E46 325i motorstoring!
Geplaatst: 11 apr 2017, 15:32
Beste bmw rijders,
Ik ben nieuw op dit forum en heb vorige week een e46 325i touring automaat gekocht en geeft nu een motorstoring aan. Ik heb op verschillende forums gekeken en zag dat de kans groot is dat dit een lucht/vacuum probleem kan zijn. Nu het probleem: als je de auto start koud of warm maakt niet uit. Dan loopt hij "goed" voor het getrainde oor hoor je dat ie niet helemaal lekker loopt maar hij rijd dan als een trein! Als ik dan voor het stoplicht sta of even stil stationair draai, begint het blok te schudden/schommelend toerental en lijkt het alsof hij op 5 cilinders loopt en flink vermogensverlies. Als je de motor dan even uit en weer aan zet is het weg en rijd hij weer als de brandweer. Tot je weer te lang stationair draait komt het weer terug.
Bij uitlezen geeft hij aan: overslaan in cilinder 1,2,3 en lambdasonde voor katalysatorblok 1 onvoldoende voorverwarming.
Ik heb de bobine van cilinder 3 verwisselt met die van cilinder 6 en hij blijft cil. 1 2 en 3 roepen. Dan lijkt het mij sterk dat de bobine zelf kapot is. Zelf denk ik aan de carterontluchting of een ander vacuumprobleem?
Tot nu toe gedaan:
Slang van de luchtmassameter vervangen
Motorflush met nieuwe olie
Kleppenreiniger gebruikt
Iemand met hetzelfde probleem? Ik hoor graag ervaring en oplossing.
Ik ben nieuw op dit forum en heb vorige week een e46 325i touring automaat gekocht en geeft nu een motorstoring aan. Ik heb op verschillende forums gekeken en zag dat de kans groot is dat dit een lucht/vacuum probleem kan zijn. Nu het probleem: als je de auto start koud of warm maakt niet uit. Dan loopt hij "goed" voor het getrainde oor hoor je dat ie niet helemaal lekker loopt maar hij rijd dan als een trein! Als ik dan voor het stoplicht sta of even stil stationair draai, begint het blok te schudden/schommelend toerental en lijkt het alsof hij op 5 cilinders loopt en flink vermogensverlies. Als je de motor dan even uit en weer aan zet is het weg en rijd hij weer als de brandweer. Tot je weer te lang stationair draait komt het weer terug.
Bij uitlezen geeft hij aan: overslaan in cilinder 1,2,3 en lambdasonde voor katalysatorblok 1 onvoldoende voorverwarming.
Ik heb de bobine van cilinder 3 verwisselt met die van cilinder 6 en hij blijft cil. 1 2 en 3 roepen. Dan lijkt het mij sterk dat de bobine zelf kapot is. Zelf denk ik aan de carterontluchting of een ander vacuumprobleem?
Tot nu toe gedaan:
Slang van de luchtmassameter vervangen
Motorflush met nieuwe olie
Kleppenreiniger gebruikt
Iemand met hetzelfde probleem? Ik hoor graag ervaring en oplossing.