Angel Eyes

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Edwin_W

Angel Eyes

Bericht door Edwin_W » 05 mar 2009, 16:03

Hallo, heb een 325i uit 2002. er zit oem xenon op. ik heb er nu angel eyes van umnitza opgezet, de predator orion v2.
deze heb ik rechtstreeks op de stadslichtjes aangesloten en de pitjes van de stadslichtjes heb ik er uitgehaald. nu geeft de boordcomputer aan dat de pitjes stuk zijn en de knipperlichtjes blijven ook continu branden (net als amerikaanse auto's) iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen. denk zelf weerstandje er tussen maar weet niet wat voor weerstandje er dan tussen zou moeten. :?

Alvast bedankt,

Edwin
Verplaatst naar Styling en Tuning

Moderatoropmerking Farl

Edwin_W

Re: Angel Eyes

Bericht door Edwin_W » 05 mar 2009, 16:22

bedankt voor de informatie :amen: , ga nu meteen stad in op zoek naar 2 weerstandjes. laat nog wel even weten of het gelukt is.

Edwin

Edwin_W

Bericht door Edwin_W » 05 mar 2009, 18:29

had 68 ohm weerstandjes gehaald, ertussen gezet maar het probleem bleef en de angel eyes branden ook stuk minder fel door het weerstandje. heb het inmiddels al anders opgelost: heb mijn stadslichtjes er weer in gezet. dan geeft de boordcomputer niks meer aan. de stadslichtjes heb ik een stukje krimpkous omheen gedaan zodat je het licht niet ziet. ben nu dus weer helemaal blij ;D

hier foto van hoe het geworden is, moet niet op overbelichting letten maar dat kreeg ik niet beter met mijn telefoon :?

Afbeelding

Edwin_W

Bericht door Edwin_W » 05 mar 2009, 19:08

angel eyes brandden toen wel toen ik fout kreeg. maar al zou je goede weerstand berekenen en er tussen doen dan worden de ledjes ook minder fel en dat is niet mooi. heb stuk krimpkous om gewone stadslichtjes heen gedaan. ziet dus niks van. geven geen licht meer af. in ieder geval bedankt voor de tips :amen:

hier nog iets betere foto:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Edwin_W op 06 mar 2009, 02:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Edwin_W

Bericht door Edwin_W » 05 mar 2009, 19:53

ik allemaal niet weet :? . heb in de winkel gewoon om een 68 ohm weerstandje gevraagd en die heb ik tussen een kabeltje gezet maar stroom is ook niet echt mijn ding. maar nu brandt dus en de angel eyes en het gewone lampje en geen storing dus zal wel heel weinig watt zijn denk ik.

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 05 mar 2009, 20:57

Dat met dat krimpkousje kun je beter niet doen.
Ik had hetzelfde idee, maar na een paar maandjes gaat het krimpkousje toch echt kapot door de warmte van het lampje.
Hierdoor gaan stukjes van de krimpkousjes afbrokkelen in je koplamp unit. Om hem dan weer netjes schoon te krijgen is echt een drama!

Dus gauw eraf halen die krimpkousjes.

Edwin_W

Bericht door Edwin_W » 06 mar 2009, 02:38

ik zal morgen wel even proberen met die weerstandjes. zaten inderdaad in serie. hou jullie op de hoogte!

PS stofzuiger erop haalt alles wel uit je koplamp :P had ook dood beestje in mijn achterlicht toen ik de auto kocht. dacht ik ook hoe moet ik die er in godsnaam uit krijgen. gewoon stofzuiger erop was ie weg haha.

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 06 mar 2009, 03:01

Allereerst een mooie update!! :)

Wat ik me nou afvraag, waarom doet umnitza niet standaard een kitje bijleveren waarbij de weerstanden al parallel staan. In de autowereld zijn de meeste auto's voorzien van 5w stadslichten. Ik meen dat 6w ook voorkomt, maar dat weet ik niet cker. Is het nou zo moeilijk om voor het geld wat je voor de AE betaald er nu meteen een weerstandje parallel in te bouwen??? (|

Altijd dat cheap-ass gedoe -_- en een hoop geklooi achteraf wat zo makkelijk op te lossen is door zo'n fabrikant.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Edwin_W

Bericht door Edwin_W » 06 mar 2009, 10:40

de prijs van mijn 2 weerstandjes: 10 cent per stuk; dus om de prijs hoeft umnitza het niet te laten in ieder geval :)

maar zat net te denken: als ik mijn oude lampje samen met de angel eyes aan heb staan dan ziet de BC geen probleem. dit staat ook allemaal paralel geschakeld dan zeg maar. ik ga straks dus het oude stadslampje vervangen door een weerstand. nou heb ik een weerstandje gehaald ter grootte van 2 watt zeg maar. maar het lampje die ik vervang is 5 watt. en dan geeft ie dus geen problemen. moet je dan niet weerstandje plaatsen van 5 watt :?

Edwin_W

Bericht door Edwin_W » 06 mar 2009, 14:26

_DV_ schreef:Overigens, vermogen is in W(att) en weerstand in Ohm ;)
staat ook bij "zeg maar 2 watt" :) voor de duidelijkheid

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 06 mar 2009, 16:05

Hey Edwin, ziet er goed uit zeg die AE's Mooie kleur van de auto ook.

:! Heb je je al voorgesteld en een showroomtopic gemaakt? :>
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Edwin_W

Bericht door Edwin_W » 11 mar 2009, 11:53

ja heb de stadslampjes nu vervangen door de weerstandjes en BC geeft geen fouten. :~

Joonoost

Bericht door Joonoost » 11 mar 2009, 19:45

erg netjes gedaan ,,, ,, NICE

om even op t onderwerp angel eye's door te gaan,
ik heb een 1999 318i sedan,

heeft iemand ervaring met angel eye's in bouwen in je orignele koplamp
gaat dit makkelijk ? en geen last van storingen ??
zijn deze er bij toeval ook in het blauw? zoals de foto's in dit topic??
of zal ik dan naar geheel andere koplampen toemoeten ??

kan ik dit er naderhand weer uithalen en na aanschaf xenon units
die weer daarin monteren ??

dank van julllie hulp.

320driver

Bericht door 320driver » 13 mar 2009, 13:12

Ik heb Angeleyes in laten bouwen in m'n standaard koplampen zonder problemen, ook geen enkele storing ervaren.
MkM van dit forum heeft voor mij alles gemonteerd naar volle tevredenheid :duimen:
Zorg er dus voor dat iemand het doet die er verstand van heeft ivm solderen en wegwerken van de bedrading e.d.

Shakebarti

Bericht door Shakebarti » 15 mar 2009, 03:02

Joonoost schreef:heeft iemand ervaring met angel eye's in bouwen in je orignele koplamp
gaat dit makkelijk ? en geen last van storingen ??
Ik heb ze zelf ingebouwd en het is op zich goed te doen. Het is alleen wel handig dat je weet waar je moet beginnen met loshalen/demonteren van je unit en knippers.
Ik ben er toch wel zo'n 1,5 uur mee bezig geweest en het vereist wat geduld maar als het er dan eenmaal in zit ben je zo blij met het resultaat als een hond met 7 l***len :D

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”