Stuurbekrachtiging probleem

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Remco73

Stuurbekrachtiging probleem

Bericht door Remco73 » 15 mar 2017, 22:34

Beste forumleden,

Sinds kort werkt de stuurbekrachtiging bij mijn F11 niet naar behoren. De ene keer stuurt hij zoals het zou moeten, de andere keer met behoorlijke weerstand. Af en toe voelt het alsof hij zelf correcties toepast (lees; alsof je op een weg rijd met spoorvorming waar je uit gaat) of dat je door een weerstand heen moet bij het nemen van een bocht.
Auto geeft geen foutmeldingen. Rij de auto nu ruim 3 jaar en nooit problemen mee gehad.
De klacht heb ik neergelegd bij mijn BMW dealer. Ze hebben de auto uitgelezen maar gaf ook geen foutmeldingen. Ze hebben vervolgens een software update gedaan mbt stuurbekrachtiging (althans zo werd het verteld), kosten € 150,= en daarmee leek het probleem minder. Echter na een maand toch weer die weerstand. Probleem is dat het niet constant is.

Herkent iemand dit probleem, en zo ja is er een oplossing voor ?

bmwhans

Re: Stuurbekrachtiging probleem

Bericht door bmwhans » 16 mar 2017, 09:09

Heb ik bij mijn 1 serie F20 ook gehad,bij mij moest het stuurhuis vervangen worden.

Hein530

Re: Stuurbekrachtiging probleem

Bericht door Hein530 » 21 apr 2017, 21:23

ik heb nu een maand een F11 535ix. ik merk dat de bekrachtiging wisselend werkt, meestal bij langzaam rijden en op een rotonde. als ik voor een stoplicht heb stilgestaan en rijdt dan weg heb ik meer bekrachtiging dan op een ander moment. het is in elk geval zwaarder dan mijn E61. verschil is nu wel dat ik een X heb denk ik. het is niet zo dat het lijkt of de auto in een spoor blijft hangen. de auto komt uit Duitsland, is dealer onderhouden maar wel een ex lease auto.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”