dat een schroefset wat beter af te stellen is dan dempers en veren van bijv Koni (sport) of is dit niet zo?
Zijn er forumleden die met zo'n set rondrijden? (dus Eibach of Billstein) En zo ja, ik ben erg benieuwd naar, bijvoorbeeld, hoe is het comfort? Is dat een stuk minder dan het standaard onderstel? Of valt het allemaal wel mee, met de hardheid bedoel ik dan! En hoe is het met drempels? En het rijden op de snelweg, vooral lange ritten of die nog comfortable zijn!
Alvast bedankt voor jullie input! Alles is welkom! ;-) O, ja en is het noodzakelijk om de toplagers voor te vervangen? Of is dat niet nodig bij 130.000km? En nog aanbevelingen van goede garage misschien? Ik woon in Den Haag.
Groet René
ik heb van de week voor de grap eens de hoogte gemeten van de velg en de binnenkant van de spatborden.
Rechtsachter staat de auto zeker een cm lager dan linksachter, linksvoor weer hoger dan rechtvoor, wat logisch is als rechtsachter lager staat, het geheel staat dus eigenlijk scheef!
Hebben meer mensen hier last van? Het gaat om een BMW E92 met zo'n 130.000km uit 2007
Nu ben ik van plan andere schokbrekers aan te schaffen of een schroefset, maar weet nog niet precies welke!
Het zal een Eibach Pro Street S of Billstein B14 gaan worden. Ik wil dus dat de voorkant wat omlaag komt, niet extreem, maar een cm of 3 a 4. Mijn idee is dat een schroefset wat beter af te stellen is dan dempers en veren van bijv Koni (sport) of is dit niet zo?
Zijn er forumleden die met zo'n set rondrijden? (dus Eibach of Billstein) En zo ja, ik ben erg benieuwd naar, bijvoorbeeld, hoe is het comfort? Is dat een stuk minder dan het standaard onderstel? Of valt het allemaal wel mee, met de hardheid bedoel ik dan! En hoe is het met drempels? En het rijden op de snelweg, vooral lange ritten of die nog comfortable zijn!
Alvast bedankt voor jullie input! Alles is welkom! ;-) O, ja en is het noodzakelijk om de toplagers voor te vervangen? Of is dat niet nodig bij 130.000km? En nog aanbevelingen van goede garage misschien? Ik woon in Den Haag.
Groet René