BMW F31 320D chiptuning
Geplaatst: 27 feb 2017, 13:07
Allen,
ik heb inmiddels een heel aantal verhalen over chiptuning en de ervaringen gelezen.
Ik vroeg me af of jullie me nog wat tips kunnen geven.
De meeste aanbieders van chiptuning geven hetzelfde resultaat met stage1 tuning:
184 pk -> 220 pk
380 Nm -> 440 Nm
De meeste mensen laten hun jonge auto direct tunen, mijn auto heb ik gekocht met 145dkm op de teller en inmiddels staat er 160dkm op. Levert het problemen op om bij een dergelijke stand alsnog te tunen?
Zijn er mensen die ervaring hebben met het tunen bij hogere kmstanden?
Het is de bedoeling dat ik deze auto ook tot circa 350dkm ga doorrijden.
Ik ben een brave dieselrijder, oftewel ik rij de auto altijd keurig warm voordat ik overschakel op de sportstand en sportiever begin te rijden.
Ik ben ook van plan om de remap alleen op de sport en sport+ stand uit te laten voeren.
Ga ik veel extra kosten krijgen met tuning, aangezien iedereen praat over "veilige marges".
Ik snap dat de koppelingsplaten harder slijten, maar waar moet ik aan denken?
Hoe kom ik erachter of 440Nm voor mijn versnellingsbak een probleem is? Waar haal ik die informatie vandaan?
Ieder advies is welkom, ook links naar meer info...
ik heb inmiddels een heel aantal verhalen over chiptuning en de ervaringen gelezen.
Ik vroeg me af of jullie me nog wat tips kunnen geven.
De meeste aanbieders van chiptuning geven hetzelfde resultaat met stage1 tuning:
184 pk -> 220 pk
380 Nm -> 440 Nm
De meeste mensen laten hun jonge auto direct tunen, mijn auto heb ik gekocht met 145dkm op de teller en inmiddels staat er 160dkm op. Levert het problemen op om bij een dergelijke stand alsnog te tunen?
Zijn er mensen die ervaring hebben met het tunen bij hogere kmstanden?
Het is de bedoeling dat ik deze auto ook tot circa 350dkm ga doorrijden.
Ik ben een brave dieselrijder, oftewel ik rij de auto altijd keurig warm voordat ik overschakel op de sportstand en sportiever begin te rijden.
Ik ben ook van plan om de remap alleen op de sport en sport+ stand uit te laten voeren.
Ga ik veel extra kosten krijgen met tuning, aangezien iedereen praat over "veilige marges".
Ik snap dat de koppelingsplaten harder slijten, maar waar moet ik aan denken?
Hoe kom ik erachter of 440Nm voor mijn versnellingsbak een probleem is? Waar haal ik die informatie vandaan?
Ieder advies is welkom, ook links naar meer info...