Coen - toekomstige E60 rijder
Geplaatst: 19 mar 2017, 14:45
Beste BMW rijders,
Ik ben Coen en ik wil beginnen met te melden dat ik nog geen BMW heb maar er op het moment wel serieus naar aan het kijken ben.. het zit namelijk zo; mijn vader heeft kort voor mijn geboorte in '94 een 164 aangeschaft. Tot 2006 heeft hij drie verschillende modellen gereden en dus 12 jaar Alfa gereden. Hierna volgde een 323i na toch een aantal 166's bekeken te hebben in 2006. Het nieuwe model van de 166 was nog niet betaalbaar genoeg maar het oude mocht mijn vader eigenlijk niet van mij kopen omdat ik dit te veel weg vond hebben van een strijkijzer. Toen kwam er dus de 323i waar we twee heerlijke jaren in hebben gehad, vrijwel probleemloos. De liefhebberij voor de Italianen was wel op mij overgeslagen en ik kocht dus in mei 2014 iets wat mijn vader nog niet kon in 2006, ik kocht de 3.2 V6 en dus een Facelift. Ik was helemaal weg van de auto en eerlijk is eerlijk.. dié zescilinder.. het is een werkpaard dat graag in de toeren klimt en ook erg graag haar klanken wilt laten horen aan iedereen die om haar heen rijdt. Helaas was het afgelopen maand goed mis toen ik bij m'n werk wilde vertrekken en het differentieel na bijna 270dkm 't begaf. Na wat wikken en wegen toch maar besloten om de auto te verkopen, er kwam immers een nieuwe liefhebber voor in de plaats die mijn wagen, altijd netjes onderhouden en er nog gelikt uit zag voor haar leeftijd, weer op de weg wilde krijgen.
Een jongen hier uit de buurt heeft na dat ik mijn 166 had aangeschaft een 530i (E39) gekocht. Afgelopen jaar had hij deze ingeruild op een 530i (E60). Nou ben ik zelf gaan kijken naar deze auto's en ik ben er inmiddels aardig van gecharmeerd. Twee weken geleden heb ik zelfs besloten om in Leersum even te gaan kijken en te voelen hoe zo'n 530i nou rijdt. Ik was onder de indruk; het reed lekkerder dan mijn eigen 166 waar ik toch zo gek op was. Nou had de auto ook wel ruim een ton minder gelopen én het was een automaat met achterwiel aandrijving uiteraard. Maar goed, het reed wel lekkerder én comfortabeler, véél comfortabeler.. misschien iets té.. de zespitter voorin was wel te horen, maar liet zich niet zo sterk tot uiting komen als de zespitter in de Alfa. Dat vond ik erg jammer. Wel had deze auto de sportknop onder de ZF pook zitten en was hij van allerlei rijke features voorzien waaronder softclose. Ik wilde de E60 beter leren kennen en ben wat ervaringen nagegaan op Autoweek en op dit forum.. ik was tevreden maar toch ook weer een beetje geschrokken. Op Autoweek lees ik bijvoorbeeld over het hobbelen van de motor bij koude start, brandstofinjectoren en bobines die vervangen dienden te worden, lagerlijst(?) en de voorwielophanging. Nou weet ik dat iedere auto zo wel zijn eigen pitfalls heeft, die had de Alfa net zo goed. Ik ben zelf op zoek naar een model vanaf bouwjaar 2007 tot 2009, de laatste fase E60.
Mijn doel met deze post is om gebruikerservaringen van jullie te kunnen ontvangen om zo een betere afweging te kunnen maken. Want over het algemeen hoor ik alleen maar goede verhalen over de zescilinder. Mijn keuze voor wellicht een 530i is omdat ik, als ik nog een 166 wil, hier een groter budget voor over heb maar voor dat zelfde budget een 530i kan kopen die mij nog net iets meer auto biedt dan de Alfa. En daarnaast is het ook wel leuk om na drie jaar weer eens wat anders te rijden. Ik sta in ieder geval open voor iets anders en we hebben het hier thuis beide gereden en beide merken worden met open armen ontvangen alleen is de liefde voor de ander misschien een stukje groter.
Ik hoop op positieve reacties van jullie en dat ik een hoop te weten kan gaan komen over de 530i en er hopelijk binnenkort snel eentje hier op de plaats kan parkeren!
Ik ben Coen en ik wil beginnen met te melden dat ik nog geen BMW heb maar er op het moment wel serieus naar aan het kijken ben.. het zit namelijk zo; mijn vader heeft kort voor mijn geboorte in '94 een 164 aangeschaft. Tot 2006 heeft hij drie verschillende modellen gereden en dus 12 jaar Alfa gereden. Hierna volgde een 323i na toch een aantal 166's bekeken te hebben in 2006. Het nieuwe model van de 166 was nog niet betaalbaar genoeg maar het oude mocht mijn vader eigenlijk niet van mij kopen omdat ik dit te veel weg vond hebben van een strijkijzer. Toen kwam er dus de 323i waar we twee heerlijke jaren in hebben gehad, vrijwel probleemloos. De liefhebberij voor de Italianen was wel op mij overgeslagen en ik kocht dus in mei 2014 iets wat mijn vader nog niet kon in 2006, ik kocht de 3.2 V6 en dus een Facelift. Ik was helemaal weg van de auto en eerlijk is eerlijk.. dié zescilinder.. het is een werkpaard dat graag in de toeren klimt en ook erg graag haar klanken wilt laten horen aan iedereen die om haar heen rijdt. Helaas was het afgelopen maand goed mis toen ik bij m'n werk wilde vertrekken en het differentieel na bijna 270dkm 't begaf. Na wat wikken en wegen toch maar besloten om de auto te verkopen, er kwam immers een nieuwe liefhebber voor in de plaats die mijn wagen, altijd netjes onderhouden en er nog gelikt uit zag voor haar leeftijd, weer op de weg wilde krijgen.
Een jongen hier uit de buurt heeft na dat ik mijn 166 had aangeschaft een 530i (E39) gekocht. Afgelopen jaar had hij deze ingeruild op een 530i (E60). Nou ben ik zelf gaan kijken naar deze auto's en ik ben er inmiddels aardig van gecharmeerd. Twee weken geleden heb ik zelfs besloten om in Leersum even te gaan kijken en te voelen hoe zo'n 530i nou rijdt. Ik was onder de indruk; het reed lekkerder dan mijn eigen 166 waar ik toch zo gek op was. Nou had de auto ook wel ruim een ton minder gelopen én het was een automaat met achterwiel aandrijving uiteraard. Maar goed, het reed wel lekkerder én comfortabeler, véél comfortabeler.. misschien iets té.. de zespitter voorin was wel te horen, maar liet zich niet zo sterk tot uiting komen als de zespitter in de Alfa. Dat vond ik erg jammer. Wel had deze auto de sportknop onder de ZF pook zitten en was hij van allerlei rijke features voorzien waaronder softclose. Ik wilde de E60 beter leren kennen en ben wat ervaringen nagegaan op Autoweek en op dit forum.. ik was tevreden maar toch ook weer een beetje geschrokken. Op Autoweek lees ik bijvoorbeeld over het hobbelen van de motor bij koude start, brandstofinjectoren en bobines die vervangen dienden te worden, lagerlijst(?) en de voorwielophanging. Nou weet ik dat iedere auto zo wel zijn eigen pitfalls heeft, die had de Alfa net zo goed. Ik ben zelf op zoek naar een model vanaf bouwjaar 2007 tot 2009, de laatste fase E60.
Mijn doel met deze post is om gebruikerservaringen van jullie te kunnen ontvangen om zo een betere afweging te kunnen maken. Want over het algemeen hoor ik alleen maar goede verhalen over de zescilinder. Mijn keuze voor wellicht een 530i is omdat ik, als ik nog een 166 wil, hier een groter budget voor over heb maar voor dat zelfde budget een 530i kan kopen die mij nog net iets meer auto biedt dan de Alfa. En daarnaast is het ook wel leuk om na drie jaar weer eens wat anders te rijden. Ik sta in ieder geval open voor iets anders en we hebben het hier thuis beide gereden en beide merken worden met open armen ontvangen alleen is de liefde voor de ander misschien een stukje groter.
Ik hoop op positieve reacties van jullie en dat ik een hoop te weten kan gaan komen over de 530i en er hopelijk binnenkort snel eentje hier op de plaats kan parkeren!